Weer terug in de bergen! - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Weer terug in de bergen! - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Weer terug in de bergen!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

04 December 2010 | Peru, Huaraz

Hallo luitjes;
Weer bedankt voor jullie leuke reacties. Het gaat met mij nog steeds goed. Inmiddels zitten we alweer op 3000 meter, dus alles weer een tandje minder! De groep gaat morgen een 'hike' doen ter voorbereiding op de 'Incatrail', ik ga morgen een ander tripje doen. Ik zie het wandelen en met name het klimmen niet zitten op deze hoogtes!
Ik merk, dat ik eigenlijk toch nog veel vergeet te vertellen, maar ja het geheugen is soms wat in de war, na zoveel indrukken en deze hoogtes haha. Wat wel grappig is, dat zelfs de jongelui ook wel weg wilden van dat Salougebeuren. Momenteel zit er naast me een stelletje, zij hebben het druk met knuffelen en zoenen, lijkt me wat duur als je ondertussen ook de internetrekening moet betalen, maar ja soms maakt men vreemde keuzes. Ik heb haar net uitgelegd dat ik 'olandesa' schrijf, dus meelezen heeft niet zo'n zin!
Ja wat hebben we gedaan de afgelopen tijd, we hebben twee keer overnacht in de natuur, dit gebeurd als de afstanden naar de volgende locatie te groot worden. De eerste keer een stukje van de weg af, achter een duin. En de tweede keer op een klif, dit was echt prachtig. Alleen had ik mijn eerste kookgroep, dus dan heb je weinig tijd voor zoiets moois. Koken voor de groep gaat anders dan met de Afrika reis, daar hadden we een kok mee, hier doen we dus echt alles zelf. Daar gaat dus behoorlijk wat tijd in zitten. We hebben spaghetti bolognaise gemaakt, het was een groot succes. Gelukkig ben ik er nu weer een tijd vanaf.
Opvallend is de grote droogte sinds we in Peru zijn. Het laatste stuk door Ecuador zagen we vrijwel alleen maar bananenplantages en toen we de grens over waren, vooral woestijngebied. Stenen en zand in allerlei verschillende kleuren komen er voorbij. Gisteren en eergisteren hebben we opgravingen bezocht van oa de 'Sipán' en de 'Mocha' cultuur, boeiend en interessant, mooie fresco´s in orginele kleuren, uit een periode van 100 - 700 na Christus.
Vandaag zijn we dus weer de bergen ingereden, volgens de lonely planet, de hoogste bergen van dit continent. Er lag op een aantal toppen ook nog sneeuw.
Wat betreft de groep, Sandra ik denk dat er meer dan een een alcoholprobleem heeft. Voorbeeldje: we konden gaan inkopen en dit dan voor drie dagen, booz en snacks voor de lekkere trek. Ik dacht Oh dat is in een avond op en jawel hoor, de meesten zaten gisteravond alweer zonder.
Ik hou het erg rustig wat de drank betreft, ik krijg altijd al snel last van mijn darmen en dat is dan erg onaangenaam in de truck.
Verder is er al een stelletje ontstaan en zijn er al twee in huilen uitgebarsten, het gaat goed met de groep dus!
Verder heb ik niet zoveel meer te melden, alleen dat mijn zandvliegbeten uit de jungle eindelijk zijn verdwenen. Het waren grote bulten met een zwart puntje zij jeukten erg, dus als je maar genoeg krabbelde werden de zwarte puntjes vanzelf groen haha, maar zeewater doet wonderen.
Nou lieve allemaal, zorg ervoor niet in de zak van Sinterklaas te belanden en doe voorzichtig op de weg bij gladheid. Lieve groet uit Peru Marjo

  • 04 December 2010 - 23:41

    Miriam G:

    Prachtig die oude steden. Hm zou ik ook heel graag willen zien. Trouwens ,het duurt wel lang om op grote hoogte te koken want er is niet voldoende zuurstof in de lucht om het gas heet te kunnnen verbranden:dat duurt dus eeuwen voor het kookt. Veel plezier weer!

