Nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Lima, Peru van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Lima, Peru van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

10 December 2010 | Peru, Lima

Nou daar ben ik dan weer, ik loop nu al achter met mijn verslag. Ik heb inmiddels geen weet meer van datum en dag.
De dag dat we vertrokken uit Huaraz, was een spannende en vervelende dag. Allereerst was het wel heel erg helder weer, dus ik heb een paar mooie foto´s van de besneeuwde bergen kunnen nemen. De weg die we waren gekomen was afgesloten door werkzaamheden, dus we moesten via een andere route rijden. Dit ging goed tot 10.00 uur, toen bleek dat ook deze weg een blokkade had opgeworpen. We mochten er pas om 18.00 uur weer door, dit omdat ze ook met dynamiet aan de gang waren om de bergweg te verbreden (is ook wel nodig!) Het zullen wel Peruaanse toestanden zijn om aan twee uitvalswegen tegelijk te gaan werken, zodat je er alleen ´s nachts overheen kunt, nou daar werd ik ook niet blij van, want het ging lekker stijl de diepte in. Maar goed daar stonden we dan met ons goede gedrag. Kristy probeerde wel om ons er doorheen te kletsen door te zeggen, dat er een paar mensen in Lima het vliegtuig moesten halen die avond. Maar ze trapten er niet in! We zaten in een heel klein gehucht van een paar huizen, maar wel een winkeltje, toen hebben we maar een biertje genomen. De uitbaatster helemaal blij, die had volgens mij in lange tijd niet zoveel bier verkocht, ze moest het zelfs bij de buurvrouw gaan halen.
We werden verzocht te vertrekken, maar dat weigerde Benny en Kristy permanent. Inmiddels bemoeiden er zich ook al een aantal ´locals´ tegenaan, want die hadden ook geen zin om tot 18.00 uur te wachten. Uiteindelijk gingen er een paar personenauto´s door.
Om 13.00 uur net nadat de lunch de truck was in geslingerd, kregen we toestemming om in hun middagpauze de weg af te rijden. Nou dat ging dus flink door met slingeren haha, het was een sport om een broodje klaar te maken.
Maar goed hoe verder de middag vorderde en omdat we zo blij waren, dat we nu toch naar Lima zouden gaan en niet nog een ´bushkamp´ hadden werden er wat flessen drank opengemaakt. Nou dit was het vervelende van deze middag, het werd zo ontzettend ordinair. Muziek, hard meezingen, elke fles drank opentrekken die maar binnen handbereik was en die werd door zo´n 6-7 personen soldaat gemaakt, aangemoedigd door een dame, die zelf niet dronk en veilig in haar hoekje op haar krent bleef zitten, maar wel daarna een ander de schuld geven, dat er iemand ongelofelijk dronken is geworden. Zelfs landgenoten spraken er schande van, maar zeiden er ook niks van!
Maar Sarah B. was erg dronken en niet voor rede vatbaar, anderen moesten plassen, maar ja Benny stopt niet elk uur voor zoiets als plassen na het zuipen, dus het was één gedoe in de truck, met een plastuit en de jongens die in een lege fles probeerde te plassen. Sarah bleef zeuren, ik heb haar op een gegeven moment erg directief toegesproken en toen plaste ze in het donker op een emmer, zo van dat gezeur was ik af!
Het is zo´n verschil met de Afrikareis, we hadden toen geen geluidsinstallatie aan boord of in ieder geval hij deed het niet, ik heb niet de behoefte om altijd maar andermans muziek te moeten beluisteren. Maar het is een groep, die erg egoistisch is en blijkbaar niet eens kan bedenken dat niet iedereen van hun muziek gediend is! En er werd daar tijdens het rijden niet gedronken, wel als we ergens waren aangekomen.
Gelukkig reden we door naar Lima, daar kwamen we om 21.30 uur aan.
Daar zijn we ´s avonds nog wat gaan eten en daarna naar bed, het was een lange dag geweest.
De volgende dag Lima verkend, het is een leuke stad voor zover ik het in anderhalve dag heb kunnen bekijken. We zaten in de binnenstad, een leuk en compact gebeuren. ´s Morgens naar de wisseling van de wacht geweest, dit was een ceremonie van meer dan een uur, op een gegeven moment verder gelopen.´s Middags naar het nationaal museum geweest, dit was niet zo´n succes. ´s Avonds zijn we met de groep naar Mirador gegaan een wijk van Lima aan het water met veel restaurantjes ed. Ik heb er een heerlijke paëlla gegeten en daarna bowlen met het hele spul, dit was wel erg gezellig, ik kan het nog steeds niet! Dik verloren dus! Op de heenweg zaten we met z´n drieen achter in een gammel 'altootje', de chauffeurs rijden hier behoorlijk hard. Ik dacht als hij een noodstop moet maken liggen mijn knieschijven achter mijn ruggenwervel en mijn deur vliegt er spontaan uit. Maar we hebben het overleefd!
De andere dag bleek er een feestdag te zijn, er waren allerlei processies, met muziek en verkleedpartijen, dit was wel leuk om te zien. Veel openbare gebouwen waren gesloten. Ik ben er niet achter gekomen wat voor een dag het was, maar misschien kan Brabant me helpen, het was 8 december.
´s Middags zijn we vertrokken richting Paracas, alwaar we de andere dag de boot zouden nemen naar de ´Ballestas Islands´. Een eiland met ontzettend veel vogels, veel pelikanen en nog een stuk of 7 andere soorten leven daar allemaal in harmonie met elkaar. Wel is het eilandengroepje wit van de vogelpoep. Verder leven er nog wat zeehonden en ´Humboldt´ pinguins. We zaten in een speedboot, waar zo´n 24 mensen in konden, dit was wel erg leuk.
Groetjes Marjo

