Water, heel veel water! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Water, heel veel water! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Water, heel veel water!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

18 Februari 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo een ieder die mij volgt. Ja, het is nog steeds heel erg warm. Inmiddels zitten we in het uiterste puntje van Argentinie in het noorden dan hè! En straks verdwijnen richting Brazilie het laatste land van deze reis!
De laatste dagen in Buenos Aires waren ok, maar na bijna een week grote stad, is het heerlijk om weer verder te trekken. De mensen die naar de voetbalwedstrijd waren geweest voelden zich heel erg bekocht, dure excursie, terwijl de kaartjes van de wedstrijd 10 x goedkoper waren aan de kassa. Er was dan nog wel een BBQ maar daar moest extra voor betaald worden en ook de drankjes waren erg duur. En dan verliezen ze ook nog met 4-0, een bar slechte wedstrijd, dus iedereen baalde. Ik ben blij dat ik er geen geld aan heb uitgegeven!
De laatste dag nog een beetje door de stad gezworven, maar vooral veel op terrasjes gezeten.
De andere dag zijn we naar het noorden gereden, onderweg nog de ruines bezocht van de Jesuieten in San Ignacio. Deze groep is rond 1600 in deze regio neergestreken om de 'locals', de 'Guarany Indianen' te bekeren.
We hebben lekker doorgereden, want Benny was jarig en hij wilde op tijd op onze eindbestemming zijn.
Het gaat nu echt heel erg hard!
Allereerst moet ik natuurlijk weer felicitaties de deur uitdoen. Coen, ik ben je niet vergeten hoor! Janneke als je dit leest geef hem maar een flinke knuffel van me, ik heb een biertje op hem gedronken. En Petra ik hoop dat jij ook een gezellige dag hebt gehad gisteren. Ja Buenos Aires, ik vond het een geweldige stad, volgens de jongere groepsgenoten ook een geweldige stad om uit te gaan tot de morgen vroeg. Dat heb ik maar aan mij voorbij laten gaan. Inmiddels zitten we bij de Iguazu watervallen en daar ben ik gisteren geweest. Het is grandioos, toch weer heel anders dan de Victoriafalls in Zimbabwe. We gingen in een speedboot naar de watervallen toe en op een gegeven moment moesten we alles in een waterdichte tas doen, want we hingen tot vlakbij de watervallen. Nou er werd gezegd, je wordt nat, maar nat tot op de laatste draad had ik nou ook weer niet verwacht. Het was geweldig, tot vlak bij de waterval en vervolgens kreeg je sproeiwater en hele golven water over je heen, grandioos! En het is hier zo warm, je droogt vanzelf weer op en aan het eind van de dag zat ik weer droog in de taxi. We konden ook een stuk met een treintje mee en je komt dan na een wandeling van ongeveer een kwartier bij één van de watervallen, vlak voordat hij in de diepte vedwijnt, geweldig! overal waar je keek was water. Het schijnt ook extreem hoog te zijn in verband met de vele regen van de afgelopen tijd. Je vraagt je af waar al dat water toch vandaan komt!? Het gaat maar door.
We hadden nog een leuk intermezzo bij een restaurantje. We wilden graag koffie met melk, want ze hadden geen cappuccino. Geen melk zei de ober, nou ik dan maar een zwarte koffie en de twee Engelse heren gingen over op de thee. Zowel Keith als Dave deden er een flinke schep naar zij dachten suiker in want dat stond op tafel met een theelepel erin. Zegt de één tegen de ander; `What do you think about the tea?´, ´mmmmm a bit salty!´. Hadden ze er dus een grote lepel zout ingegooit in plaats van suiker. Nou je kon mij wegdragen natuurlijk, wat een lol. Ze kregen van de ober wel een nieuwe kop thee, die moest er ook wel om lachen en bracht toen gelukkig de suikerpot voor ze mee. Ach ja zo beleef je nog eens wat! De volgende keer zal ik jullie kort laten kennismaken met de groepsleden oké?Dit was het voor vandaaaag vanuit een warm Argentinie. Lieve groet van Marjo

  • 18 Februari 2011 - 15:22

    Riet Keizer:

    Hoi Marjo, Nu al bij de watervallen, 'tgaat nu wel hard.Voor je het weet zit je weer in ons koude kikkerland. Gisteren met tante Nel bij tant Prina geweest. Alles O.K. Tante Prina was aan het sjoelen. Ze zag ons en zei meteen O, daar komen m'n zussen.Verder voor zover ik weet alles goed met de familie. Veel plezier en veel liefs van je tantetje.

  • 18 Februari 2011 - 15:38

    Maria:

    Nou, al bijna het laatste land van de reis. Ik ben inmiddels wel benieuwd naar je reisgenoten. Hopenlijk ben je weer helemaal droog als je aan het carnaval begint. Heb je je samba lessen alvast opgefrist?
    PS: voor als je terug komt: de Waerdse Tempel wordt een crematorium, dus geen popconcerten meer.

  • 18 Februari 2011 - 15:53

    Jos:

    Het lijkt wel de Efteling.
    En binnenkort dansen we de Samba !

  • 18 Februari 2011 - 18:58

    Marjan:

    Nog 1 land te gaan, wat gaat het toch snel he?! Leuk joh je verhalen te lezen; ik ben benieuwd hoe we kennis maken met je groepsleden. Het is hier een stuk kouder dan bij jou maar desondankls komt er een warme groet naar je toe. Geniet ze verder! Liefs, Marjan.

  • 19 Februari 2011 - 15:22

    Albert En Cora:

    Hoi Marjo,
    Lekker warm daar hebben we begrepen! Hier is het nog steeds koud, rond het vriespunt, met een heel koude wind! Valt niet mee als je 30 graden gewend bent op Bali!
    Hopelijk komt het voorjaar een beetje vroeg.
    Leuk verhaal over de schep zout in de thee.
    Nog veel plezier in Argentinië!

    Groetjes vanuit het hoge noorden.

  • 19 Februari 2011 - 16:35

    Shirley:

    He Marjo.

    Nou je beleeft nog eens wat, geweldig.
    Je zult wel hele mooie foto s gemaakt hebben.

    Groet Shirley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 262440

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: