Wind, heel veel wind! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Wind, heel veel wind! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Wind, heel veel wind!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

24 Januari 2011 | Argentinië, El Calafate

Hallo, daar ben ik dan weer.
Bariloche was erg leuk, wel vergelijkbaar met de bekende wintersportoorden in Europa (de wat luxere dan!). Verder heb ik het stulpje van Alex en Maxi niet kunnen ontdekken, maar ik begreep uit een boek over Maxima, dat haar broertje Martin er een restaurant heeft, maar ja toen was ik er net weg.
Kristy was er jarig en dat hebben we uitgebreid gevierd, ´s middags met een borrel en lekkere hapjes en daarna naar een Fondue restaurant, Kristy is vegetarisch. Maar je kon er ook andere gerechten krijgen.Er is een Zwitsers dorp in de buurt van Bariloche en vele Zwitsers die daar blijkbaar wonen, aangezien de namen van hotels en apartementen erg Zwitsers aandoen kon het niet missen, om uitgerekend hier nog een keer kaasfondue te eten, dit keer sprak de ober geen Zwitsers, haha. Maar het was onwijs lekker.
Eergisteren zijn we weer verder gereden, het zou erom spannen of het droog zou blijven die nacht, maar gelukkig konden we dit keer een droge tent inpakken, wel zo prettig.
We hebben tot 20.30 uur doorgereden, Patagonie is zo kaal, dat het moeilijk is om een plekje voor het wildkamperen te vinden. Uiteindelijk is dat toch gelukt. Ze zijn met de weg bezig, stukje bij beetje komt er asfalt op de beroemde 'ruta 40', een 5000 km lange route van noord naar zuid door Argentinie. Vanwege een paar opgeworpen heuvels, konden we daar mooi staan. Maar het waaide er zo hard, dat het niet mogelijk was om in je eentje de tent op te zetten, hij waaide gewoon uit je handen. En toen ik naar bed ging lag er binnenin nog een laagje zand. Eten hebben we maar in de truck gedaan, want anders was het echt alleen maar zand kouwen!
Vandaag zijn we dus aangekomen in el Calafate, we komen al hard richting zuiden. Het is hier erg winderig, maar dat schijnt altijd zo te zijn. Het landschap is echt desolaat. Veel lage struikjes, waar je net achter kan zitten om een plasje te doen en dan moet je nog op de windrichting letten ook, want anders ben je toch wel nat, haha. Af toe zijn er wat bomen, maar dan loopt er ook een riviertje of er is in ieder geval water. Bewoning, nihil! Wel hebben we vandaag heerlijk de zon erbij en de wind was niet al te koud. Dus de gevoelstemperatuur komt aardig overeen met de echte temperatuur. We hebben zojuist, 19.00 uur nog heerlijk buiten een capuccino gedronken. Straks lekker een hapje eten.
Verder ben ik wel eens benieuwd of er op het werk al collega´s bevallen zijn? en of er nog naar de wintersport wordt gegaan?
Verder wil ik in ieder geval Bert alvast een fijne verjaardag wensen, want ik weet nooit van te voren wanneer ik weer een internetcafe tegenkom.
Allemaal weer het beste en tot de volgende keer maar weer. Lieve groet Marjo

• 24 Januari 2011 - 07:22

Corry En Leo:

Weer bedankt voor je uitgebreide verslag. Toch maar eens nadenken over een ander beroep. Fantastisch zoals jij een leuk verhaal neer kunt zetten. Ik ga zaterdag naar de sneeuw met Anneke en Rinus. Leo past op het huis. 't Is te vermoeiend voor hem, vooral de reis. Hopelijk breek ik niks want we verhuizen over 6 weken, wordt lastig inpakken dan.
    Fijne voortzetting van je reis en groetjes van iedereen hier,

• 24 Januari 2011 - 15:44

Shirley:

Hoi Marjo
    Nog 46 dagen en dan kom je weer naar nederland. Hier is het regenachtig, het wordt tijd dat de zon gaat schijnen.
    Onze eerste wandeltocht wordt Amsterdam. Ik zag dat Alkmaar samen met Diekirch valt. Dus weer geen Alkmaar dan. Jammer!!!
    Groetjes Shirley

• 24 Januari 2011 - 19:14

Bert:

Jaja nog 1 dag en dan zijn we weer even oud........leuk dat je er aan denkt! Je hebt het nog steeds goed en dat is fijn te lezen. Geniet en doe voorzichtig. Onze ski vakantie duurt nog even maar heb er wel zin in. En nee hier is niemand bevallen......

Groet Bert

• 24 Januari 2011 - 20:36

Jos:

Wat lief dat jij dat ene struikje in dat winderige desolate landschap hebt verrijkt met jouw plasje.
    Wat een ontberingen. En dan is er ... een capucchino !

• 24 Januari 2011 - 20:36

Jos:

Wat een ontberingen. En dan is er ... een capucchino !

• 25 Januari 2011 - 19:40

Sandra Polstra:

Hoi Marjo, leuk om weer je belevenissen te lezen. Ik weet niet of je op de hoogte wil zijn van bepaalde ontwikkelingen hier, maar ik doe het toch.
    Collega Natasja is in verwachting, dus wanneer jij terug komt heeft ze al een buikje. Leuk he?
    We hebben vandaag het rooster van maart gekregen en daar sta je pas op, dus het duurt nog een tijdje voor we elkaar zien. Ik blijf je volgen hoor!
    Groetjes,
    Sandra