Resumé - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Resumé - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Resumé

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

19 December 2022 | Nederland, Heerhugowaard

Hallo allemaal,

Onze reis ging door drie van de zeven zusters, zoals ze in India deze streek noemen, de zeven deelstaten die hier liggen in het noordoosten Arunachal Pradesh, waar veel kloosters liggen vnl Boeddhistisch, Assam vnl hindoeïstisch en Nagaland vnl Christelijk.

In bijna vier weken tijd hebben we ongeveer 2415 km gereden in erg luxe SUV's met vier uitmuntend rijdende chauffeurs nl: Sailo, Ratun, Dhamendra en Ranjit. Verder hadden we twee reisbegeleiders, Dipankar onze Indiase reisbegeleider en Hans onze Nederlandse reisbegeleider. Zij beiden zorgden ervoor, dat de reis vlekkeloos verliep.

Tja en wat de groep betreft, ben ik altijd wat voorzichtig met een Nederlandse groep, je weet maar nooit wie het leest en tegenwoordig zijn mensen al zo snel gepikeerd. Maar als je bijna vier weken erg intensief met elkaar optrekt gebeurd er natuurlijk van alles. Meestal na een week of twee beginnen er wat irritaties te ontstaan. Haha, ik blijf het leuk vinden om dat te observeren, want sommige groepsleden zijn redelijk uitgesproken. Ik ben echt heel erg blij geweest met mijn eenpersoons kamer, in sommige hotels waren dit echt balzalen met een bed waar je met gemak met een gezin in kon liggen. Maar goed ik had ervoor betaald, dus ik heb er ook van genoten, vooral van het feit dat ik niet steeds hoefde te rouleren met andere alleen gaande vrouwelijke reizigers! En dat kwam mij deze reis na de afgelopen twee jaar erg goed uit!

Verder heb ik eigenlijk alleen maar mijn wandelschoenen aan gehad, mijn sandalen zijn het zakje niet uit geweest. Verder heb ik alles wat ik mee had wel aangehad, maar een paar extra sokken had geen kwaad gekund, zeker als het drie dagen duurt voordat ze droog zijn! Hahaha

Ook heb ik ontdekt, dat ik mannen mis in mijn leven! En dan vooral hun humor en andere praat! Natuurlijk jarenlang met de marinemannen opgetrokken, helaas zijn de meesten inmiddels overleden, maar ik heb altijd zo onwijs veel lol met ze gehad! En dat mis ik dus nu, maar ja waar haal je dan weer een groep mannen vandaan voor de gezelligheid. Hahaha nog niet zo simpel, zeker als er nog partners in het spel zijn, ik ga het eens bij een biljartclub proberen, dit heb ik altijd al eens willen doen, dus wie weet!

Een deel van de groep was bij terugkomst ziek (verkouden/ hoesten of zelfs Covid), ook ik was benauwd, maar ja met al die smog in Kolkata niet echt verwonderlijk. Je schijnt daar per dag 117 sigaretten te roken! [e-1f627]

Overigens zijn er op 9 december Chinezen Arunachal Pradesh binnengevallen, 32 km buiten Tawang. Wij waren daar 20/21/22 november! Zij claimen dat dit gebied bij Tibet, dus China hoort! Ach ja het land van meneer PingPing is tenslotte nog niet groot genoeg!!

Vreselijk voor de bewoners daar, die zeker niet onder het regime van Peking willen vallen!

En mijn etui is terug, helaas zonder OV kaart, dus waar ik die heb verloren is mij een raadsel, ik kon wel zien, dat er na 15 november niet meer mee gereisd was, dus ergens tussen Holland en India ligt er nog een OV kaart. Gelukkig was een nieuwe kaart snel geregeld.

Groetjes


  • 20 December 2022 - 15:13

    Jos:

    weer heerlijk om jouw verslagen te lezen. nu nog de laatste foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 262483

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: