Het kan nog warmer! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Het kan nog warmer! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Het kan nog warmer!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

13 Februari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi iedereen, ik zit sinds 3,5 dag in Buenos Aires en ik moet zeggen een grandioze stad.
Maar goed eerst verder vanuit Puerto Madryn, want de hoofdattractie daar is `seawildlife` maar ja dan moet je er wel in het goed seizoen zitten. Dan ligt de baai vol met walvissen die jongen hebben gekregen. Maar helaas net als in Zuid-Afrika pies ik weer naast het potje, dus moet toch nog een keer hier naartoe of naar Zuid-Afrika natuurlijk!
Maar goed na nog een heel erg lange rit 13 uur! hadden we ons laatste `bushcamp` voor Buenos Aires. De andere dag was het nog maar een halve dag rijden, indien het verkeer mee zou zitten. Nou dat ging eigenlijk heel erg goed, tot zo`n 20 km voor Buenos Aires, zaten we weer ineens in een wegblokkade. Allemaal dikke takken en mensen op de snelweg. De Argentijnen maken hier geen probleem van, die rijden gewoon over het naastgelegen grasveld en voegen dan zo ver mogelijk naar voren weer in. Het was een hilarische toestand,want er bleek een droge sloot tussen te zitten, dus iedereen moest er onverwacht weer tussen en ging er daarna weer af, over het grasveld tot er een dikke agent de auto's met veel tamtam weer naar de snelweg bonjourde. Ondertussen stond er een vrachtwagentje en een personenauto muurvast in de droge sloot. Wij hadden wel lol om de hele situatie. Uiteindelijk hebben we er een half uurtje of zo ingestaan.Viel nog mee vond ik! Rond het middageten waren we dus bij het hostel, in het centrum, dus overal redelijk dichbij. Om 15.30 uur zijn we naar de `Plaza de Mayo` gegaan, waar de vrouwen nu al vele jaren nog steeds hun rondgang maken om te protesteren tegen het feit dat ze maar niet te horen krijgen waar hun mannen en zonen zijn gebleven ten tijde van de dictatuur. Dit doen ze elke donderdag om dezelfde tijd. Een indrukwekkend gebeuren aangezien de vrouwen al aardig op leeftijd zijn, maar gelukkig zijn er ook veel sympathisanten die meelopen.
De andere dag naar de wijk `la Boca` gegaan, de wijk van de voetballertjes en de tango. We hebben daar wat rondgelopen, erg toeristisch, maar vooral veel gezeten. Koffie gedronken en geluncht inclusief een tango optreden, erg leuk! Er heerste een gezellig en ontspannen sfeertje. Vooral toen er een paar jonge jongens voorbij kwamen en met de tangodame de tango gingen dansen! Leuk hoor dat het hier blijkbaar met de paplepel wordt ingegoten! Het was de bedoeling ook nog enkele musea te bezoeken, maar die waren allemaal dicht op deze dag. Toen maar een biertje gaan drinken het is hier tenslotte lekker warm!
`s Avonds naar een diner/tangoshow geweest, met gratis een tangoles. Ook dit was hilarisch, want zoals altijd te veel vrouwen voor te weinig mannen maar de man die de les gaf deed het zo ontzettend leuk,dat het moeilijk was om een `tangogezicht`(serieus tot boos kijkend) op te zetten. Het eten was erg lekker en de show was leuk opgezet. Het was echt een avondje genieten.
De andere dag, ben ik 's morgens naar de begraafplaats geweest, met het graf van Evita Peron en andere notabelen! Het zijn hele huizen die hier staan, ik zag een gebouw, waar wel 12 kisten in stonden! Volgens mij moet dit een vermogen kosten om zoiets te laten neerzetten in marmer! Maar goed het zijn meestal familiegraven, die al 150 jaar in gebruik zijn.
`s Middags ben ik samen met Keith de rivier de Plata opgeweest dit is de rivierdelta die hier bij Buenos Aires uitkomt. Eerst met de bus mee naar het plaatsje la Tigre en daar op de boot, en heerlijk in twee uur naar Buenos Aires gevaren. Overigens reden we niet door de arme buurten en voorsteden van Buenos Aires, geen oude auto gezien hier!
Vandaag heb ik weer twee ander wijken gedaan en momenteel ben ik het een beetje zat. Ik heb al veel gezien, maar het is gewoon zo druk in de stad, zelfs op zondag! Vlak bij het hostel is een weg, die zo`n beetje dwars door de stad gaat, 2x7 rijbanen en dan aan beide kanten nog 2x3 rijbanen voor als je in een van de zijstraten moet zijn! Het lukt je dus niet om in een keer over te steken dit gaat in twee etappes! of je moet rennen! Nou voor vandaag laat ik het er maar weer eens bij. ik ga aan de wandel terug naar het hostel, als het goed is, is het daar nu een stuk rustiger, want de helft van de groep is naar het voetbalstadion voor een wedstrijd van de BOCA juniors!
Tot de volgende keer maar weer. Groetjes Marjo

  • 13 Februari 2011 - 22:16

    Jos:

    Gezien de door jouw gevolgde cursus linedance moet de tango een peuleschilletje zijn. (ja.. Mannen !!? die staan liever aan de kant te kijken naar jouw geweldige dansbewegingen).
    Jammer dat alle musea dicht waren en dat je een pilsje moest nemen op een warm terras.


  • 13 Februari 2011 - 22:26

    Nique:

    Hallo globetrotter,
    Geweldige verhalen van je! Ga ze morgen op mijn gemak lezen.
    Dat komt omdat ik vandaag een trainingsdag van mijn opleiding heb gehad. Ze vonden dat ik maar cabaretier moet worden. Tja, nou is dat misschien wel zo, maar moet ik daar de rest van de wereld mee lastig vallen? Gezien mijn ontwikkeling lijkt het me niet eens zo verkeerd. Heb natuurlijk wel wat bronnen... nou nog wat wereldreizen en ben ik weer helemaal to the point. Die teksten, tegenwoordig maar voor mezelf schrijven?
    Hoop dat je een erg leuke, en achteraf (dat soort dingen landen veeeel later!!!) een heel goede reis hebt.
    Pakken we er een goed glas bij, ik hoor graag je verhalen.
    Alle liefs en (nog meer) warmte, je andere reisgenootje.

  • 14 Februari 2011 - 04:12

    Ada:

    Dag Marjootje, leuk om te lezen dat je zoveel ziet en meemaakt! heb eindelijk je reisverslag ontdekt en ga je nu vaker proberen te volgen, hoor.
    Ik had al een heel verhaal getiept voordat ik ontdekte dat mijn schrijfsel op de site kwam te staan en niet gewoon naar je privemailbox ging. dat heb ik dus maar weer gewist, niet alles is tenslotte voor ieders ogen he!
    Hoop dat je nog een hele fijne reis hebt, geniet ervan, en een beetje voorzichtig met die latin lovers he, liefs, ada

  • 14 Februari 2011 - 07:52

    Marja:

    maar goed dat je foto's en je verhalen hebt anders weet je het echt niet meer waar wat was als je terug bent! Wat een belevenis! Het zal wel een enorme drukte zijn in de stad zeker als je dat al een poos niet meer gewend bent geweest!
    Lijkt me heerlijk voor je een tikkie warmer en dan met een lekker pilsje op een terras, bah, wat vervelend!!! :-)

  • 14 Februari 2011 - 10:42

    Krijna:

    Ha Marjo,
    Nu ben ik toch echt wel een beetje jaloers op je, zo lekker weer daar.
    Hier is het druilerig en regenachtig,wel zacht en de sneeuwklokjes en krokussen schieten de grond uit.Wou wat een stad!!!!en smog of valt dat mee?

    Marjo hou je de 14 mei vrij voor mijn verjaardag?
    Marjo heel veel plezier met karneval en tot horens maar weer.
    hr groet Krijna

  • 15 Februari 2011 - 18:10

    Petra:

    Hallo Marjo, nou ik vraag maar niet hoe het met je gaat want ik weet het antwoord al hi hi! En blijf je er ook nog tot en met de carnaval? Ja toch zeker want dat moet je meemaken he. Beter kun je niet hebben. Geniet ervan en tot lezens. Lieve groet van de Benidorm Bastards.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 263241

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: