op weg naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu op weg naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

op weg naar Zuid-Afrika

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

29 Oktober 2007 | Nederland, Alkmaar

Beste mensen;
Na wat aanloopproblemen om deze site weer op te starten, is het toch nog gelukt.
Er zijn voor mij nog drie weken te gaan en dan begint mijn reis van drie maanden door een gedeelte van Afrika. Ik ga proberen om jullie bij gelegenheid deelgenoot te maken van mijn reisperikelen. Tot nu toe verlopen die voorspoedig, alles is geregeld en ik heb nog één visum te gaan. De eerste malariapil is geslikt en het wachten is op de gelegenheid om mijn vliegtuigstoel te gaan reserveren, maar dit kan pas 30 uur van te voren. Het grootste probleem waar ik tegenaan ga lopen is het gewicht van mijn bagage, want wat moet er mee en wat is toch eigenlijk niet zo noodzakelijk, het gewicht is beperkt tot max. 14 kg. als het gewicht van tas, matje en slaapzak daar al afgaat, wordt het toch zeuren met de kilo's. Nou ja ik kom er vast wel uit.
Ik heb nog 7 werkdagen en 4 nachtdiensten te gaan. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes Marjo

• 29 Oktober 2007 - 11:06

Hans:

Ha, leuk Marjo. Lekker dat 't nu snel en voorspoedig gaat. Voor wat betreft die bagage; zijn er geen dingen die je hier kunt achterlaten en daar terplekke kunt aanschaffen? Dat doen wij meestal als we naar Australie gaan. Bijvoorbeeld een simpel (goedkoop) matje en slaapzak die je na afloop ook weer gewoon kunt achterlaten zodat je daarvoor in de plaats souvenirs kan meenemen. Extra kosten kunnen soms behoorlijk voordeliger zijn dan betalen voor extra gewicht op luchthaven.

anyway, pse keep in touch!

Hans
    www.kababoes.nl

• 29 Oktober 2007 - 11:54

Marianne:

Dat vind ik nou eens leuk. Ik zal je belevenissen met plezier lezen en vind het fantastisch dat je zoiets aangaat.Nu lekker gaan aftellen en dan gaat het beginnen. Groetjes uit het zeer regenachtige brabant.
    Marianne

• 29 Oktober 2007 - 13:39

An J.:

Hoi Marjo,
    Nou, de verbinding Alkmaar- Zutphen werkt, dus als je straks echt in Zuid-Afrika zit zal het ook wel goed komen. Harstikke leuk om op deze manier in contact te blijven, Veel succes bij de voorbereidingen en alvast een goeie reis gewenst. An

• 29 Oktober 2007 - 15:07

Marjan:

Hoi Marjo, leuk om je zo de komende tijd te volgen. 't Begint nu inderdaad op te schieten. Veel plezier met de rest van de voorbereidingen! Groetjes.

• 29 Oktober 2007 - 15:44

'Nique:

Hoi Marjo,
    Tja, nu begint het te dringen met de tijd van voorbereiding. Och, ik vertel je niets nieuws geloof ik. Geloof dat het grootste probleem is om die kilo's van je bagage te beperken. Je zou kunnen beginnen om je frame uit je rugzak te halen??? Een beetje kleinere zakjes thee mee te brengen. Je gaat toch richting Afrika? De uitdaging: op zoek naar Rooibosthee. Je zult begrijpen dat dit principe uit eigen ervaring met je gedeelt wordt. Alles wat aan een land gerelateerd is vanuit onze opvattingen, tja, dat vind je in een land van oorsprong bijna niet. Grapje....
    Ik wens je veel sterkte toe met je bagage, de laatste werkdagen, het visum wat je nog mist en alle andere zaken die aandacht verdienen voordat je in het vliegtuig verdwijnt...o, ja, misschien een tip: wanneer je je plek in het vliegtuig opeist, kijk ff wie er naast je zit. Je weet maar nooit..............
    Heel veel liefs, dikke kus,
    'Nique
    (we blijven je volgen tijdens je trip)

• 29 Oktober 2007 - 18:20

Maria:

Nou Marjo, het begint echt dichtbij te komen. We horen de startperikelen wel als je wat zon komt halen.

Maria

• 29 Oktober 2007 - 18:54

Carla:

Hallo Marjo,
    Je reis begint nu echt dichtbij te komen. Leuk dat de site gelukt is, kunnen we toch wat contact houden. Veel succes met je verdere voorbereidingen (neem niet teveel mee!!) en alvast een hele goede reis. groetjes

• 30 Oktober 2007 - 18:40

Jaap Kouwenberg:

Mooi iniyiatief. Kunnen we vanuit het koude Nederland je reis mooi volgen.

///Jaap

• 31 Oktober 2007 - 17:53

Krijnna:

Wouw Marjo,wat leuk dat je je belevenissen wilt delen.
    Hoezo veel meenemen? de zon schijnt er elke dag toch? wel kan het s,nachts koud zijn waarschijnlijk.
    Nog 3 weken dat schiet al lekker op, kun je goed tegen de malaria pillen?,
    oed dat je ze thuis kan uit proberen.
    Bij mij is de verwarming klaar dus voor mij kan de winter komen.
    Marjo een lieve groet,sterkte en plezier met de voorbereidingen,Krijna.