Lange rit - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Lange rit - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Lange rit

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

29 Januari 2008 | Tanzania, Arusha

Hallo allemaal;
Ik heb maar kort de tijd, maar goed iedereen weer bedankt voor de leuke reacties en de tijd gaat voor mij nu razendsnel. Nog drie weken te gaan. De reis is enigszins veranderd, dit in verband met de onrust in Kenia. Ik ga nog steeds naar de gorilla's, maar we vliegen nu naar Kampala en vandaar gaat het weer met de truck verder. Maar goed eerst nog de vorige dagen. We hebben nu zo'n beetje de helft van de groep achtergelaten in ofwel Zanzibar ofwel Dar es Salaam. Er zijn maar drie nieuwe mensen bijgekomen. We hadden een lange rit voor de boeg, ruim 700km. naar Arusha. Het duurde al met al drie uur voordat we met de ferry over waren en aan de goede kant van Dar es Salaam zaten. Een ferry had het begeven en de andere nam lange tijd alleen maar lopend volk mee. Maar goed het gevolg van dit geheel was, dat we pas om 20.30 uur in Arusha aankwamen, maar onderweg wel een prachtige Kilimanjaro bij zonsondergang. Verder heeft een onverlaat de spiegel van de truck afgereden, terwijl Alois zijn voorruit stond schoon te maken. We hebben hem kunnen pakken, maar meneer wist natuurlijk van niks! jaa,ja. Dat geloof ik nou weer niet , want hij voegde gewoon te snel weer in en dat gaf een gigantische knal. Verder was de helft van de overgebleven helft ziek tijdens deze rit. Misschien voedselvergiftiging, misschien malaria, maar vandaag voelden de meesten zich alweer beter. Nou dit was het groetjes Marjo.
O ja Bert nog gefeliciteerd en An alvast gefeliciteerd.

• 29 Januari 2008 - 08:45

Pleunie:

Hee hallo een vroege mail vandaag, hier alles goed. Jammer van de onrusten in Kenia gelukkig ga je nog naar de gorilla s.Veel wisseling in de groep begrijp ik, zo leer je wel weer veel mensen kennen, je blijft ook steeds van alles meemaken he, nou Marjo tot mails maar weer en veel plezier!

• 29 Januari 2008 - 09:09

Nique En Simon:

Hoi Marjo, leuk om je reisverslagen te lezen. Je maakt ook vanalles mee! Maar wij geloven dat dat ook de bedoeling van reizen is.......... Tja, Kenia is inderdaad even een moeilijk geval. Tenminste wat we hier op tv te zien krijgen ziet er niet erg goed uit. En de berichtgeving daarover is een stuk minder vrolijk dan jouw verhalen over Afrika. Geniet nog van je laatste weken, sta er wel bij stil. Je weet het: die gaan namelijk het snelst!
    Dikke kus en knuffel van ons

• 29 Januari 2008 - 09:15

Meelever:

Tijd gaat snel Marjo. Leuk dat je toch nog naar die gorilla's gaat. Denk je er wel aan dat je ze niet diep in de ogen moet kijken? Anders krijgt die witchdoctor in Malawi toch nog gelijk dat er een 'man' op je wacht.

• 29 Januari 2008 - 12:26

Carla:

Hallo Marjo, het gaat nu wel heel snel. nog 3 weken. Geniet er nog even van doe ik ook met je verhalen.
    groetjes Carla.

• 29 Januari 2008 - 17:40

An :

Hoi Marjo, gelijk maar even reageren anders komt je volgende mail al. Je beleeft nog steeds de meest prachtige avonturen, hè!
    Bedankt voor je felicitatie, ik zal er ook eentje namens jou drinken. Vorige week zijn we naar een optreden van de Nits geweest, fantastisch, moet je inhalen als je terug bent. groetjes, An

• 29 Januari 2008 - 18:16

Anja:

Hoi Marjo, ik geniet steeds weer van al je belevenissen.Kan me nauwelijks voorstellen dat je al ruim 2 maanden weg bent.Geniet volop van je laatste weken in Arika, Groetjes Anja.

• 29 Januari 2008 - 18:45

Jos:

Jij bent al zo de wol geverfd dat jij bij de gezonde helft hoort ?
    Marjo maakt van alles mee, zelfs boeven vangen.

• 30 Januari 2008 - 16:20

Marja:

Nog heel veel plezier en probeer gezond te blijven. Wij gaan ons komend weekend in het carnaval storten. Of we daar gezond door blijven? Geestelijk zeker!
    Groetjes, ook van Harry, Frans, Ingrid en de rest van de feestneuzen

• 31 Januari 2008 - 12:05

Harm En Marja:

Nog maar drie weken. Ja, de tijd vliegt. Wij zijn helaas alweer thuis. Mijn nek hield het niet vol. Maar we hebben weer veel gezien! De verhalen hoor je wel wanneer je weer terug bent.
    Vandaag was het zo'n slecht weer (voorspelling windkracht 10) dat Harm en ik alleen bij de bokkensprong stonden, zelfs Herman liet het afweten. De watjes!!!
    Ik neem uit je berichtgeving aan dat je nog niet tot de zieken behoort. Houwen zo! En maak de laatste drie weken nog maar lekker veel mee.

Groetjes

• 02 Februari 2008 - 10:30

Albert En Cora:

Hoi Marjo,
    Hopelijk kun je verder reizen zonder al te veel oponthoud.
    Een nichtje van Albert is net terug van een reportage over de gorilla's daar.Zij is werkzaam voor SBS en heeft heel mooie opnames gemaakt. Ben benieuwd wat jij er daar van vindt!
    We lezen het wel weer in een volgende mail!
    Groeten en geniet van je verdere avonturen in Afrika!