• 11 December 2010 - 05:39

Sabine En Ineke:

Ha Marjo,
    Wat een verhalen en wat maak je veel mee op zo,n reis.
    We denken hier dat je op deze manier niet echt je werk achter je kan laten. Het lijkt wel een bijscholing. pfffffffff In iedergeval wensen wij je nog heel veel plezier en een toffe tijd.
    Groetjes Sabine en Ineke

• 11 December 2010 - 09:41

Petra:

Hoi Marjo net weer bijgelezen en ik denk dat er nog wat mist van je laatste verslag maar dat ga ik vanzelf zien. Heb ff voor je gegoogled over 8 dec. Hier in Spanje was nl ook alles dicht. Het was de dag van de Onbevlekte Ontvangenis ofwel Inmaculada Conception. Een feit dat wordt gevierd exact 9 maanden voor de geboorte van Maria.
    Ik lees toch wel duidelijk dat je teleurgesteld bent over je reisgenoten en dat is verdraaid lullig voor je. Piet heeft in Bosnie 2 keer een half jaar nauw met ze samengewerkt en snapt erg goed wat je meemaakt zegt hij. Hoop voor je dat ze niet jouw hele reisperiode bij je zijn. Nou meid fijne trip verder en tot later. Lieve groet van ons.

• 11 December 2010 - 20:48

Corry En Leo:

Ha Mar, zoals altijd weer genoten van je verslag(moet je toch nog eens je beroep van maken). Wel jammer dat je reisgenoten niet zo gezellig zijn, terwijl een drankje op z'n tijd toch zo gezellig kan zijn. Jij bent tenslotte ook niet van de blauwe knoop. Hopelijk reizen ze niet de hele vakantie met je mee.
    Veel reisplezier en veel foto's maken, he?
    Groetjes vanuit een niet meer wit en koud Zeeland.

• 12 December 2010 - 10:21

An:

Hoi Marjo,
    Prachtige verhalen, elke keer weer mooi om te lezen. Hoe lang blijf je met deze groep reizen? En reis je (behalve met de extra excursies) steeds in die truck ? Als je datum en tijd vergeet, hou dan wel even in de smiezen dat je vrijdag al jarig bent!! groetjes, An

• 12 December 2010 - 13:33

Jos:

Ben benieuwd naar de foto's van dat poepeiland.
    Wat zijn zandbuggies ?
    Groet

• 12 December 2010 - 20:34

Sandra Polstra:

Poeh poeh, Marjo het zal jou niet overkomen zeg. Wat heb jij nu weer aan je fiets hangen qua reisgezelschap? Het lijkt wel op die bus waar wij inzaten toen we gingen skieen. Ook zo luidruchtig en met drank. Blijf bij jezelf, adem in, en adem rustig weer uit. Hmmmmmm.
    En volgens mij heb je ook een stukje zin niet helemaal afgemaakt. Groetjes,
    Sandra

• 15 December 2010 - 13:43

Tineke:

Hoi Marjo,
    Voor de eerste keer op je site gekeken. Wat een verhaal, wat beleef je weer veel. Moet snel weer achter deze computer weg want Elize staat achter mij voor de patientenbesprekeing.
    Veel plezier en een hele fijne verjaardag!! liefs tineke