Weer nat! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Weer nat! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Weer nat!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

19 Februari 2011 | Brazilië, Brasilia

Hallo. daar ben ik dan alweer. De reden is dat ik hierna weer wat langer uit de lucht ben.
Gisteren zijn we dus naar de Braziliaanse kant van de watervallen gegaan. Aan deze kant zie je pas echt hoe breed deze watervallen zijn echt heel anders dan in Zimbabwe. Door het stuifwater, want je komt echt heel dichtbij, weer zeiknat geworden. Maar goed door de warmte droog je gelukkig ook snel weer op. En eigenlijk is het wel lekker als je zo loopt te zweten. De wandeling was wat minder spectaculair maar je je krijgt op deze manier wel een goed indruk van de grootte van de watervallen.
Daarna zijn we nog naar een vogelopvang geweest en daar kon je deels door de kooien lopen, zodat je ook van heel dichtbij je foto´s kon maken. Vandaag zijn we naar Paraguay gegaan, maar dat was helemaal niks. Net over de rivier heb je shoppingmalls met taxfree spullen net als op de luchthavens en daarbuiten was het net alsof je in Azie liep, goedkoop spul en iedereen die zijn handel aan je wil slijten en het was hier ook heel erg warm! Vanmiddag even wat regen en onweer gehad, maar dat is alweer over.
Maar goed de groepsgenoten, zoals jullie al wel weten is mijn mening erg gekleurd, maar goed dit mag de pret niet drukken toch!
Ik doe per keer een paar mensen dat lijkt me het meest overzichteljke.
Ik begin bij Charlie (Engels,woonachtig in Spanje), eergisteren 19 geworden en hij gedraagt zich ook zo. Voor het eerst lang op reis zonder ouders en had vorige week veel last van heimwee.Waarschijnlijk vanwege groot geldgebrek! Het is volgens mij een AD(EN)HD er oftewel alle dagen (en nachten) heel druk! Presteert het om binnen drie weken tijd twee camera´s te verslijten en besteed zijn geld vooral aan drank en uitgaan. Het moet vooral niet te cultureel en te inspannend worden!
Rusty, een Australier, geen ADHD, maar wel erg chaotisch bij tijd en wijle. Was in het begin nog erg bezig met zijn yoga oefeningen, maar deze schoten er allengs steeds meer bij in. Is erg met gezondheid, spiritualiteit en goed eten bezig, maar drinkt dan weer veel alcohol en eet zich dan soms ook ongans aan chips!
Sophie, Canadese, de jongste dame van de club, 22 jaar met twee liefhebberijen en dat is shoppen en drinken! Als ze uitgaat, laat zich meestal vervoeren per taxi en geld speelt blijkbaar geen enkele rol, terwijl ze nog nooit heeft gewerkt. Blijkbaar erg lieve en rijke ouders met een dikke 'creditcard'
Deze drie trekken vanaf het begin veel met elkaar op.
Dan, Engelsman, komt uit Zuid Londen en heeft dan ook een behoorlijk dialect. Aardige vent, maar als je hem over voetbal hoort, kan het ook wel een hooligan worden met een beetje drank in zijn lijf. Is in de verkeerde tijd geboren, weet veel over de jaren 60/70 wat betreft voetbal, boksen en muziek. Gaat ook geregeld zijn eigen gang. Blijft onder elke omstandigheid zichzelf, ik mag de 'hooli'wel
Emma, Engelse, een aardige meid, maar praat soms erg lijzig wat bij mij op m´n zenuwen werkt af en toe. Is één van de weinige, waarbij ik weinig merk als ze drank op heeft. Zij praat dan alleen wat sneller en onduidelijker, maar ze gaat niet echt raar doen of zo.
Nou hier laat ik het bij voor deze keer, de volgende keer doe ik weer een paar mensen. Blijf reageren, ik geniet daar ook weer van. Liefs Marjo

  • 19 Februari 2011 - 20:06

    Bert & Jeannette:

    We reageren niet zo heel vaak maar we lezen trouw je verslagen. Gezien de rapportages over je reisgenoten zithoeven we geloof ik niet te verwachten dat je met.... terugkomt?
    Blijf lekker genieten van de reis en de omgeving. Kus!

  • 19 Februari 2011 - 20:17

    Petra:

    Ha ha, het lijkt zo net of je de personages van een spannende thriller aan het introduceren bent! En straks moeten we met zijn allen gaan raden wie het gedaan heeft!
    Nog bedankt voor je feliciflapstaartje.
    Liefs Peet

  • 19 Februari 2011 - 21:14

    Det:

    Hei Marjo, ik ben weer helemaal bijgelezen, ik wens je bij deze nog een heerlijke en een fantastische vakantie afsluiting in Brazilie en een toppie carnaval in Rio
    alaaf alaaf alaaf Det

  • 19 Februari 2011 - 21:54

    Anja:

    Hallo Marjo,
    Eindelijk weer eens een reactie van mij. Ik vind het geweldig om al je avonturen mee te krijgen, heb bewondering voor je, want het lijkt me niet altijd even gemakkelijk. De samenstelling van de groep wijzigt natuurlijk wel regelmatig,maar toch. Na mijn rondreis van 3 weken in het najaar van 2010 door Zuid-Mexico, Guatemala en Beliza was ik de reis niet zat,maar wel de mede-reizigers, gemiddelde leeftijd nog geen dertig,dus andere interesses. Wat je allemaal ziet, meer dan geweldig, wil ik ooit ook nog weleens , maar in een iets andere vorm. Ik heb bewondering voor je! Wat mijn persoonlijk betreft: heb 4 wk. geleden bij het tennissen mijn knie verdraaid, heb nu fysio, maar het is de vraag of ik 11/3 met de skiclub op pad kan.
    Geniet vooral van je laatste weken.

    Lieve groet,
    Anja.

  • 20 Februari 2011 - 07:22

    Agnes Wauters:

    zo Marjo, ik ben weer even "bijgelezen". ik heb het de laatste tijd zo druk gehad, m. n. op mijn werk, dat mijn privé mail-correspondentie erbij ingeschoten is. Bewust kies ik rustige momenten om je verslagen te lezen. Dan kan ik er beter van genieten. Het is enorm, wat je beleeft. Ook mijn complimenten voor je aanpassingsvermogen !
    Ik sta klaar om naar het Gomstal te vertrekken voor, m.n. een weekje langlaufen. naar wat ik gehoord heb, schijnt dat daat nog goed te lukken. Verder blijven we hier met een skigebrek kampen ! Bey, houd je taai en dat je nog goed mag genieten van het laatste gedeelte van je reis! tot een volgende keer ! Groetjes, Agnes

  • 20 Februari 2011 - 11:09

    Marja:

    en ik maar denken dat je met "water" regen bedoelde! Nou dat heb je bijna niet meer begrijp ik en wel hoge temperaturen! Lijkt me giga die watervallen! Joh wat zal jij een foto's hebben! Het gaat inderdaad hard nu hè! Over nog geen 3 weken alweer home! Geniet er nog van die laatste "loodjes" :-)

  • 20 Februari 2011 - 11:54

    Carla:

    Lees inderdaad wel al je belevenissen en blijf goed bij. Wel een avontuur zo lang weg en al die verschillende personages lijkt me niet gemakkelijk, maar je hebt altijd nog jezelf!! Ben hier druk in huis, de bovenverdieping behangen en geverfd, wat 'n werk! Maar gelukkig het voorjaar komt eraan, sneeuwklokjes en krocussen komen al tevoorschijn. Marjo geniet nog even van je reis.....liefs Carla.

  • 20 Februari 2011 - 12:11

    Annemieke:

    Ook wij volgen met plezier je verhalen. Ben benieuwd naar je foto's. Onze wintersportvakantie is alweer even geleden (Kerst) dus gaan nu een weekje naar Texel. Niet zo avontuurlijk maar wel hééél rustgevend. Door de hectiek van het dagelijkse leven hebben we (vooral ik)hier even heel erg behoefte aan. Gelukkig hoeven we dankzij je blog, ook daar niets te missen van je reis.
    Liefs Cor en Annemieke

  • 20 Februari 2011 - 12:37

    Jos:

    Een leuke beschrijving van je resigenoten. Inderdaad een goede inleiding voor een thriller. Ben jij de enige die geen (alcohol)probleem heeft ?

  • 20 Februari 2011 - 15:24

    Shirley:

    Gemixt gezelschap waar je inzit.
    Ben benieuwt naar de andere reisgenoten.

    Groet Shirley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 262443

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: