Relaxen in de jungle - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Relaxen in de jungle - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Relaxen in de jungle

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

24 November 2010 | Ecuador, Baños

Hallo allemaal;
Ik zag zojuist,dat mijn vorige verslag niet was verzonden. Nou ja krijgen jullie er nu twee haha.
Nou als eerste de antibiotica had toch nog wel wat nawerking, want ik ben niet ziek geworden. Sorry voor diegene met kindertjes,maar let wel goed op ze!
Met mij gaat het goed, kom net uit de jungle, waar we verstoken van elektriciteit 3 nachten hebben doorgebracht. Door een ´roadblock´ geen idee wat er aan de hand was, moesten we omrijden en kwamen we pas twee uur later aan dan de bedoeling was in Tena. De ´roadblock´ was op een kruising van twee wegen. Er stond heel veel politie, die naar mijn idee niet veel stond te doen. Wij stonden al een tijd in de file, toen Bennie besloot om er maar langs te gaan, wat al een aantal bussen en auto´s voor ons ook deden en die, als er een tegenligger aankwam doodleuk weer invoegden, dus dat schoot niet echt op! Wij erlangs met de truck ging het soms net met een tegenligger vooral als die ook wat groter was, maar de weg die we hadden zullen nemen stond vol met verkeer, dus toen maar een andere route genomen. Bij aankomst bij de rivier, was het nog 10 minuten stroomopwaarts met een kleine boot voor we bij de ´lodge´ waren. Gerund door een Amerikaan, Tom met Mona een aapje van 3 jaar. Deze heeft hij min of meer geadopteerd, toen ze een half jaar was, zij zwierf rond bij de 'lodge' en moeder was niet meer te vinden. Een ondeugend sujet, want ze kon erg speels zijn en je kon veel met haar uithalen, maar ze werd met een plantenspuit bij het eten vandaan gehouden, niet dat ze het lekker vond, maar gewoon voor de heb, vooral de toetjes. Tom heeft deze 'lodge' vanuit ideologisch oogpunt opgezet en na het kopen van de grond het zelf helemaal opgebouwd. Het was er erg relaxed.
De eerste dag een ´junglewalk´ gedaan en ´s middags ´tubing´. Ik had geen idee wat dat was, dacht aan het suisbuizen van Koos. Maar je gaat dan op een grote binnenband de rivier af onderweg kom je wat kleine stroomversnellinkjes tegen en zo ga je tot aan de ´lodge´. De rivier was heerlijk van temperatuur. De tweede dag zijn we met de boot een half uur stroomafwaarts gegaan en hebben we een soort opvangcentrum voor ´jungledieren´ bezocht, gerund door vrijwilligers en onderhouden door een Duits/Zwitserse stichting. Dit was wel aardig.
Vandaag zijn we aangekomen in Baños, liggend onder een in 2006 nog uitgebarsten en tot op heden nog zeer actieve vulkaan Tunguruhua. Als het alarm afgaat, moet ik alles loslaten en binnen 3 minuten bij de truck zijn.
Nou dit was het wel weer voor nu, de volgende keer wat meer over de groepsdeelnemers, waarvan er enkele volgens mij toch wel een probleem met de alcohol hebben.
Groetjes Marjo

• 24 November 2010 - 20:07

Miriam G.:

Nee, Marjo je bent niet aan het werk!!!!! Je bent op vakantie.

• 24 November 2010 - 20:17

Det Overkemping:

Hei Marjo, wat een verhalen, saai is het niet, nu nog 107 dagen te gaan, heerlijk voor je, geniet er maar lekker van Liefs Det

• 24 November 2010 - 20:54

Jos:

In mijn verbeelding zie ik jou hangend in een grote zwemband kopje ondergaan bij een stroomversnelling. Zijn er foto's van gemaakt ?
    Vraag: "hoe oud zijn die kampleiders al ?"

• 24 November 2010 - 21:49

Corry En Leo:

Hoi Mar, ben je de stank al een beetje kwijt? Maar wel zonde van je mooie camera!.Volgens mij missen we een stukje van dat verslag. Over antibiotica ???

Je verhalen zijn weer leuk om te lezen en we hopen dat je camararoof het laatste criminele verslag van je was!!!
    Hier is alles goed, ons huis is nog niet verkocht (wel veel kijkers).
    Veel reisplezier en groetjes van ons.

• 25 November 2010 - 07:33

Albert En Cora:

Hoi Marjo,

Zo te lezen is het weer een hele enerverende vakantie. Wat vervelend dat je camera is gepikt!
    Hopelijk gebeurd zoiets niet weer.
    Wij zijn druk met de voorbereidingen als we over 6 weken naar Bali gaan.
    We wensen jou veel plezier en de groeten uit Drenthe.

