De groep! - Reisverslag uit Lima, Peru van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu De groep! - Reisverslag uit Lima, Peru van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

De groep!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

28 November 2010 | Peru, Lima

Hallo allemaal,
Bedankt voor het meeleven voor het stelen van mijn camnera, ik zal tzt mijn gironummer bekend maken haha. Maar goed vandaag ga ik het eens over de groep hebben, een leuk item toch?
De groep bestaat uit 18 personen, één stelletje en verder 9 vrouwen en 7 mannen. Eén Spanjaard, één Nederlander (ik), twee Australiers één Canadese en de rest is Engels.
Wat mij nog steeds verbaasd over de engelse vrouwen is het volgende: (By the way, it was 40 years ago about the same) Zij zijn en blijven preuts, zelfs in een vrouwenslaapzaaltje, maar flirten wel met alle mannen, en als er drank in zit valt de kieskeurigheid net zo makkelijk helemaal weg!
Zoals nu, we zitten in het Salou van Peru, we kwamen hier om ongeveer een uur of acht aan. Iedereen schiet onder de douche, één grote natte bende en daarna naar de bar. Het heeft vervolgens letterljk vrijwel niks om het lijf! Daar is vervolgens een ´bushparty´ aan de gang, met allerlei drankjes en van 21.30 - 22.30 ´happy hour´.
Het werd dus een gekkenhuis. Ze gaan erin als idioten, drinken, drinken, drinken!
Ik had wel een lekker drankje, rum met een één of groen goedje, maar na twee drankjes, een paar slechte nachten had ik het wel gehad. Maar de Engelsen niet, zij gaan dan door tot het gaatje.
Conclusie: vanmorgen weinig engelsen aan het ontbijt, na min of meer langere tijd, kwamen ze katterig en wel naar beneden. Eén kwam er terug van een ´afterparty´ maar de terugreis was ook niet zo goed bevallen. Dus die kwam een beetje ´desperate´ binnen. Verder zijn de eerste flirts aan de gang, dus de jacht is geopend.
Verder ben ik niet de oudste van groep, Keith is de oudste 64 jaar en dan komt Dave, hij is 57. Onze reisleidster komt uit Australie en zij heet Kristy en onze 'truckdriver' heet Bennie en komt ook uit Australie. Een stevige robuuste kerel, die hem ook wel weet te raken, maar ook zijn verantwoordelijkheid weet. (Nog wel!)
Nou dat was het dan wel weer voor deze keer. Volgende keer schrijf ik jullie over Salou in Peru. Lieve groet allemaal van Marjo

• 29 November 2010 - 09:00

Albert En Cora:

Hoi Marjo,
    Wat een verhaal weer vanuit Peru!
    Wij hebben afgelopen april hetzelfde meegemaakt in Torremolinos.
    De Engelsen dronken zich daar helemaal klem en zorgden voor enorme overlast in de appartementen.
    De meesten kunnen zich echt niet beheersen!
    We hopen voor jou dat ze zich niet elke dag zo aso gedragen.
    Nou, meid, verder veel plezier daar en we sturen weer een berichtje na je volgende verhaal.

Groeten, Albert en Cora.

• 29 November 2010 - 10:31

Miriam G.:

Nou dat maakt ze denk ik toch wel wat minder preuts, die drank.
    Ben wel benieuwd hoe zo'n vrouwenslaapzaaltje ruikt na zo'n nacht.
    Ik hoop dat je bij een open raam sliep.
    Och jee en dan binnenkort de dronken relatiedrama's. Het is toch niet een kroegentocht van 100 dagen?
    Naltrexon in de glazen bier gooien om het toch nog gezellig te houden?
    Ach Marjo, het gaat vast heel gezellig blijven. Het is hopelijk echt niet, een verkapte vrijgezellenreis. Daarvoor wordt het allemaal veel te spannend en leuk. Blijf maar lekker lachen.
    Veel plezier.

• 29 November 2010 - 13:10

Marja:

Tja engelsen gaan voor de drank heb ik soms het idee, en soms voor....waar ze op een slaapzaaltje zo preuts in zijn....
    Vlg mij lach jij je vaak een breuk!!!!
    Succes en veel zien!!! Van het land bedoel ik dan :-)

• 29 November 2010 - 13:15

Petra:

Ha ha nog ff en het worden een soort verslagen ala Oh-Oh Cherso? Ik zou als ik jou was ook de lokale markten nog een beetje in de gaten houden misschien kun je daar je camera nog terug kopen....Maar balen is het wel zeg!
    Verder alles goed hier ondanks een regenachtig Denia
    Liefs Piet en Petra

• 29 November 2010 - 19:46

Riet Keizer:

Hoi Marjo, Wat een verhalen weer.Ik schrijf dan wel niet zo veel, maar ik geniet destemeer. Marc gaat waarschijnlijk pas in januari naar zuidamerika.Een collega van hem is ziek,dus kan hij nog niet weg.Maar na de kerst en jaarswisseling is ook niet zo gek. Geniet maar lekker van de natuur en van alles. Stuur wel even wat zon en warmte op.'tIs hier berekoud. Veel liefs,je tantetje.

• 29 November 2010 - 22:47

Jos:

Jouw schrijfstijl bevalt me wel. Je weet de spanning goed op te bouwen. Eerst wat natuur dan wat drama (camera) daarna wat seks (nou ja). Alle ingredienten voor een echte roman.
    Koop gauw een cameraatje. Dan kun je die dronken en preutse Engeltjes met ons kennis laten maken.
    En ik mag uit ervaring spreken met dronken groepsleden: Gewoon meedoen dan heeft niemand er last van.