1e bushkamp op 4 km. - Reisverslag uit Máncora, Peru van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu 1e bushkamp op 4 km. - Reisverslag uit Máncora, Peru van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

1e bushkamp op 4 km.

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

30 November 2010 | Peru, Máncora

Hallo allemall;
Leuk dat jullie weer reageren op mijn geleuter, maar nu weer verder. Na een uurtje lekker sudderen in de ´hotspring´ van Banos ( helaas de vulkaan niet gezien) want het regende nogal. Zijn we vrijdagmiddag na een BBQ vertrokken. De reden was een volkstelling of zoiets in Ecuador op zondag en iedereen moest dan van 07.00 uur tot 17.00 uur binnenblijven, ook de toeristen.
Dus we hebben die middag tot ongeveer 19.00 uur gereden door overigens schitterende landschappen. Mooie foto´s van de spugende vulkaan kunnen maken onderweg. En toen ons eerst ´bushkamp´ tussen drie vulkanen in en op 400 meter hoogte. Het was er een beetje koud. Op dat moment nog wel helder, maar ook dit veranderde met een uurtje en de mist kwam op uit het dal. Na een soep en een chocolademelk de tent ingedoken. Nou Marjan, je slaapzak komt door de controle hoor! Ik heb het niet koud gehad. Wel gerommel in het darmgebied, dus ik moest een paar keer de kou in. Maar evengoed geen oog dichtgedaan (vrijwel de hele groep had slecht geslapen). ´s Morgens had ik toch wat last van hoogteziekte denk ik, wat zich vooral uitte in erge duizeligheid. En bij elke inspanning zelfs de 'pie' en de 'poe' kostte moeite en energie. Gelukkig zakte dit weer af naarmate we weer in lager gebied kwamen.
De vulkaan schijnt zich geroerd te hebben vannacht, niks van gemerkt, wel lag er 's morgens as op de tent. ( 3 dagen na ons vertrek uit Baños is hij uitgebarsten!)
Om 16.30 uur waren bij de grens van Peru. Daar ging het allemaal redelijk snel en na nog ruim 2 uur rijden kwamen we dus aan in Mancora, in het noordwesten van Peru. Een goed surfgebied. ´s Avonds hadden we een ´bushnightparty´ en de Engelsen gingen dus helemaal uit hun dak.
Het is nu de laatste avond hier en ik heb het wel gehad in het Salou aan de oceaan! Ik heb afgelopen dagen wat gewandeld hier en vanmorgen zijn we met zijn vieren naar een modderbad geweest. Dit was wel geinig, een kleine ´hotspring´ met bubbeltjes. Je moest de modder zelf van de grond schrapen en je daarmee insmeren. We gingen erheen met gemotoriseerde tuktuks, dat was wel leuk en vooral was er weer een morgen voorbij.
Zowel gisteren als vandaag heerlijk bij de Thai gegeten, iets goedkoper dan de Thai in Alkmaar!
Verder nog even over het poepverhaal, ik las in de beschrijving in de truck, dat ze je ook vaak met ketchup bestoken, dit had ik toch beduidend minder erg gevonden, maar ja. Smaken verschillen nietwaar? En aan zo'n verhaal heb je ook niks na een week!
En wat de groep betreft ben nog een Canadese jonge dame vergeten, maar die heb ik eigenlijk ook meer onder invloed dan nuchter gezien (zal de kou wel wezen in Canada). Nou dit was het dan wel weer. Morgen gaan weer op een ´bushcamp´, dan 1 nacht in een hostel en dan weer een ´bushcamp´ dus het duurt nu wel even voor jullie weer wat van me horen. Lieve groet allemaal en tot de volgende keer.

• 01 December 2010 - 07:56

Corry En Leo:

Ha Marjo,
    Vanuit een ijzig Nederland (-10 gr. gevoelstemperatuur -20) zijn we jaloers op je. Maar deze unieke dag mis je hier dan toch maar, de media staat er bol van.
    Het is natuurlijk wel byzonder zo vroeg in de winter.
    Geniet van de heerlijke temperatuur daar en we bewaren wel een sneeuwbal voor je.
    Goeie reis en groetjes van ons.

