Kennismaking met de groep! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Kennismaking met de groep! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Kennismaking met de groep!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

28 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Naaste allemaal;
Mijn vorige verslag lijkt in ieder geval uit mijn waarbenjij,nu verdwenen. Ik snap er dan ook af en toe geen zak meer van. Slechte en trage verbindingen en ik wordt er regelmatig weer uit geknikkerd. Wie het weet mag het zeggen!?
De laatste nacht in Patan werd ik wakker van de regen. Het was een flinke bui. Zowel regen, bliksem en donder leiden hier soms een verschillend leven. Het kan erg lichten zonder donder, donderen zonder een lichtflits en dat ook zonder regen en zo zijn er allerlei combinaties mogelijk.
Leuke taferelen hier tijdens het ontbijt, het ontbijt is een buffet en je kunt dus verschillende dingen krijgen, maar ja alles in één keer meenemen is vrijwel niet mogelijk. Dus je haalt wat eten, zet het op een tafeltje, en je loopt terug om nog meer te halen, maar dan! zitten er een soort kauwen in de boom al te wachten op het moment dat jij onbeheerd je eten laat staan en zodra je uit het zicht bent en vergeten bent om een deksel over je eten te zetten, aan te vallen! En dat gaat retesnel, zelfs weten ze het folie van de boter weg te halen en daar een hap uit te nemen. Het is hilarisch, want mensen komen terug en dan zien ze dat er een hap uit is, of de halve croissant is weg. Geweldig!
Daarna weer terug naar 'Thamel' ik was met een half uur in het hotel waar ook al wat groepsgenoten logeren.
Vanmiddag kwam ik twee albinobroertjes tegen en ook loopt er hier een albino verkoper rond, vreemd hoor tussen deze donker getinte mensen, maar ze lijken wel meer geaccepteerd dan in bijvoorbeeld Afrika.
Ook een mooie mandala gekocht, natuurlijk voor veel te veel geld, maar het is lastig afdingen als ze je keurig en onderdanig bejegenen. Nou ja, ik vind hem wel erg mooi.
's Avonds in de Ierse Pub afgesproken met Dani en John ( Australië) en Liz (Engeland) Gezellig wat gedronken en gegeten met elkaar, het was erg leuk.
De andere ochtend grote paniek, want mijn koffersleutels waren weg. Tot twee keer toe mijn tassen omgekeerd, maar geen sleutels. 's Avonds bij de meeting moest ik geld meenemen voor het Chinese visum en pasfoto's en ja dat alles zat in mijn koffer! Het enige wat ik nog kon bedenken was, dat ze uit mijn zak zijn gevallen met het betalen van de rekening in de Pub. Nou ja eerst maar langs de Pub gaan en hopen dat ze daar gevonden zijn. En gelukkig was dat zo pffffff ik was toch wel heel erg blij. Ik hoef mijn koffer nu niet open te breken.
Aan de ontbijttafel nog meer groepsgenoten ontmoet en ik ben samen met Nicole (Australië) en Lisa ( Engeland) de stad ingegaan. Eerst om pasfoto's voor het Chinese visa te laten maken (zijn net iets groter dan die van ons) daarna lekker chillen in de 'Garden of Dreams' en ik heb dubbel gelegen om die kleine eekhoorntjes die daar rondstruinen voor een beetje eten en daarbij vier meiden uiteindelijk de stuipen op het lijf joeg, geweldig!
Daarna hadden we de 'meeting' met de andere deelnemers van de groep en onze tourleader Brooke (Australië) en onze driver Nico ( Zuid-Afrika). De andere deelnemers zijn: Karen en Morgan (Canada), Zoë ( Australië), Hannah (Engeland), Michelle (Australië) en Paolo (Italië). Een vrouwengroep, met maar drie mannen. Vervolgens zijn we ruim een uur bezig geweest met het invullen van vier bladzijden om onze Chinese visum te krijgen, wat een gedoe zeg! Daarna zijn we met z'n allen gaan eten in een Nepalees restaurant. Allemaal kleine hapjes, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, heerlijk!
Ooohhh wat een opluchting, de Chinese visa's waren allemaal goed ingevuld!
De andere dag hebben we een auto gehuurd met z'n tienen en zijn eerst naar 'Chang Narayan Village' gereden. Een onderdeel van 'Bhaktapur en eens een stadje met wel 700 huizen. Er staat een tempel voor de God Vishnu en de plek is al sinds de derde eeuw een bedevaartsoord. Er werden daar mandala's gemaakt en zij waren bezig met het maken van houten maskers. Altijd leuk om te zien. We begonnen met regen, maar gelukkig werd het al snel droog. En het was heerlijk om even buiten de stad te zijn. Daarna zijn we doorgereden naar 'Bhaktapur'. Het lijkt veel op de pleinen, die je ook in 'Patan' en in Kathmandu vindt. Ook hier veel ambachtswerk in de omgeving, zelfs pottenbakkers dit keer. Toen we weer naar de taxi liepen, wilde een Nepalese vrouw persé met mij op de foto, hilarisch!
Bij terugkomst nog naar Sam's bar geweest, leuke tent met leuke muziek uit de jaren '70. Na het eten nog een lekkere cappuccino bij GAIA.
's Avonds bleef mijn kamergenoot nog even hangen voor biertje, ze was alleen vergeten de sleutel bij de receptie achter te laten ik kon er dus niet in! Het vriendelijke personeel kwam uiteindelijk met me mee naar boven, want er was geen reservesleutel, wel een bak vol met sleutels! Hij heeft ze allemaal geprobeerd maar geen één deed de deur opengaan. Uiteindelijk heeft een andere jongen hem met een sleutel die leek te passen, het slot met een nijptang geforceerd open gemaakt. Kon ik er eindelijk in na ruim een half uur! Kamergenote heeft van mij de gele kaart gekregen, zij kon er wel om lachen.
Nou dit was het weer voor nu. Er komen nog veel meer spannende verhalen dus geniet lekker mee!
Een groet voor nu voor jullie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 263125

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: