Lekker warm! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Lekker warm! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Lekker warm!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

08 Februari 2011 | Argentinië, Puerto Madryn

Nou, daar ben ik dan weer. Momenteel in Puerto Madryn, we zijn op weg richting Buenos Aires. Maar eerst nog even het volgende. Het is lastig als een deel van je verslag verdwijnt, want als ik het opnieuw moet doen vergeet ik weer de helft te vertellen.
Want er moest volgens onze reisleidster weer ´gepartyd´worden in Ushuaia, nou dat heeft het hostel geweten. Tot 05.00 uur in de morgen werd er gegild en gelachen. Ik blijf me erover verbazen, dat die meiden zich zo laten gaan en zich als een stelletje idioten gaan gedragen en dat dan toch ook telkens weer.
Gelukkig heb ik medestanders die er net zo over denken, maar dat is dan wel de ´oude´ garde! haha. Het wordt elke keer als er een beetje drank ingaat zo ordinair en rekening houden met anderen komt niet in hun vocabulair voor! Terwijl een aantal van hen toch echt geen domme meiden zijn en het is al rond de dertig. Je zou denken dat er meer verstand in zat. Maar het schijnt vooral een behoefte van Kristy te zijn en men loopt er als puppys achteraan!
Ik ben toch zooooo blij met mijn ohropax!
De andere ochtend zijn we vroeg weggereden, weer het hele eiland over,terug naar de ferry. De grens ging dit keer erg voorspoedig.Er zijn 6 mensen, die met het vliegtuig naar Buenos Aires vliegen,dus we hebben lekker de ruimte in de truck. We zijn nu nog met 12 personen. Maar het werd een hele lange reisdag. Want aan de andere kant moesten we weer de grens over terug naar Argentinie. We zijn nu in ieder geval van die stomme controles af,dat is wel prettig.
We hadden twee nachten van wildkamperen, waarvan de eerste nacht erg winderig was en omdat onze tenten op het beton stonden, vloog hij alle kanten op! Want je kon hem niet vastzetten, ik werd gek van het geflapper van de buitentent tegen de binnentent, maar de anderen hadden ook een slechte nacht gehad daardoor, dus dat schept weer een band.
Daarna weer een lange reisdag, maar het werd langzaamaan wel steeds warmer, oooh wat een zaligheid! We hebben vandaag een dag rust en dan is het nog anderhalve dag rijden naar Buenos Aires. Het thermospul zit in de tas met souvenirs en niet meer te dragen kleding (want te heet) en we doen het weer in een korte broek en een topje! Lekker hoor!
Verder is er een naadje los van mijn slaapzak, erg leuk als daar dons in zit! Een paar weken geleden was het een nogal pluizig gebeuren in de tent. En heb je wel eens geprobeerd dons te pakken, nou dat lukt dus bijna niet. Want zodra je in de buurt van de donsjes komt is er verplaatsing van lucht en dus van het dons. Maar ach je bent even van de straat Haha. En beeld je even in, ik op mijn knietjes door de tent om pluisjes te vangen!
Gelukkig had een van de groepsgenoten een naaisetje mee, het enige wat ik ben vergeten. In Afrika had ik het mee maar heb ik het nooit nodig gehad, dus het naadje dichtgenaaid, zo goed en zo kwaad als het kon, maar van de week kwam er weer wat dons uit, dus het naadje nog maar verder dichtgemaakt, ik hoop dat het nu goed gaat tot het eind van de reis.
Nou luitjes dit was het weer voor vandaag, blijf vooral reageren en geniet van het leven, doe ik namelijk ook! Ciao, dat is wat ze hier veel zeggen als je de winkel uitloopt, grappig he, zooo Italiaans. Liefs van Marjo

  • 08 Februari 2011 - 17:12

    Maria:

    Maar goed dat jullie nog wat tijd hebben tot aan Rio, want er is brand geweest in de loodsen met de carnavalswagens en kostuums. Ze hopen toch uit te kunnen rijden maar of alles op tijd kan worden hersteld is onduidelijk.
    Geniet lekker van de warmte en pluk de donsjes!!!

  • 08 Februari 2011 - 19:14

    Margriet:

    Hééééé´Marjo, ga jij toevallig naar de Carnaval???? Dat ik die niet zag aankomen zeg. Grandioos! Fantastisch, nou kan jij dan toch ook eindelijk uit je dak, toch?

  • 08 Februari 2011 - 20:54

    Jos:

    Je had er verstandiger aan gedaan om die lpuizige tent dicht te naaien. Dan had je een lekker donsdek gehad.
    Carnaval in Rio ?? FOTO's !! (van jou natuurlijk)

  • 08 Februari 2011 - 21:39

    HennyH.:

    Weet je wat ik zie als ik geslapen heb,allemaal pluisjes zoveel pluisjes om me heen.Groeten en veel plezier

  • 09 Februari 2011 - 10:05

    Marja:

    Wat een "donzig" verhaal! hihihi geniet van de warmte!!!

  • 10 Februari 2011 - 14:59

    Corry En Leo:

    Ik vraag me af hoe je een tent op z'n plek houdt op beton als het hard waait. Alleen als je erin ligt zeker? Grandioos je verhalen!!! Vandaag weer wezen werken na een schitterende week wintersport, Alle dagen volop zon en de sneeuw was ook nog prima (er werd goed geprepareerd) dus ik kan er weer een poosje tegen al valt het wel af hier in nederland (regen en wind).
    Geniet maar lekker van de resterende weken en carnavalse in Rio, voor zover dat nog doorgaat natuurlijk.
    Groeten van ons.

  • 12 Februari 2011 - 13:22

    Sandra Polstra:

    Hoi Marjo, lekker carnavallen? Heb je al een kostuum, of koop/huur je dat daar? En maar gewoon schudden met je kont he? Lukt jou! Je kan het!
    Hier reilt en zeilt het wel. We gaan overmorgen over naar de open verpleegpost. Ziet er erg mooi uit, je herkent het niet meer terug. het hele pand krijgt een pimp beurt. Was wel nodig he?
    Collega Joke is ook weer terug, en zo langzamerhand komen alle schaapjes weer op het droge. Tot horens!!
    Groetjes,
    Sandra

  • 18 Februari 2011 - 05:18

    Regina:

    Hoi Marjo,
    Gelukkig zit je nu weer een beetje in de warmte,heb je je donsjes ook niet meer zo nodig???
    Misschien kun je er een canavalspak van maken hahaha.
    maak veel plezier in Rio,ik hoop dat ze de stoet nog op tijd klaar maken,de mensen waren aldaar nogal verdrietig.
    Op de beelden hier zag het er triest uit,maar ja je weet het nooit het blijft tv.
    Ik ga de lijst van mei maken kun jij nog even je vrije dagen naar mij mailen?? reginabelksma4@hotmail.com,dank je.
    Ik wil je niet lastig vallen met je komende werkgang maar je wil ook weten wat je moet werken toch,maak nog maar even veel lol,hoor het van je,dikke knuf,Regina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 262446

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: