De laatste dagen - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

28 December 2017 | Nederland, Alkmaar

Eén week is maar kort, dus zijn we alweer aan de laatste twee dagen toe. 2e Kerstdag, wat hier niet echt een Feestdag is zijn we weer richting 'Monte' gegaan en met de kabelbaan naar de 'Botanical garden' gegaan. Ook deze tuin is weer prachtig aangelegd, uiteraard weer behoorlijke hoogteverschillen.
Opvallend was, dat het heel veel drukker was dan de voorgaande dagen, terwijl er elke dag wel twee cruiseboten in de haven lagen. Geen idee waar al die mensen vandaan kwamen.
Ik moet zeggen, ik kom hier graag nog eens terug, maar dan echt in het voorjaar, april/mei of zo, want ik denk dat er dan nog heel veel meer bloeiende bloemen en planten te zien zijn. Maar het was evengoed de moeite waard hoor! Al was het al voor de temperatuur en het zonnetje.
In de middag weer heerlijk op een terras doorgebracht, waar een paar Peruanen hun muziek ter gehore brachten.
De laatste dag zijn we naar Calheta gegaan, daar is nog een suikerverwerkingsfabriek te vinden, een museum en uiteraard weer een mooi kerkje.
De fabriek was niet in werking toen wij er waren, wel werden er allerlei spullen ingepakt en je kon er allerlei producten kopen waar de suiker in is verwerkt, zoals: stroop, rum koekjes enz.
'Igreja da Calheta' is een kerkje uit 1430 met een prachtig plafond. Het 'Centro das Artes Casa das Mudas' ligt bovenop een klif. Veel moderne kunst en helaas weinig beelden, uit mijn gidsje had ik opgemaakt dat het wat spectaculairder zou zijn. Dat viel dus een beetje tegen, maar goed het uitzicht vanaf de klif was fenomenaal! Dus dat maakte weer veel goed.
Verder ligt er in een aangelegde baai twee zandstrandjes met Marokkaans zand, heerlijk voor strandliefhebbers met kinderen! het was er niet druk. Na de lunch zijn we weer teruggereden naar Funchal en hebben we bij het hotel nog van de allerlaatste zonnestralen genoten!
De laatste dag hebben we toch maar een wekkertje gezet, We hadden gevraagd of we wat eerder konden ontbijten en dat was geen probleem. Om 07.00 uur richting vliegveld gereden, tank nog volgegooid en de auto ingeleverd na drie rondjes in de buurt van vliegveld vonden we de goede ingang! Hahaha, gelukkig waren we op tijd weggereden.
Daarna ging het allemaal lekker vlot, het was nog niet heel erg druk en omdat er maar één landingsbaan is vertrekt er maar één vliegtuig per keer, dus dat scheelt!
We gingen op tijd de lucht in en we kwamen dus ook op tijd aan op Schiphol. Na veel geloop door Schiphol kregen we via de balie van het 'Automotel' te horen dat de bus onderweg was, het was hier wel koud hoor! vooral de wind maakte het erg guur. Maar gelukkig in de bus was het warm.
In Heerhugowaard nog lekker gegeten en toen zat het er echt allemaal weer op.
het heerlijke van een weekje weg is toch, dat je het idee hebt dat het veel langer is.
Maar een aantal dingen zou ik de volgende keer toch anders aanpakken, maar goed dat is altijd makkelijk praten als je er een keer bent geweest en je weet hoe de situatie is in het betreffende land.
Nou mensen dit was het dan weer, foto's volgen zodra ik weer fotoruimte heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Alkmaar

Bloemeneiland Madeira

Zo, jullie hebben lang niks van me vernomen. Ik had gehoopt dat ikzelf mijn foto's in het album van India kon bewerken, maar helaas kan dit nog niet!
Gevolg nog geen foto's bij de reis naar Jordanië. Zodra ik terug ben van Madeira ga ik er mee aan de slag, maar ik wil niet meer fotoruimte, dus eerst moet India afgesloten worden, dan kan ik weer wat verwijderen.
Wat betreft het reizen was 2017 een rustig jaar. Ik ben nog wel een weekje in Spanje geweest bij Piet en Petra, wat een heerlijke rustige en relaxte week was. Ik heb er dan ook van genoten zo na al de feestjes vanwege mijn pensionering.
Maar in 2018 gaat de beuk er weer in, begin Maart naar Dubai/Abu Dhabi en in oktober volgt dan Buthan en Centraal India, dus weer zo'n 2 maanden 'on the road', maar goed dat duurt nog even. Maar inmiddels heb ik al wel geboekt, ik ga een deel van de trip samen met Michelle uit Australië en dat vind ik wel heel erg leuk.
Verder ben ik naar aanleiding van deze 'site' geïnterviewd door een jongedame, die een opleiding doet in de reissector en bezig was met een scriptie over wat mensen beweegt om te reizen. Hoe leuk is dat?
Maar goed nu eerst Madeira, samen met Anja. Zij komt hier slapen vannacht en om 03.00 uur op! We vliegen al om 06.30 uur morgenochtend, het is een vroegertje dus! We gaan met de auto, deze staat dan een weekje in een 'automotel' , zij zorgen ervoor dat je met een pendel op Schiphol komt en een week later weer wordt opgehaald. Deze service eerder gebruikt op een stedentripje naar Barcelona en toen goed bevallen.

Recente Reisverslagen:

28 December 2017

De laatste dagen

25 December 2017

Kerst 2017

23 December 2017

Bloemeneiland Madeira
Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 986
Totaal aantal bezoekers 262800

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: