Nog één nachtje slapen! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

24 September 2016 | Nederland, Alkmaar

Vanavond maar mijn eerste verslag schrijven, morgen vertrek ik om een uurtje of half elf richting Schiphol, om vervolgens om 15.20 uur richting Dubai en na 4,5 uur wachten door te vliegen naar Delhi.
Ik had veel gedoe met het aanvragen van mijn visum, dit kan tegenwoordig via de computer, maar ging volgens mij niet veel sneller, behalve dat je de gang naar de ambassade niet hoeft te maken.
Het heeft me in totaal 5 uur gekost om het voor elkaar te krijgen, ook omdat ik momenteel niet kan scannen. Verder willen ze in mijn beleving onnodige zaken weten, zoals of je ouders Nederlanders zijn en waar ze zijn geboren. Of je eerder in India bent geweest en zo ja wanneer en waar en in welk hotel!? Of ik dat nog weet na 10 jaar.
Zo komen mijn geschreven dagboekjes met reisbeschrijving dan toch nog van pas!
Ook werd er gevraagd waar ik de laatste 10 jaar geweest was? Nou hebben jullie even! Na Afrika, dit was 9 jaar geleden, was de regel al vol. Dus Zuid-Amerika en de Zijderoute door Azie kon ik er al niet meer bij zetten!
Het volgende probleem was het 'uploaden' van mijn pasfoto, deze moest aan allerlei voorwaarden voldoen, dus ik heb er een half uur aan zitten sleutelen maar toen kon ik hem toch verzenden en werd hij geaccepteerd. Vervolgens moest er een bladzijde uit mijn paspoort verstuurd worden, maar dat kon alleen in PDF en niet in JPG, dus weer een half uur zitten sleutelen om mijn JPG in een PDF bestandje te krijgen, maar ook dat is me uiteindelijk gelukt. Ik wordt nog eens een computernerd!
Gelukkig kreeg ik de andere dag al bericht, dat het de Indiase regering had behaagt mij een visum te verstrekken. Pffff! Helemaal blij.
De groep bestaat uit 10 deelnemers, drie stellen, drie vrouwen en één man. De reisbegeleider is ook een man dit keer.
Ben wel weer benieuwd hoe de groep is.
Inmiddels staan mijn tassen weer klaar, kleine tas 10 kg schoon aan de haak en een rugzak, die 5 kg zwaar is.

• 24 September 2016 - 21:22

Marjan:

Hoi Marjo, wat een gedoe om je visum te krijgen, top dat het zo wel gelukt is. Een hele fijne reis meid, geniet ervan! Liefs, Marjan

• 24 September 2016 - 21:40

Petra:

Ik ben al weer benieuwd naar je schrijverijen!! Goede reis.

• 24 September 2016 - 22:28

Corry En Leo:

Hoi Marjo, allereerst nog bedankt voor de foto' van je vorige reis. wij zijn net terug van een lekkere vakantie in Nederland. We wensen je een leuke en vooral een gezellige vakantie daar in India en we kijken uit naar je heerlijke belevenissen. Groetjes vanuit een zonnig Zeeland.

• 24 September 2016 - 22:29

Marianne Luinstra:

goeie reis Marjo! Wij gaan de 6e oktober de lucht in!

• 24 September 2016 - 23:17

Krijna :

Ha Mqarjo,

Een hele fijne tijd en een goede reis naar India.

Ik ben weer benieuwd naar je verhalen.

hartelijke groet Krijna.

• 25 September 2016 - 00:32

Joke Timmerman:

Goedemorgen Marjo, het ene nachtje is voorbij als je dit leest en staat er weer een mooi avontuur op het plan. Wij wensen jou een geweldige reis en kijken uit naar jouw verslagen en foto's. Blijf vooral genieten!

• 25 September 2016 - 07:32

Nico:

Just injoy!!

• 25 September 2016 - 08:20

Olga Ldertouwer:

Lieve Marjo,
    Heel veel plezier, geniet ervan, blijf gezond en kom heel terug.

• 25 September 2016 - 10:14

Ike:

Ik wens je een heerlijke en gezellige reis toe.

• 25 September 2016 - 10:39

Albert:

Goede reis Marjo

• 25 September 2016 - 21:15

Coby Van Der Tuuk:

Pfff wat een gedoe heb jij gehad, maar je bent nu onderweg. Geniet er van Marjo.

• 28 September 2016 - 01:22

Ulrich Frank:

Lieve Marjo,
    Veel plezier en een goede reis!

• 29 September 2016 - 06:26

Agnes Wauters:

Hello Marjo!
    Het lijkt dat we dit jaar telkens samen op vakantie zijn! Alleen ga ik niet zo ver dan jou en minder avontuurlijk! Vanuit Cipres wens ik je een hele goede reis toe! Geniet voor 100%. Lieve groeten! Meer nieuws als we weer thuis zijn! Voor ons is dT over een week . En voor jou? Bey!