  • 05 December 2010 - 03:31

    Ulrich:

    Hee Marjo,
    Wat heb je al weer veel meegemaakt , leuk om te lezen, en om je zo te volgen gedurende je reis.
    Sommige dingen omschrijf je zo mooi, dat je als het ware de beelden erbij ziet!
    Hoop dat je nog veel plezier beleeft en geniet van alles!
    Groeten, ook van Regina!

  • 05 December 2010 - 08:50

    Albert En Cora:

    Hoi Marjo,
    Leuk hoor, dat je het nog steeds naar je zin hebt daar. Hier is het nu een vieze natte drab van sneeuw en water. Van ons mag het warm water regenen!
    We hopen dat je nog veel meer mooie Inka-cultuur zult zien.
    Wij zijn niet mee naar Spanje genomen,de luchtverkeersleiders staken weer eens daar!
    We gaan liever naar Bali over 5 weken.
    Groeten van ons uit Drenthe en ook van tante Nel.

  • 05 December 2010 - 12:52

    Jos:

    "Verder heb ik niet zoveel meer te melden" ?!
    Nou, jouw verhalen bevatten zoveel variatie !!
    Misschien een goed idee voor jou. Schrijf tussen jouw reizen door een roman naar aanleiding van de laatste reis. Het worden ongetwijfeld bestsellers.

  • 05 December 2010 - 14:02

    Joséphine:

    Het kwam er maar niet van om een reactie te geven, maar nu toch even aan je laten weten dat ik je verhalen fantastisch vindt. Je kan zo schrijfster worden en je humor erin vind ik ook geweldig. Blijf zo doorgaan, ik geniet ervan. Wat een geweldige ervaringen weer. Als ik het lees zie ik alles zo voor me, dus ga zo door schrijfser Marjo!!! Groetjes uit glibberig Alkmaar (gelukkig, het dooit vandaag).

  • 05 December 2010 - 14:22

    Det Overkemping:

    Hei Marjo, zo net al je verhalen weer gelezen, je ziet veel, maakt het nodige mee en je geniet, mooi om te lezen.
    Hier in Grol is het zeer koud geweest, maar ook genieten van de mooie natuur met veel sneeuw, kinderen die zich kostelijk bezig houden met het maken van sneeuwpoppen, iglo's en sleetje rijden etc. Gisteren samen met een vriendin een lange en mooie wandeling van 3 1/2 uur gemaakt in de omgeving van Apeldoorn terwijl het maar bleef sneeuwen. Natuurlijk smaakte daarna de warme chocomelk en later de gluhwijn ook erg lekker.
    Op het moment dooit het en ze verwachten ijzel. In dit geval oost west thuis best. Lieve Groet van det uit Grol

  • 05 December 2010 - 14:31

    Maria:

    Nou, Sinterklaas en z'n zak overleven gaat hier wel lukken. Er is verder weinig nieuws te melden, het is nu redelijk schoon buiten met nog enkele glibberstukjes.
    Heb je ook al vrienden gemaakt in de groep of zijn er te veel jonkies en/of alcoholisten om een gezellig iemand tussen te vinden?
    Ik ben druk bezig met de kerstkaarten en we dachten dat er voor jou ook en bij de post zat, maar het is een felicitatie met je 12,5 jaar Brijder annex bedankje voor je inzet, met de hand geschreven door de voorzitter van de raad van bestuur, Stephen Valk.
    Tot meels maar weer.

  • 05 December 2010 - 16:15

    Marja:

    Het was weer smullen van je verhaal! Steeds weer leuk om te lezen! Hier was het gisteren heel erg sneeuw baggeren, openbaar vervoer plat en niet tegenop te scheppen! Nu veel weg door dooi. Als dit gaat opvriezen kunnen we op straat gaan schaatsen! En dan schrijf jij over woestijnen en droogte! Echt een wereld van verschil!

  • 05 December 2010 - 18:22

    Agnes Wauters:

    Je reis lijkt een grote belevenis ! Het "leest* prachtig ! Hier zitten we dik in de sneeuw, ook mooi !
    Succes met je groep...kun je niet wat groeps-therapie beginnen ? Bey, bisous depuis la Suisse !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 262468

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: