De eerste dag! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu De eerste dag! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

De eerste dag!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

17 November 2010 | Ecuador, Quito

Hoi allemaal;
Nou daar zit ik dan achter de computer in de oude stad van Quito.
In de eerste kathedraal die ik bezocht heb ik maar direct een kaarsje aangestoken en om een goede reis gevraagd.
Maar eerst terug naar gisteren, ja stonden de buum en de buuv al ineens voor mijn deur en die waren ook voor mij vroeg opgestaan dus die kan je dan natuurlijk niet laten wachten.
Maar ik was ruim op tijd op Schiphol, kon pas vanaf 05.35 inchecken.
De vluchten verliepen verder voorspoedig. Al wil ik een voorstel doen voor op de lange vluchten. Aangezien er geen behang is in een vliegtuig stel ik voor een crèche in te richten en als het mogelijk is in het vrachtruim, daar kunnen dan alle kindjes terecht die het voor elkaar krijgen om zeker een kwart van de reis te janken (ik zat nog niet eens in de buurt) en de kindjes die het nodig vinden om dwars in de stoelen te zitten en mij vervolgens vol met bacillen te hoesten (ik hoop dat mijn antibiotica nog een beetje nawerkt) zonder handje voor de mond!
Moeder zei er wat van toen we de landing al min of meer hadden ingezet. Hetzelfde meiske vond het leuk om te schommelen tussen de stoelen, gevolg zij schopte mij of stond op mijn voet als ze weer neerkwam. Dit terwijl ik probeerde een dutje te doen. Ik heb haar maar een paar keer boos aangekeken, maar helaas werkte dit maar kort.
Om 17.30 uur was ik geland en om 18.30 uur was ik in mijn hotel. De regen kwam hier met bakken uit de lucht vallen. Heerlijk een kamer alleen, het wordt straks al druk genoeg. Ik lag om 19.30 uur in bed en ik heb geslapen tot vanmorgen 06.00 uur. Heeeeeerlijk.
Vanmorgen gedoucht, maar ik heb het warme water nog niet ontdekt dus het was een beetje Spartaans!
Na het ontbijt de stad ingegaan, ik ben richting oude stad gegaan, waar veel oude gebouwen en vooral heel veel oude kerken staan. Tot 11.30 uur was het droog, nu regent het alweer al die tijd.
Ik ben nog best erg moe.
Quito ligt op een hoogte van 2850 meter, dus dat is wel te merken aan mijn lijf, vooral bergje op en Quito ligt op nogal wat heuvels. Dus dat wordt vast weer een vroegertje vanavond.
Ik heb nog niemand gezien van de groep, wel van een andere groep die een dag later vertrekt en een tour doet van 56 dagen, zij gaan tot Santiago in Chili. Nou lieve mensen dit was het voor nu. Tot de volgende keer maar weer. Lieve groet uit Ecuador, Marjo

  • 17 November 2010 - 20:11

    Marja:

    Op een niet zo'n leuke vlucht na nu genieten dus!! Je regenjas is al van pas gekomen begrijp ik!!

  • 17 November 2010 - 21:34

    Hans & Margriet:

    Hehe, eindelijk is ´t dan zover. Eindelijk op pad. Wat is dat lekker he, zo´n kamer voor je zelf alleen als je zo´n lange reis achter de rug hebt. En zeker met zo´n irikliro die je de vlucht zuur maakt.
    Joepie, de kop is er af Marjo. Het avontuur is begonnen.
    Wel lache hier hoor van de week toen de eerste kerstkaart al op de mat viel. Drukt ons ook weer op de feiten dat er weer bijna een jaar voorbij is. Dank je.
    Okay Marjo, sla die opstand in Ecuador maar eventjes de kop in dan kom jij ook met de kop in de krant. Succes! Tally Ho!!!

  • 17 November 2010 - 21:44

    Nique:

    Hoi! Mooi dat je goed bent overgekomen. Ja, je snapt ooit niet dat sommige kinderen worden toegelaten in vliegtuigen.
    Enne, je weet wat ik altijd zeg: ik heb geen hekel aan kinderen, alleen aan ouders die begeleiden ipv opvoeden!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Heb zelf ook mijn tas maar ingepakt. Dus wij zijn ook ready for take off!!!
    Geniet van je reis, tot sms!

  • 17 November 2010 - 22:33

    Jos:

    En als die rotjong eindelijk slapen en ik mijn benen in het gangpad heb ontvouwd, en eindelijk in slaap ben gedoezeld, struikelt er een of andere zeikerd of lelijke stewardess over mijn voeten. En dat om de vijf minuten.
    Had je maar de boot moeten nemen.
    Marjo, bedankt voor de vroegtijdige sfeervolle verrassing

  • 18 November 2010 - 16:30

    Agnes Wauters:

    Nu heb ik dus 2 sites te volge: noord amerika (mijn petekind) en jij dus uit zuid amerika. Het lijkt me heerlijk om zo alles achter te laten... Veel succes, dat alles naar wens mag verlopen. Bey, bisous depuis la Suisse oder "afwieder loegen"!

  • 18 November 2010 - 18:46

    Barbara:

    Ga je daar nog de Amazone in? Ik ben toen in Coca geweest met zo'n ouwe gids die alles wist te vertellen.. Beetje op piranha's vissen..

    Buenos noches!

    En bedankt voor je goeie kaart!

  • 20 November 2010 - 07:24

    Sandra Polstra:

    He Marjo, goed om te lezen dat je bent aangekomen op de plaats van bestemming, en even lekker bijgeslapen hebt. Zo te lezen heb je een niet zon prettige vlucht gehad. Ik zou bijna denken dat je niet van kinderen houdt? Zie het als een uitdaging! Volgende keer je motiverende gespreksvoering erop af sturen hoor! Heel veel plezier, en ik kijk uit naar de rest van je verhalen.
    Ik werk vandaag met Marina, krijg je de groetjes van, doeiii
    Groetjes,
    Sandra

  • 20 November 2010 - 23:40

    Regina:

    Hoi marjo,
    Gelukkig goed aangekomen,het is maar goed dat jijgeen zwarte piet bent want dan gaan alle kids in de zak.
    Ik zat echt heel hard te lachen achter de computer en zag het allemaal al voor me,het is omdat ik je een beetje ken ,maar anders>>>>.
    Heel veel plezier en oja ik heb nog een kleinkind kan je in de toekomst wel wat op oefenen,groetjes en tot ziens.

  • 21 November 2010 - 07:05

    Natasja:

    Hoi Marjo,
    Nou al heel wat avonturen beleefd zo in het vliegtuig, lees ik! :)
    Dat belooft nog wat voor de rest van je reis ;)
    In ieder geval wens ik je nog een fijne reis en veel plezier!
    Groetjes!

  • 24 November 2010 - 13:37

    Olga Leertouwer:

    Hoi Marjo,
    Nou ik heb je gevonden dus en je zit alweer meer dan 1 week in Zuid Amerika. Ik ben blij dat je een kaarsje hebt gebrand, maar ik moet je toch teleurstellen, eigenlijk moet iemand anders dat voor je doen.
    Ik heb dat dus maar even gedaan zodat je nu rustig verder kunt reizen. Wat zal jij een hoop ervaringen opdoen daar. Veel mooie plaatsen bezoeken en heel veel mensen ontmoeten uit diverse werelddelen.
    Ik blijf je volgen en we schrijven elkaar welweer.
    Ik zal mijn best doen je zo goed mogelijk te vervangen op unit 3
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 262396

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: