Resumé! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Resumé! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Resumé!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

24 Oktober 2016 | Nederland, Alkmaar

Het was weer een vroegertje vandaag, om 06.00 uur werden we opgehaald om naar de luchthaven te gaan. Afscheid genomen van Gert ( hij vliegt vanavond weer naar Nederland) en van Hans, hij mag de luchthaven niet op, dus hij bleef in het hotel.
Om 07.00 uur waren we op de luchthaven van Kolkata, beiden vluchten liepen gesmeerd, gelukkig geen lange wachttijd in Dubai. Wel ben ik er twee keer uitgepikt voor de controle ( mijn heup gaf weer eens alarm).
Omdat het een dagvlucht is, alleen maar films gekeken. De eerste vlucht heb ik zowel Nemo als Dory gevonden en de tweede vlucht 'Highlights van het Glastonbury festival 2016'collega helaas niet gezien! Hahaha, Daarna 'Get Back' meer een documentaire over de Beatles en Liverpool. En als laatste 'I am Johnny Cash'
Om exact 20.00 uur landden we op Schiphol.
Het was een schitterende reis door Noord India, we hebben ongeveer 3440 km afgelegd, waarvan 2154 km per bus, 605 km per trein en 681 km per vliegtuig.
Ik heb zo'n 2500 foto's gemaakt, dus er komen er wel een paar op deze site te staan, maar ik moet dat nog even uitzoeken.
Ik moest erg wennen aan de kou in Nederland, wij hadden temperaturen tussen 30 en 40 graden.
Gewoonlijk vertel ik ook wel de wederwaardigheden en eigenaardigheden uit de groep, maar met een Nederlandse groep doe ik dat maar niet. Hahaha, er valt overigens niet zoveel te roddelen over deze groep, ik vond het een gezellig stel mensen en zou zo weer met ze op pad gaan!
En o ja toch ook weer een kilo of vijf afgevallen, moesten we dit keer maar even doorzetten met nog een paar kilootjes meer!
Zo dit was het voor deze keer, de eerste 6 werkdagen/nachten zitten er ook weer op. Het was rustig dus kon ik mooi aan dit verslag werken.
Met mijn rug gaat het een stuk beter, wel foto's laten maken afgelopen vrijdag, de wervels zijn wel in elkaar gedrukt door de klap, maar ze zitten nog wel recht boven elkaar. Moet er maar niet aan denken als dit niet zo was geweest! Nu nog wat pijnstillers en mijn rug ontlasten, dus niet te zwaar tillen.
Ik ga me maar weer voorbereiden op een volgende reis, maar weet nog niet waarheen!
Misschien nog eens India, het land is ontzettend groot en ik heb er maar een klein stukje van gezien, 10 jaar geleden het zuiden en nu het noorden. Maar er is nog zoveel meer te zien en te beleven in de wereld.
Tot ziens en tot de volgende reis!

• 24 Oktober 2016 - 21:04

Ike:

Tijd om na te genieten en lichamelijk weer op te knappen. Succes met uitzoeken volgende reis.

• 25 Oktober 2016 - 05:40

Ulrich:

Ik heb weer lekker zitten lezen, mooi al je reisverhalen.
    Tot de volgende reis!

• 29 Oktober 2016 - 23:02

Ingrid:

Marjo wat kun jij het prachtig omschrijven! Je verslagen zijn een mooie herbeleving van de reis en ik heb ze dan ook met veel plezier gelezen. Ik wens je nog heel veel mooie reizen toe.
    Groet Ingrid