Flitsende start - Reisverslag uit Antananivo, Madagascar van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Flitsende start - Reisverslag uit Antananivo, Madagascar van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Flitsende start

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

03 Augustus 2024 | Madagascar, Antananivo

Hallo volgers, bedankt voor de leuke reacties en zoals de titel aangeeft alweer genoeg beleefd.

Donderdag na de lunch op mijn gemak naar het station gewandeld en daar de boemel naar Rotterdam Centraal genomen, daar aangekomen zag ik mensen met koffers naar het vertrektijdenbord kijken en zij begonnen te rennen, ik erachteraan rennen en ja de snelle trein naar Schiphol stond er nog (2 min) gauw ingecheckt en ingestapt, ik was dus binnen drie kwartier op Schiphol.

Voor het eerst zelf mijn bagage ingecheckt, op hoop van zegen! Maar dat is prima gegaan. Daarna door naar de securtiy check, wat ook een eitje was omdat ik eerst naar Wenen (Schengen) vloog, ook daar met een kwartier erdoor, dus tijd voor mijn vakantiestart: cappuccino met wat lekkers erbij, ik hou van rituelen. [e-1f602]

Dus nog mooi tijd om geld te pinnen, naast de juffrouw van de Travelex wisselkantoor stond een automaat van Travelex. Nou, wel een mooie bon, maar geen geld en ook minder op mijn bank, rarara hoe dan? Dus ik aan d juffrouw vragen hoe dit kan, nou dat wist zij ook niet en maakte ook geen enkele aanstalten om daar onderzoek naar te doen, kreeg na aandringen en het feit dat ik 'pissed off' een telefoonnummer van haar. Nou daar werd ik niet wijzer van, in het Engels en het duurde lang voordat ik een mens aan de lijn kreeg, maar het kwam erop neer dat ik het maar mijn bank moest uitzoeken. Oké ING noodnummer gebeld anders sta je weer weet ik hoe lang in de wacht, maar ook het noodnummer duurde meer dan 10 minuten, ik kan zeggen dat ik daardoor steeds meer opgefokt raakte. Daar konden ze ook niets voor mij doen, want zij vertelde mij dat het geld op 'reserveren' stond en dat betekent dat het uitgezocht gaat worden, maar dat kon wel een tijdje duren. Nou afwachten dus maar. Wel een chagrijnige start op deze manier.

Zo langzamerhand was het ook wel tijd om mijn vertrek gate op te gaan zoeken, met een half uur vertraging vertrokken we naar Wenen. Weer dat getrut met teveel koffers die mensen meenemen in de cabine, dit houdt zoooo op!

In Wenen wilde ik wel een 'Wienerschnitzel' nou het werd een salade, die schnitzel was 32 Euro. Wel van Jamie Oliver! Haha

Uit Wenen vertrokken we met anderhalf uur vertraging in verband met een 'thunderstorm' boven Slovenië, dus we mochten niet vertrekken, toch leuk dat ze dat na drie kwartier wachten in het bomvolle vliegtuig vertellen.

De vlucht naar Addis Abeba verliep goed, gelukkig genoeg overstaptijd voor mijn laatste vlucht naar Antananarivo. Ze hadden er flink het gas op, dus uiteindelijk kwamen op een redelijke tijd aan. Weer door de security en tijd voor een cappuccino met een croissant dit keer.

Zit ik daar aan de toog, kijk naar al die drankflessen die daar staan, bedenk ik mij opeens, dat ik in Wenen een fles whisky had gekocht om ons 10 jarige vriendschap te vieren. Tja, die lag dus nog in het vliegtuig, nou ja hebben de schoonmakers ook een leuk feestje, nadenken valt niet mee als je om 06.00 uur uit het vliegtuig stapt. LOL

Ook hier vertrokken we een half uur later, maar we kwamen op tijd aan in Madagaskar. Ik was als één van de eersten uit vliegtuig al wandelend over de kleine luchthaven. Ik had al een visum en kon zo doorlopen naar de douane en naar de kofferband. Nog wel even gebruik gemaakt van de Barbie roze toiletten, die zo hardroze waren dat het zeer deed aan je ogen.

Ze hebben hier maar één landingsbaan, dus één groot vliegtuig per keer! Ze landen, keren aan het eind van de baan om om weer terug te taxiën naar het gebouw. Mijn koffer had ik ook erg snel (voordeel van één vliegtuig per keer). En op zoek naar meneer Roberto, de ophaalservice van de organisatie. Dat ging ook snel, lokaal geld gepind, de ariary, en een lokale simkaart en toen naar het hotel, 10 minuten rijden van de luchthaven. 3 van de 4 Canadezen waren de dag ervoor al aangekomen en Michelle kwam een uur na mij in het hotel. Alyssa was blijven steken in Nairobi en is die nacht aangekomen.

Waar ik nog wel tegenaan liep was een kapotte hoofdlamp, een horloge die het niet meer deed en mijn camera ging alle kanten op behalve het maken van foto's. Geen beschrijving en computer in de buurt dus wat moet ik hier dan weer mee, gelukkig herstelde de camera zichzelf, Hoe??? geen idee, maar de andere twee attributen bleven 'dood'.

Nou hier laat ik het even bij, ga slapen morgen begint de rondreis, dus vroeg op!

Groetjes

Marjo


  • 03 Augustus 2024 - 21:48

    Petra:

    Nou de kop is er dus weer af. Succes morgen met de start van de volgende etappe[e-1f4aa]


  • 03 Augustus 2024 - 23:30

    Regina:

    Het is al een belevenis op zich zeg, maar het begin is er en nu maar genieten van de rondreis.


  • 04 Augustus 2024 - 08:40

    Henny T:

    Leuk je belevenissen weer te lezen, vandaag gaat je avontuur verder! Veel plezier samen met je vriendinnen


  • 04 Augustus 2024 - 09:37

    Ike:

    Het is geen saaie start van de vakantieen wT een leuke schrijfstijl zag je in gedachten al rennen.veel plezier


  • 04 Augustus 2024 - 10:39

    Krijna:

    Mooie rondreis Marjo, ik ben benieuwd naar je verdere belevenissen,

    hartelijke groet Krijna.


  • 04 Augustus 2024 - 14:37

    Agnes Wauters:

    Weer een spannend begin! Maar je lijkt er aardig bij te blijven! Fijn, dat jullie elkaar weer gevonden hebben voor jullie nieuwe avonturen! Leuk

    om die te lezen !’


  • 04 Augustus 2024 - 15:52

    Lydia:

    Joh Marjo,en dat zijn pas dag 1en 2, dat beloofd wat!!! Nog veel plezier met de meiden en een mooie reis.


  • 05 Augustus 2024 - 23:12

    Joséphine Ter Haar:

    Heel veel plezier op je nieuwe reis. Groetjes Joséphine


  • 08 Augustus 2024 - 21:00

    Nelly:

    2010 was ik er, veel ontbossing maar een mooie reis, ik heb er veel gewandeld, veel plezier Marjo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Sinds april 2024 woonachtig in Rotterdam, mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 274189

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2024 - 27 Augustus 2024

Madagascar.

01 Augustus 2024 - 27 Mei 2024

Madagaskar

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: