Nog meer knagers en bijters! - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Nog meer knagers en bijters! - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Nog meer knagers en bijters!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

22 Februari 2011 | Brazilië, Bonito

Lieve allemaal; nog een laatste verslagje, want hierna ben ik weer voor vijf dagen uit de lucht. Vandaag heb ik in een riviertje met heel helder water gesnorkeld en mooie visjes bekeken. Er was een heel klein soort visje, dat zodra je niet bewoog aan je benen ging knagen, een raar gevoel hoor! We hadden wel een ´wetsuit´ aan, maar die reikte niet verder dan boven de knie, dus er viel genoeg te knagen en te bijten. En van kleine visjes zijn er altijd heeeel veeel! Maar het was wel ongelofelijk mooi. Eerst 40 minuten lopen, dan het water in, na een half uur er weer uit om een stroomvesnelling te omzeilen en daarna er weer in voor de rest van de tocht. In verband met de regen was het laatste gedeelte erg troebel en hebben we die in een fluisterbootje afgelegd. Daarna stond er een heerlijke buffetlunch voor ons klaar. Ik heb een onderwwatercamera gehuurd en morgen krijg ik de CD, ik ben benieuwd.
Dus nu nog maar verder met de groepsgenoten. Ja ik kan er nog veel meer over schrijven maar dat vind ik dan weer zonde van het papier, Haha.
Ik was bij de vriendinnen gebleven, Claire is een echt modepopje, heeft onwijs veel kleren mee en koopt er nog eens veel bij. Zodra de tassen en tasjes opengaan ligt de hele inhoud ervan door de hele kamer. Totaal niet in staat om daar orde in aan te brengen. Zij is gek op Charlie, zij meer dan tien jaar ouder maar gedraagt zich dan als een 15 jarige bakvis en praat dan ook zo. Ze slist een beetje en doet kinderlijk aan voor haar 29 jaar!
In een hostel in Ushuia, waar 2 hollandse jonge meiden de kamer binnenkwamen vielen die bijna om van verbazing, vanwege de puinhoop, maar ook vanwege de pumps met hakken die daar stond. Ze konden er wel om lachen maar moesten er niet aan denken omdat allemaal mee te slepen. Nou ik ook niet!
Dan hebben we Hannah, een schat van een meid en zij doet het met Benny,de chauffeur. Soms kan ik geen hoogte van haar krijgen. In de bergen klaagde ze veel over slecht slapen maar gaat dan vervolgens ook pas tegen de ochtend of erg laat naar bed. Breng daar eerst eens wat ritme in zou ik dan denken, maar goed ook weer niet mijn probleem!
De twee oudere heren waar ik dan toch het meeste mee optrek zijn Keith een hippietype van 64. Is tijdens de reis overgrootvader geworden en dat was natuurlijk erg leuk. Draagt een bandana en laat zijn haar, of wat er van over is, het liefst weer groeien. Heeft vroeger veel gereisd in z´n eentje. Verbaasd zich over zijn vrouwelijke landgenoten,die in staat zijn na een paar glazen alcohol af te dalen tot het nivo 1e klas lagere school op schoolreis!
Dan Dave, is 1 jaar ouder dan ik ben en we hebben veel dezelfde interesses, dus we gaan regelmatig samen of met zijn drieen op pad. Was van plan om eind dit jaar een negen maanden reis door Afrika te gaan doen, maar voelt zich toch ook niet zo thuis tussen al deze puberale dertigers en doet waarschijnlijk nu een kortere reis.
Nou dit was deel drie van de reisgenoten er volgt er nog één.
Ik hoop voor Anja, dat ze op wintersport kan en voor de rest wens ik iedereen weer het beste toe en Henny P. alvast een fijne verjaardag. Lieve groet maar weer Marjo

  • 23 Februari 2011 - 10:41

    Marja:

    straks kom je nog half opgegeten naar huis! Oppassen voor meer eters en knagers dus!! Het is wel een zeer uiteenlopend gezelschap hè!!

  • 23 Februari 2011 - 21:01

    Henny H:

    Voor dat knagen van die visjes moet je in Amsterdam geld betalen, krijg je zachte voeten van.Nog veel plezier met de carnaval.Groeten.

  • 23 Februari 2011 - 21:09

    Jos:

    knibbel knabbel knuisje, welk visje krabbelt aan mijn.... ?
    Het schijnt dat die visjes een reinigende werking op wonden hebben, of zijn het die beestjes die via de huid in je bloedbaan doordringen. In dat laatste geval reinigen (doorspoelen) met alcohol.

    He stelletjes oude van dagen, gun die pubers ook hun lol.

  • 24 Februari 2011 - 18:58

    Shirley:

    Hoi Marjo.

    Nou we weten nu met wie je al die dagen hebt opgetrokken. Apart gezelschap. Nog veel plezier.

    Groet Shirley

  • 25 Februari 2011 - 02:46

    Regina:

    Hoi marjo,
    gelukkig voor jou dat er nog een aantal leeftijdgenoten bij zijn,die ook nog dezelfde interesses hebben.
    Ja de visjes dat is inderdaad een vreemde gewaarwording,hier in Nederland heb je er een speciale zaak voor,het schijnt heel goed voor je huid te zijn......,dus jij komt er heel mooi en zacht uit denk ik,hahaha.
    Joh wat gaat het snel,over veertien dagen al terug,je hebt genoeg beleeft als ik je verslagen zo lees.
    Nu nog carnaval in Rio,hoop dat je dat leuk vind,de jeugd gaat daar natuurlijk wel helemaal los......,of gaan jullie daar al uit elkaar??
    Ik zag dat je de 14e mei vrij moet hebben voor je vriendin,ik boek hem gelijk in,oke.....?
    Meis nog heel veel plezier en een goede terugreis,knuf,Regina.

  • 02 Maart 2011 - 09:57

    Sandra Polstra:

    Hoi Marjo, ik heb al een tijd niet geschreven, maar ik volg wel nog steeds alles van je. Je moet schrijfster gaan worden joh! Hoe jij je reisgenootjes allemaal beschrijft, ge-wel-dig.
    Misschien een ideetje voor je? Inderdaad kom je al weer snel terug, wel gezellig hoor! Je zal het niet meer herkennen joh. We zullen je hartelijk welkom heten. Geniet nog lekker even he?
    Groetjes, Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 262457

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: