Veel vee! - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Veel vee! - Reisverslag uit Bonito, Brazilië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Veel vee!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

21 Februari 2011 | Brazilië, Bonito

Nou, nu maar even achter elkaar een bericht want ik verdwijn weer naar de ´middle of nowhere´. Het was me een nachtje wel. We hadden weer een ´bushcamp´en wel op een parkeerterrein van een benzinestation. Niet geasfalteerd, maar gravel. Nou ja dat rooie spul van een tennisveld dus. Maar omdat het hier nogal heeft geregend, was het dikke rooie drab en aangezien mieren het ook niet leuk vinden dat hun huisje nat is geworden waren die in grote getalen aanwezig. Maar het was al donker, dus wij zagen ze niet zo goed. Het waren grote zwarte mieren , hoog op de poten en een groot bijtvermogen, tjongjonge, het leek wel een aanval. En dit ondanks sokken en een lange broek.Het leek Afrika wel, daar had ik ook meer last van de mieren dan van de mosquitos. Dus dit gaf wel leuke taferelen tijdens de maaltijd, Keith was een geliefd object van deze mieren. ´s Avonds toen we naar bed gingen gebeurde er natuurlijk ook van alles, je hoorde iedereen de strijd aangaan met dit mierenleger!dat was dan wel weer lachen. Ik vond er twee in mijn tent, nadat ik me rotgeschrokken was van het hondje (een schatje, echt zo´n slettebakkie, liep naar iedereen toe en ging dan languit op de rug, benen wijdt en dan moest er over de buik gekrabbeld worden) die ineens uit de toiletruimte kwam. Verder ook geen idee meer van de tijd. De afgelopen dagen al vier keer mijn horloge verzet. Maar goed weer een paar groepsgenoten. Ik begin vandaag bij Juan, Spanjaard, is verslaafd aan zijn blackberry, computer en nagels knagen. Dit doet hij allemaal gelijktijdig. Een egoistische jongeman die liever lui dan moe is en dus ook weinig doet, tenzij het hem gevraagd wordt. Als hij al luistert, want ook dat lukt hem heel slecht. Dan kijkt hij je wat verdwaasd aan, of dat de wereld net geschapen is en hij dat gemist heeft.Als hij boos wordt is het net een klein kind en soms geeft hij zulke verschrikkelijk domme antwoorden.
Dan hebben we John (Engels) is eigenlijk een schatje, erg vriendelijk en aangenaam. Maar hij heeft wel moeite met de alcohol, want als hij drinkt, drinkt hij door tot hij 'out' gaat. Komt dan tegen de ochtend een beetje wezenloos de kamer binnenwandelen om te gaan slapen.
Gaan we verder met de dames. Sarah B (we hebben er twee)Is er vandaag achtergekomen dat ze maar beter niet kan drinken, want ook zij kan niet stoppen. Zij was in het begin van de reis zo dronken in de truck. En dit is daarna nog een paar keer gebeurd. Daardoor is ze halverwege de reis haar camera kwijtgeraakt, op haar verjaardag nota bene. Zij is momenteel aan het rommelen met John. Terwijl ze op punt van trouwen staat. Nou ja, niet mijn probleem.
Sarah C. is een aardige meid, zij is samen met twee vriendinnen op reis, Claire en Hannah. Alle dames hadden bagage van ruim 20 kg mee. Ze sjouwen zich dus een beul, zeker met die controles tussen Chili en Argentinie. Sarah komt echt voor de activiteiten en het avontuur, de anderen vertel ik de volgende keer.Ik ga slapen, ik ben moe tot ziens Marjo

  • 22 Februari 2011 - 07:43

    Corry En Leo:

    Hoi Mar, wat zal jij als je weer thuis bent lekker slapen, in je eigen bed, zonder dronken reisgenoten, enge mieren en andere beesten die niet in een tent horen,. Misschien moet je, om het verschil niet al te groot te maken, de eerste paar nachten je tent opzetten in de slaapkamer?? 't Is enig hoe je alles beschrijft, ik wordt al moe als ik het lees, maar misschien ga jij nu ook je leeftijd wel een beetje voelen na al die maanden?
    Wij zijn druk bezig in de flat, maandag wordt de keuken geplaatst en daarna gaan we de vloer leggen. Voor 1 april willen we verhuisd zijn. (geen grap) Zaterdag hebben we weer een bezichtiging dus spannend.
    Veel plezier nog en groetjes ook van Leo. `

  • 22 Februari 2011 - 08:49

    Laurens/Joke:

    Mar,weer met spanning gelezen
    hier min 7 maar bij jou lekkere temperatuur en zo te lezen afwissellende mensen om je heen.
    Probeer ook de alcohol eens uit.(grapje)
    Ggeniet er goed van en de groeten van ons. Laujo.

  • 22 Februari 2011 - 11:13

    Marja:

    tracht weer een reactie tye plaatsen maar heb het idee dat er geen 1 van mij op de site beland!

  • 22 Februari 2011 - 11:14

    Marja:

    OK deze wel dus, sommigen duren n.l. heel erg lang! Hè, mieren eetster.....tjonge wat zal jij inderdaad wel blij zijn tussen je eigen "lappies" te glijden thuis!!

  • 22 Februari 2011 - 12:27

    Margriet:

    Eric gaat ook een week naar de Carnaval in Zuid Amerika. Treffen jullie mekaar daar? Ik zal hem ´ns even vragen want ik zie hem zaterdag tijdens onze ´kerosinetocht´.
    Weer heerlijk genoten van jouw beeldende verhalen. Jij kan er wat van hoor. Het is maar goed dat zo´n groep een heldere observator heeft, anders zouden ze nog kunnen gaan denken dat zij en de tocht niet eens bestaan heeft. Met wat voor soort verhalen zouden zij thuiskomen, vraag ik mij dan af.

  • 22 Februari 2011 - 20:55

    Jos:

    Alle ingredienten voor het script voor een echte soap. Je mag je reisgenoten best nog wat smeuiger beschrijven. Ik geniet van jouw verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 263241

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: