Nog vier weken te gaan! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Nog vier weken te gaan! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Nog vier weken te gaan!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

16 September 2018 | Nederland, Alkmaar

Hallo allemaal; Nou de reis komt gestaag dichterbij.

Ik heb er zin in! Ik heb een drukke tijd achter de rug (nog niet helemaal klaar, maar goed nog vier weken! Hahaha).

De meeste zaken zijn wat betreft de reis geregeld, overnachtingen in Amritsar, Chandigarh, Mumbai, Varanasi en Agra. Zo ook de treinreizen naar Amritsar, Chandigarh en Delhi, met dank aan Hans (reisbegeleider van twee jaar geleden). Het is nogal een dingetje om vanuit Nederland de treinreizen te regelen, daar had ik dus niet zo veel zin in! Alleen mijn treinticket Agra naar Delhi moet ik nog regelen, maar dat kan ik doen als ik in Delhi ben.

Visum heb ik binnen, dit verliep erg snel, behalve het invullen dan! Want als je uitlogt en daarna weer wilt inloggen, moet je een code invullen (veiligheid, begrijpelijk), maar als ik dan 15 karakters heb en er 12 in moet vullen, klopt er iets dus niet. Nou dat was dan ook zo, op die manier 4x opnieuw begonnen met het invullen van mijn visum, maar met behulp van Mirjam is het dan toch gelukt!

Daarna 2x per dag een mail van de Indiase ambassade waar mijn paspoort zich bevond en na drie dagen kon ik hem alweer ophalen! Klasse!

Verder ga ik dit jaar voor het eerst op pad met een rolkoffer! Daar ben ik nu wel oud genoeg voor, geen zin meer in rugzakkengedoe! Allebei de reisgroepen zijn vol, dus dat zijn 18 personen, lang geleden dat ik met zulke grote groepen heb gereisd.

Verder dik in training bij Schoorl, trappen klimmen, straks moet ik 850 treden doen om bij het Tijgernest te komen en dat ligt dan ook nog eens op 3000 meter, dus de conditie moet goed zijn.

Ook nog een weekend Londen in het verschiet, ik zie dan Michelle, Hannah en Liz, gezellig! De laatste twee besloten om ook mee te gaan naar Bhutan net nadat ik mijn Eurostar ticket had geboekt. Dus ik zie ze alle drie een week later weer in Delhi, dat is toch wel humor of niet dan?

Als het goed is zijn nu ook de foto's zichtbaar van Jordanië en Madeira.

Ik laat het hier even bij, tot de volgende keer

• 16 September 2018 - 12:52

Ike:

Veel voorbereidings plezier

• 21 September 2018 - 03:29

Ulrich:

Mooie reis ga je weer maken,en leuk dat je weer een reisverslag gaat maken.
    Veel plezier alvast met de verdere voorbereidingen Marjo!