• 25 November 2010 - 10:03

Marja:

hopelijk nu alleen positieve berichten hè! Wat balen dat je de camera kwijt bent!

• 25 November 2010 - 13:15

Laurens En Joke:

Zijn dus weer druk doende om jouw interessante berichten te lezen. Hartstikke leuk. Omdat je zo beschrijvend schrijft krijgen we een goede indruk hoe het er daar aan toe gaat. We volgen je op de voet en kijken uit naar je verslagen. Wees voorzichtig hoor want je ziet hoe geniepig ze aan je camera zin gekomen. Het is werleijk ongelooflijk. Je kreeg letterlijk stront voor dank. Maar we meosten er ook een beetje om glimlachen. Echt , té gek.
    Nou meid, weer een fijne voorzetting van je geweldige vakantie en we lezen verder. Groeten Laurens en Joke

• 25 November 2010 - 17:41

Maria:

Wel een lekker heftig begin van de reis.
    Maar ook alweer de eerste kennismaking met de jungle.
    En als ik het goed begrijp kan je ook tijdens je vakantie aan het werk!!!
    Nou, veel plezier.
    PS: lees je hotmail

• 25 November 2010 - 19:45

Bert & Jeannette:

We lezen trouw je verslagen. Super om te lezen dat je weer van alles meemaakt. Ja helaas: ook de minder aangename kanten van de mens, helaas :-(
    Lekker wildwater gevaren!

• 25 November 2010 - 21:29

Harry En Marie-José:

Hoi Marjo

wat vervelend die beroving. Jammer vam je fototoestel en foto's maar gelukkig dat je er zelf niets hebt aan overgehouden.
    Nog veel plezier tijdens je reis

grtjes Harry en marie-josé

• 26 November 2010 - 13:33

An Jansen:

Hoi Marjo, hoop voor je dat die nieuwe camera het ook goed doet. Zo zit je al weer midden in een avontuurlijke reis. Mooi om te lezen! Hier is de winter begonnen: gisteravond de eerste sneeuw, in Gelderland en Overijssel (op enkele plekken) en vanochtend was het flink ruiten krabben. Hoe was de temp daar op 3000 m? groetjes, An

• 26 November 2010 - 15:37

Harm En Marja:

Er is nog een Marja in de lijst, dus zeg ik Harm en Marja. Ik heb nu voor het eerst vanaf het begin je verslagen gelezen. Fantastisch!Het beeldende van het beschrijven geeft ons een goed idee wat je beleeft. Wij wensen je ook een fijne goedverlopende reis toe, al is dat met het stelen van je camera al minder.(Sneeky)
    Heel veel resiplezier en waar je in het nieuwe jaar ook nieuwjaar viert, alvast een gezond en reislustig 2011 toegewenst!!!

Harm en Marja

• 27 November 2010 - 10:09

Ha Marjo,:

Al eerder terug gemaild maar het ging niet helemaal goed!
    Ik zie dat An al geschreven heeft dat we in de winter zitten ,vandaag sneeuwt het, heeft toch wel wat, lekker bij de kachel.
    Je hebt alweer een boel beleeft, rare manier om iemand zijn camera zo te ontfutselen ,PECH maar kan erger toch??
    Kan je met je nieuwe camera al weer over weg?
    Hie zo over de rivier,zitten daar geen krokodillen?
    Hoe is het weer nu??
    "doe alles met mate behalve genieten"
    (Loesje) hr gr krijna

• 27 November 2010 - 15:24

Grietje En Theo:

Hoi Marjo,

We gaan met veel plezier je verhalen lezen,en wat vreselijk jammer van je camara.pas goed op je zelf!!!!

• 27 November 2010 - 20:49

Sandra Polstra:

Hoi Marjo,

shit happens!! Wat een pech meid, en lullig van die fotos die je nu kwijt bent. Maar goed, je hebt weer een ander dus nog volop kans om nog andere te maken van al dat mooie wat je nog gaat zien. Wij krijgen er een nieuwe collega bij op unit 3!!
    Groetjes,
    Sandra

• 01 December 2010 - 10:36

Natasja:

Hahah ongelooflijk wat men doet om iets van je te stelen!
    Het is wel een heel originele manier moet ik zeggen ;) Hopelijk hebben ze die poepmanier niet ontdekt in Nederland als je terugkomt :p
    Hoop op veel geluk verder tijdens de reis voor je :d
    Groetjes!