op weg naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu op weg naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

op weg naar Zuid-Afrika

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

29 Oktober 2007 | Nederland, Alkmaar

Beste mensen;
Na wat aanloopproblemen om deze site weer op te starten, is het toch nog gelukt.
Er zijn voor mij nog drie weken te gaan en dan begint mijn reis van drie maanden door een gedeelte van Afrika. Ik ga proberen om jullie bij gelegenheid deelgenoot te maken van mijn reisperikelen. Tot nu toe verlopen die voorspoedig, alles is geregeld en ik heb nog één visum te gaan. De eerste malariapil is geslikt en het wachten is op de gelegenheid om mijn vliegtuigstoel te gaan reserveren, maar dit kan pas 30 uur van te voren. Het grootste probleem waar ik tegenaan ga lopen is het gewicht van mijn bagage, want wat moet er mee en wat is toch eigenlijk niet zo noodzakelijk, het gewicht is beperkt tot max. 14 kg. als het gewicht van tas, matje en slaapzak daar al afgaat, wordt het toch zeuren met de kilo's. Nou ja ik kom er vast wel uit.
Ik heb nog 7 werkdagen en 4 nachtdiensten te gaan. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes Marjo

  • 29 Oktober 2007 - 11:06

    Hans:

    Ha, leuk Marjo. Lekker dat 't nu snel en voorspoedig gaat. Voor wat betreft die bagage; zijn er geen dingen die je hier kunt achterlaten en daar terplekke kunt aanschaffen? Dat doen wij meestal als we naar Australie gaan. Bijvoorbeeld een simpel (goedkoop) matje en slaapzak die je na afloop ook weer gewoon kunt achterlaten zodat je daarvoor in de plaats souvenirs kan meenemen. Extra kosten kunnen soms behoorlijk voordeliger zijn dan betalen voor extra gewicht op luchthaven.

    anyway, pse keep in touch!

    Hans
    www.kababoes.nl

  • 29 Oktober 2007 - 11:54

    Marianne:

    Dat vind ik nou eens leuk. Ik zal je belevenissen met plezier lezen en vind het fantastisch dat je zoiets aangaat.Nu lekker gaan aftellen en dan gaat het beginnen. Groetjes uit het zeer regenachtige brabant.
    Marianne

  • 29 Oktober 2007 - 13:39

    An J.:

    Hoi Marjo,
    Nou, de verbinding Alkmaar- Zutphen werkt, dus als je straks echt in Zuid-Afrika zit zal het ook wel goed komen. Harstikke leuk om op deze manier in contact te blijven, Veel succes bij de voorbereidingen en alvast een goeie reis gewenst. An

  • 29 Oktober 2007 - 15:07

    Marjan:

    Hoi Marjo, leuk om je zo de komende tijd te volgen. 't Begint nu inderdaad op te schieten. Veel plezier met de rest van de voorbereidingen! Groetjes.

  • 29 Oktober 2007 - 15:44

    'Nique:

    Hoi Marjo,
    Tja, nu begint het te dringen met de tijd van voorbereiding. Och, ik vertel je niets nieuws geloof ik. Geloof dat het grootste probleem is om die kilo's van je bagage te beperken. Je zou kunnen beginnen om je frame uit je rugzak te halen??? Een beetje kleinere zakjes thee mee te brengen. Je gaat toch richting Afrika? De uitdaging: op zoek naar Rooibosthee. Je zult begrijpen dat dit principe uit eigen ervaring met je gedeelt wordt. Alles wat aan een land gerelateerd is vanuit onze opvattingen, tja, dat vind je in een land van oorsprong bijna niet. Grapje....
    Ik wens je veel sterkte toe met je bagage, de laatste werkdagen, het visum wat je nog mist en alle andere zaken die aandacht verdienen voordat je in het vliegtuig verdwijnt...o, ja, misschien een tip: wanneer je je plek in het vliegtuig opeist, kijk ff wie er naast je zit. Je weet maar nooit..............
    Heel veel liefs, dikke kus,
    'Nique
    (we blijven je volgen tijdens je trip)

  • 29 Oktober 2007 - 18:20

    Maria:

    Nou Marjo, het begint echt dichtbij te komen. We horen de startperikelen wel als je wat zon komt halen.

    Maria

  • 29 Oktober 2007 - 18:54

    Carla:

    Hallo Marjo,
    Je reis begint nu echt dichtbij te komen. Leuk dat de site gelukt is, kunnen we toch wat contact houden. Veel succes met je verdere voorbereidingen (neem niet teveel mee!!) en alvast een hele goede reis. groetjes

  • 30 Oktober 2007 - 18:40

    Jaap Kouwenberg:

    Mooi iniyiatief. Kunnen we vanuit het koude Nederland je reis mooi volgen.

    ///Jaap

  • 31 Oktober 2007 - 17:53

    Krijnna:

    Wouw Marjo,wat leuk dat je je belevenissen wilt delen.
    Hoezo veel meenemen? de zon schijnt er elke dag toch? wel kan het s,nachts koud zijn waarschijnlijk.
    Nog 3 weken dat schiet al lekker op, kun je goed tegen de malaria pillen?,
    oed dat je ze thuis kan uit proberen.
    Bij mij is de verwarming klaar dus voor mij kan de winter komen.
    Marjo een lieve groet,sterkte en plezier met de voorbereidingen,Krijna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 262473

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: