de Falklands alias 'Islas Malvinas' (1) - Reisverslag uit Falkland Islands (Islas Malvinas), Falkland Eilanden van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu de Falklands alias 'Islas Malvinas' (1) - Reisverslag uit Falkland Islands (Islas Malvinas), Falkland Eilanden van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

de Falklands alias 'Islas Malvinas' (1)

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

18 Januari 2016 | Falkland Eilanden, Falkland Islands (Islas Malvinas)

Ik probeer het tempo er maar in te houden, dat krijg je als je drie weken geen internet hebt, alhoewel ik daar ook weer heel erg van genoten heb!
Deze zaterdagochtend hebben we nog het 'Museo Maritimo & Museo del Presidio' bezocht.
Dit museum zit in een gebouw, dat in 1906 door gevangenen is gebouwd als gevangenis Ze mochten er daarna zelf in gaan zitten. Het werd in 1947 als zodanig gesloten, nu is er een museum en ook nog één gedeelte is in oorspronkelijke staat gebleven. Ik kan jullie zeggen dat het een zeer Spartaanse toestand was daar! Vooral als je weet hoe koud het daar kan worden en dan alleen wat potkachels in de gang!
Na de lunch nog even naar de haven gelopen en de Plancius is inmiddels gearriveerd.
Daarna mijn blog bijgewerkt, maar dit ging weer eens verkeerd.
Om 15.30 uur zijn we naar de haven gelopen. Na een korte check konden we door naar het schip. Bagage werd op de kade verzameld, met een kamernummer erop en met een groot net op het dek gehesen en daarna naar je hut gebracht.
Daarna begon de 'briefing' over de veiligheidsprocedures op het schip. Reddingsvesten en welke reddingsboot enz. Vervolgens stelde de staf zich voor tijdens een welkomstborrel.
Daarna het diner. Er zitten zover wij ontdekt hebben weinig Nederlanders aan boord, hierover later meer.
Om 18.00 uur gingen de trossen los voeren we over het Beaglekanaal en de Atlantische oceaan richting Falklands. De eerste 560 zeemijlen oftewel 1000 km.
In het Beaglekanaal was het nog rustig, later werd het toch wel onrustiger toen we in open zee kwamen.
Na een matige nacht kregen we de andere dag om 11.00 uur en om 15.00 uur een lezing over de geschiedenis van de Falklands en 's middags door Ali over de 'wildlife' op oa 'Carcass en Saunders Island'. Beide eilanden behoren tot de Falklands.
Het in de Zodiacs stappen werd gedemonstreerd. En onze laarzen werden uitgereikt.
Doordat ik in de lounche achter de poot van een tafel bleef hangen weer eens gevallen, leesbril stuk, UV filter kapot en een aantal blauwe plekken, maar verder gaat alles goed! Hahaha
Elke dag hebben we vlak voor de avondmaaltijd een half uurtje info, evaluatie van de dag en hoe de dag van morgen eruit ziet.
Het eten is hier echt geweldig! Ben benieuwd, afvallen zal wel niet lukken dit keer? Bedienend personeel is zeer vriendelijk!
Verder wat zeevogels en wat dolfijnen gespot! lastig om die vogels op de camera te krijgen, de dolfijnen overigens ook!

• 08 Februari 2016 - 21:05

Carla:

Ha Marjo, geniet al van je verhaal, alleen dat vallen, niet zo'n succes.
    Groetjes aan de anderen en nog een goeie behouden vaart.

• 08 Februari 2016 - 21:46

Corry En Leo:

Hoi Marjo, genieten weer volop van je verhalen en kijken uit naar de volgende. Wel een beetje oppassen voor tafelpoten en lukt alles toch wel een beetje zonder leesbril?
    Groeten van ons.

• 09 Februari 2016 - 11:39

Krijna:

Hoi Marjo,

Je bent inmiddels weer thuis en aan het werk,bel je wel weer.

Ik ben heel benieuwd naar je belevenissen.

Een fijne dag en hu.. lekker weer hier toch? niet zo koud.

groetjes krijna.

• 11 Februari 2016 - 22:16