• 01 December 2010 - 09:45

Marjan:

Wat een bijzondere belevenissen joh, bijzondere groep ook. Fijn dat je 't in ieder geval niet koud hebt :-) Hoop dat je de komende tijd lekker kunt genieten van de natuur zonder hoogziekte. Liefs, Marjan.

• 01 December 2010 - 10:27

RietKeizer:

Hoi Marjo, Veel liefs vanuit dit koude kikkerlandje.(maar dat hebben Corry en Leo al geschreven). Voor zover ik weet gaat het met de familie allemaal goed. Geniet maar lekker(een paar strubbelingen daar gelaten) en laat ons ook maar lekker genieten van je verhalen, Groetjes.

• 01 December 2010 - 11:29

Miriam G.:

Heerlijk lekker kamperen. Vuurtje erbij. Wel lullig dat je dan niet lekker kan slapen. Het voordeel als je er zo vaak uit moet is het zien van de sterren. Maar ik begreep dat het bewolkt was.
    Bubbeltjes baden met modder, heerlijk.
    Je weet: hoogteziekte> cocabladen. Dat is niet cocaine maar meer een soort cafeine.

• 01 December 2010 - 18:10

Marja:

schitterend, die verhalen van je, ik hoor ze je vertellen! Heerlijk zo'n bubblebad! Ook groetjes van Henk uit Zwijndrecht!

• 02 December 2010 - 19:38

Pieter En Tana:

Hoi Marjo,
    Wat heerlijk om met je mee te genieten en dit prachtige verslag te lezen. We volgen je met grote belangstelling. Nog maar net vertrokken en dan al zoveel avonturen achter de rug! En die truck ziet er ook echt heel stoer uit. We zijn heel benieuwd wat je nog meer gaat beleven. Heel veel plezier en genieten doe je al, dus ga daar vooral mee door. Veel groetjes van ons.

• 02 December 2010 - 21:19

Jos:

Marjo in een moddergevecht met een Canadese ?
    Dit schreeuwt om foto's.
    Veel plezier in de bush

• 03 December 2010 - 15:41

Sandra Polstra:

Hoi Marjo,
    volgens mij zit jij met een groep medetoeristen waarvan een aantal een, (misschien nog niet erkend) alcohol probleem hebben. Lijkt me toch wel leuk om mee te maken. Worden ze er dan ook op aangesproken dat ze "te laat"voor het ontbijt zijn? Of is dat vrijblijvend. Ik heb net gister geloof ik gehoord dat er een bud verongelukt is in Peru met Nederlanders erin. Die kwamen met de bus uit Bolivia naar Peru. Ik moest wel even aan je denken, maar bedacht me dat jullie reisroute zo niet ging. Gelukkig maar.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Veel plezier,
    Sandra

• 03 December 2010 - 21:29

Bert & Jeannette:

We waren echt even goed ongerust na het bericht van een verkeersongeval in Peru. Oh jee, Mar zit daar. Maar volgens de nederlandse berichtgeving kan jij het niet zijn. Een groot pak van ons hart. Bijna net zo groot als het pak sneeuw wat hier gevallen is en nog ana het vallen is. Levert wel weer mooie Anton Pieck plaatjes op!
    Al een beetje gewend aan de grote hoogtes in het land? En al een flirt meebeleefd van een van je 'losbandige'reisgenoten? Kunnen we je volgend jaar Kerst opgeven voor All YOU NEED!
    Goede reis verder en we zien je weer na je bushavonturen.

• 04 December 2010 - 13:54

Shirley:

Hoi Marjo.

Wat een reis leuk hoor.
    Nou naar de vakantie moet je je giro nummer maar openen voor een nieuwe camera.
    Nog een leuke reis toe gewenst.

Groet Shirley