Kerstdagen 2010 - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Kerstdagen 2010 - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Kerstdagen 2010

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

28 December 2010 | Bolivia, Copacabana

Bedankt voor jullie reacties, ik blijf het erg gezellig vinden. Ja ik zit in Copacabana, maar nog niet in Rio de Janeiro, haha. Er zijn er meer in Zuid-Amerika, wist ik ook niet hoor! Maar het is een klein stadje aan het Titicacameer, ik zit dus nu aan de Boliviaanse kant.
Maar goed de Kerst, was heel erg gezellig. Kerstavond kwamen we terug van Machu Picchu, allemaal heel heel erg nat!
De andere ochtend heb ik gewoon ontbeten, maar Kristy had ook een brunch voorbereid, nou ik kan zeggen dit was werkelijk grandioos, als ik er aan terugdenk wordt ik er nog misselijk van, zoveel lekkere dingen gegeten. Met een heerljke alcoholvrije punch erbij. Het was in een woord genieten! We hadden lootjes getrokken en voor elkaar een kadootje gekocht van zo'n 5 Dollar, ook had Kristy nog voor een kerstsok met kadootjes erin verzorgd, daarbij fungeerde Benny als de kerstman. We moesten eerst wel een vraag beantwoorden voordat we een sok mochten pakken. Ja dan ben je als niet engelstalige natuurlijk in het nadeel,ik was niet zo snel met mijn antwoorden, als ik ze al wist haha. Daarna het stadje nog ingeweest, maar er was niet veel open. Wel al veel vuurwerk op de 'plaza' schijnt er hier bij te horen tijdens de Kerst. Je krijgt hier heel veel mee van de Kerst, het is een erg Katholiek continent en ze maken er wat van. Kerststallen overal in alle soorten en maten, kerstbomen idem dito en van verschillende materialen, ik heb geen echte kerstboom gezien.
Diezelfde avond zijn we met de groep gaan eten en daar kregen we een heerlijk kerstmenu voorgeschoteld.
De andere dag nog wat dingen bekeken en een Inka massage gedaan, kon het verschil met een normale sportmassage niet ontdekken, dus wat er nou Inka aan was? Maar goed het was wel erg lekker.
Gisteren zijn we weer richting Puno gereden en we hebben daarbij erg slecht weer gehad onderweg. Onweer, hagel en heel veel regen. Wel nog gestopt bij een 'hotspring' en dat was de lekkerste tot nu toe. Ook een plek waar de locals naar toe komen en het hete water zo uit de grond komt en als een beekje door het landschap stroomt. We hadden hier tevens de lunchstop. Daarna zouden we nog een Inka grafkelder bezoeken, en daar in de buurt ons bushkamp opzetten, maar het weer was zo slecht, dat we de truck niet zijn uitgeweest en we naar Puno zijn doorgereden voor een hotel. Nou wij waren allang blij! Want het kwam met bakken uit de lucht en het bliksemde en knetterde rondom de plek waar wij stonden.
Dit was Peru, we zijn er ruim een maand doorheen gereden en we hebben erg veel gezien, ik vond het een zeer boeiend land en voelde me erg prettig hier.
Nog even wat over de verkeersregels hier, er zijn er 2 in mijn ogen en dat is je rijdt indien mogelijk aan de rechterkant van de weg, dit lukt vanwege de slechte wegen niet altijd, dus dan gebruik je de hele breedte van de weg. En je stopt voor rood! Meer regels heb ik niet kunnen ontdekken. Dus je kunt je voorstellen wat een chaos het af en toe is, maar ik heb maar één ongeluk gezien, dus blijkbaar gaat het toch ook erg vaak gewoon goed! Nou lieve mensen dit was het weer. Overigens is het op 4000 meter ook koud hoor! Zeker als de zon weg is! Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling en ik zou zeggen tot volgend jaar dan maar weer. Liefs Marjo

  • 28 December 2010 - 21:12

    Bert & Jeannette:

    Ha marjo,

    Dank je wel voor de SMS verjaardagswensen aan mijn adres. Was verrassend om te krijgen: een berichtje op een andere manier. Zo te lezen heb ook jij de Kerst in goed gezelschap doorgebracht. Maaike was jaloers op je omdat je een van de zeven wereldwonderen, de machu pichu, hebt kunnen zien. Zij spaart namelijk deze zeven wereldwonderen: dus een reis naar Peru zit voor ons misschien ook nog wel in het vat. Goede reis verder en ik hoop dat je beleving van de overgang naar het nieuwe jaar net zo gezellig wordt. All the best for 2011 en we heffen het glas hier op je mooie reis! Kus

  • 30 December 2010 - 08:14

    Marja:

    Dus kerst heb je wel meegekregen zo. Nu eens afwachten of men daar ook een traditie met oud en nieuw heeft. Misschien zuid amerikaanse versie van oliebollen???
    Knallend het nieuwe jaar in hè!!!! En alvast een 12 uur knuffel van mij!!!!

  • 30 December 2010 - 08:32

    Shirley:

    Hoi Marjo.

    Lijkt me heerlijk die hotsprings en ik vind nog steeds dat je een geweldige reis maakt.

    Wij wensen je een heel fijn oud jaar en een geweldig nieuwjaar met nog meer van dze geweldige reizen.

    Dit jaar vieren we oud op nieuw met Marian en Henk.
    Zal ze de groetjes van je doen.

    Groet Shirley

  • 30 December 2010 - 14:21

    Joke Westervoort:

    Hallo Marjo ik vind het erg leuk om je reisverslagen te lezen, en te zien dat je veel meemaakt en er erg van geniet.
    Ik wil je via deze weg een fijne jaarwisseling en een heel gelukkig en gezond nieuw jaar toe wensen.
    Veel liefs Joke en Bart.

  • 30 December 2010 - 19:26

    Det:

    Dag Marjo, mooi om je verhalen weer te lezen en je zo te volgen. Hier in Grol is het nog steeds mooi wit, bij jou is het warmer en natter begrijp ik. Morgen is het oudjaar en hierbij wens ik jou een geweldige jaarwisseling en een fantastisch nieuwjaar toe en natuurlijk nog een mooie vakantie voortzetting in 2011.

  • 31 December 2010 - 02:57

    Regina:

    Hoi Marjo,
    Ik heb je hele verslag tot nu toe door gelezen,meid meid,wat heb jij een reis.
    Het zijn hele belevingen.
    Ik moet je nog met je verjaardag feliciteren,je hebt er weer een jaartje bij,zo moet je het maar zien.
    Heerlijk lijkt het me al die baden die je neemt,inderdaad lekker voor je botten en spieren.
    Ik moet je eerlijk zeggen als ik het allemaal zo lees is de reis niet iets wat mij erg trekt,het optrekken met zoveel mensen,met al hun dingetjes.
    ik zou er niet zo goed tegen kunnen.
    Gelukkig ben jij het allemaal al gewend
    en reis je zo vaak.
    Ik geniet van al je belevenissen en wens je een hele goede jaarwisseling.
    Hoop dat je dan wel heel mooi weer hebt,zodat je veel buiten kan doen.
    Heel veel reisplezier en tot in het nieuwe jaar,groetjes van mij en een dikke verjaardags knuf,Regina.

  • 31 December 2010 - 09:08

    Marjan:

    Hoi Marjo, een heel gezellige jaarwisseling gewenst en veel plezier de komende maanden! Liefs, Marjan.

  • 01 Januari 2011 - 15:59

    Ad Van Der Gaauw:

    Hallo Marjo, ik wens je nog een gelukkig levensjaar en een gelukkig nieuwjaar toe. Weliswaar ben je daar 'in den vreemde', maar zo te lezen vier je alles met volle teugen.
    Voorlopig ben je nog een week of 10 (lees tien) onder de pannen. Het ga je goed daro.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 262469

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: