vervolg op gisteren! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu vervolg op gisteren! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

vervolg op gisteren!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

04 Februari 2011 | Argentinië, Ushuaia

Hallo allemaal;
Ik heb nog even niks te doen en kwam er achter, dat weer een deel van mijn verhaal is weggevallen. Volgens mij lul ik teveel!
Maar goed dan hier de rest van het verhaal. Behalve de paar mensen, die hier willen/kunnen wonen zie je hier veel schapen (merino), koeien (de dikbillen, van de lekkere steaks) en paarden, jawel de gaucho`s.
We hadden geluk bij de grens, geen voedselcontrole dit keer, dus we waren er snel doorheen. Na een half uur rijden hadden we ons `bushkamp` aan het strand. Heeeeeel erg koud en heeeel veeeel wind. Brrrrrr. Na een geimproviseerde maaltijd uit pakjes en blik ging iedereen al gauw naar bed. De andere ochtend was het zo koud, dat ik moeite had om mijn tent op te rollen vanwege mijn koude handen. Na twee uur rijden zijn we gestopt bij een warme bakker in Tolhuin, voor het eerst mij tegoed gedaan aan lekkere dingen met een kopje koffie erbij.
Daarna werd het tot mijn verbazing toch weer bergachtig, dit had ik niet meer verwacht na het vlakke landschap dat we net hadden doorkruist. Na weer een mooi stukje Andesgebergte kwamen we in Ushuaia aan. Het was hier fris, maar wel een zonnetje. Overigens bij de bakker twee honden gezien, één met lichtblauwe ogen en een zwarte hond met een blauw en een bruin oog, vreemd gezicht hoor! Maar ik moet zeggen de honden zien er hier goed uit, in heel Zuid-Ameriks overigens, ook de zwerfhonden. Ook zijn ze erg lief en willen allemaal wel aangehaald worden! Katten zie je hier beduidend minder, maar ook deze zijn lief en willen worden aangehaald.
In Ushuaia zijn we in een Ierse pub beland, dit was erg gezellig en ik heb hier `s avonds nog koningskrab gegeten voor een leuke prijs, meestal is dit gerecht niet te betalen! Het was onwijs lekker. De andere dag ben ik met een catamaran door het Beaglekanaal gevaren, naar een zeehondeneiland en twee soorten pinguins, ik blijf dit zulke leuke beestjes vinden. De catamaran landde op het strand en ze kwamen nieuwsgierig kijken wat dat nou wel was. En volgens mij komt de boot er elke dag twee keer(meerdere boten zelfs)maar goed het was een leuk gezicht.
In een haventje, waar er een paar mensen van de boot gingen lag een Nederlands tallship 'de Europa'uit Den Haag, een driemaster. Deze natuurlijk wel even op de foto gezet. Op de terugweg hadden we een beetje ruwe zee, ja ik vond het wel kicken, een korte tijd op het dek gestaan, waar je bijna uit je verschoninkje waaide en het was er natuurlijk onwijs koud, maar een kwartiertje was het wel vol te houden.
Ik had voor koude tijden een fles Argentijnse whiskey gekocht en die smaakte erg lekker in de koffie.
De sneeuwgrens was aardig gedaald vannacht, het leek net of ik in Zwitserland was. Nou dit was het stukje wat er nog aangeplakt moet worden. En Jos en Wilma gefeliciteerd met jullie opa/omaschap, geniet er maar lekker van!
En ja Petra, ik heb me gisteren aangemeld voor de 4daagse, dus dat zit wel snor. Lieve groet allemaal Marjo

• 04 Februari 2011 - 13:04

Jos:

Wij voelen ons trotse oma en opa.

Jij weet wel raad met koude handen;
    Argentijnse wiskey en een warme bakker

• 04 Februari 2011 - 17:58

Sandra Polstra:

Wat heerlijk om al je avonturen weer te lezen, je schrijft heel leuk. Ik lig af en toe plat achter de p.c.
    Nou, die Whiskey ging er zeker wel in denk ik.
    Trouwens een nieuwtje: zuster Karin is bevallen van een dochter Merijn. Leuk he?
    Ik dacht, ik hou je maar op de hoogte van wat Brijder News. Is leuk voor je.
    Verder is de Ontmoetingsloop geweest, maar zonder jou. Wil je nog meedoen met de Brijderloop op 3 april? Als vrijwilligster dan he!!
    Ik heb me alvast opgegeven.
    Nou tot lees!!
    Groetjes,

Sandra

• 04 Februari 2011 - 19:45

Henny H..:

G..allemachtig wat een verhalen,dat je er niet uitgeput van raakt, bewondering voor je hoor.Wel wat anders dan gluhen in Schoorl.Geniet nog voor de komende tijd en niet meer vallen.Groeten van ons.

• 06 Februari 2011 - 18:08

Det:

Hallo Marjo, ik ben weer bijgelezen, ook hier heel veel wind, optexel waar in vandaan kom vandaag heeft het enorm hard gewaaid het hele weekend, mijn huidje is zacht geworden van de zandstraling, voor jou lekker doorgaan met genieten liefs van Det

• 07 Februari 2011 - 19:00

Margriet:

Voor mijn gevoel zit je nu aan het einde van de wereld. Je kunt nu toch alleen nog maar terug naar huis? Toch heb je nog een maand voor de boeg? Ben benieuwd hoe je dat gaat doen. Lieve groetjes, ook van Hans, die het allemaal al heeeeelllll lang niet meer kan bijbenen... ook al is hij eigenlijk altijd wel bereid zijn beste beentje voor te zetten, ik zal eens een biertje voor ´m naast de PC zetten, op bier schijnt ie goed te lopen, whisky trouwens ook heb ik begrepen enne... Marjo, voor mij zijn jouw verhalen bourgondisch als een hele goeie wijn. Proost!

• 07 Februari 2011 - 20:28

Tineke En Joke:

Heeeeee Globetrotter!
    Onze eigen Maxima in Argentinië...je zit nu waarschijnlijk helemaal in het zuiden (zagen we net op google maps) dus we kunnen ons voorstellen dat het er erg koud is! Goed excuus om een lekkere snaps te drinken! ;) Heb je die fles Wiskey een heel eind met je meegezeuld???? Hoe gaat het wandelen daar? Is het te doen of erg veel hoogte verschillen? Je kan mooi oefenen voor de 4 daagse in elk geval!
    Ik (Joke) ben alweer snel gewend in Nederland..helaas...de tijd vliegt zo snel, dus geniet er nog met volle teugen van!
    We denken aan je!
    Groeten, Tineke en Joke (en de rest!)