Weer terug in Chili - Reisverslag uit , van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Weer terug in Chili - Reisverslag uit , van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Weer terug in Chili

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

15 Januari 2011 | ,

Hoi, daar ben ik weer. Ja wat betreft de crisis. Ik merk dan goed, dat mijn engels behoorlijk tekort schiet, zeker als ik boos ben.
Maar goed de lucht is inderdaad wat geklaard, wat inhoud, dat diegene die mij steeds nogal uit hoogte benaderde nu zo voorkomend en poeslief is, dat ik daar ook weer de kriebels van krijg, maar goed ik laat het me maar aanleunen. In Cafayate hebben we een heerlijke wijntoer gedaan. Op de fiets en met zijn twaalven, dit was erg gezellig. En de wijn smaakte goed, maar ik voelde hem ook wel zitten hoor, met dat warme weer.
De andere dag zijn we richting Mendoza gereden met onderweg een bushkamp omdat de afstand anders te groot is. We hebben die dag 10 uur in de truck gezeten. Ik had weer kookgroep en ik had kippenvlees gemarineerd en daar 'nasi à la Argentina' bij gemaakt. Want niet alle ingredienten zijn hier te verkrijgen. Maar het smaakte erg goed en ik kreeg de complimenten over het gemarineerde vlees. Opvallend is het verschil in landschappen. De eerste 20 km is er nog veel wijnbouw en dan komen er kilometers met alleen maar woestijngebied, dan ga je de bergen over en dan is het landschap weer anders, en in de buurt van Mendoza is er weer veel wijnbouw.
In Mendoza hebben we niet zoveel gedaan, ik had geen zin in weer een wijntoer en dat was achteraf maar goed ook. Diegene die wel zijn geweest waren niet zo enthousiast toen ze terugkwamen.
Wel ben ik hier voor 4 Euro naar de kapper geweest en ik stond met een kwartier weer buiten. Nou wat wil je nog meer!
Vanmorgen zijn we weer vroeg vertrokken en we zijn nu net aangekomen in Santiago. Dit keer maar twee uur bij de grens gestaan, dus dat viel erg mee.
Nou het was een kort verslagje dit keer, maar de reis gaat verder, tot de volgende keer. Lieve groet Marjo

• 15 Januari 2011 - 21:54

Marja:

Ik heb zo het idee dat als je terug bent je bij het woord "grens" spontaan uitslag zal krijgen??? Maar ach, uitslag gaat ook weer over! Chil ze in Chili!

• 15 Januari 2011 - 23:11

Jos:

Schelden doe je het best in je moerstaal ! Lucht je hart, je verstaan je toch niet !
    Nu komt de jarenlange training met de buurtjes goed van pas. Lange fietstochten, stevig borrelen, en dan weer met zware benen op de fiets. En een enkele keer in een truck of huifkar.
    En je haren ? Een kleurspoelinkje en kort bijgeknipt ?

• 16 Januari 2011 - 00:04

Miriam G:

Hoi Marjo.
    Hier in brazilie ben ik ook naar zo'n kapper geweest. Maar zijn gele kan was helemaal zwart. Daarna voelde ik veeljeuk op mijn hoofd. Dat is gelukkig wel weer overgegaan: ik denk dat de gedachten aan kam en luis, me erin luisde. Maar mijn haar zit als nooit eerder: prachtig!
    Veel plezier.

• 16 Januari 2011 - 11:26

Corry En Leo:

Zo nu en dan eens lekker boos zijn een scheldpartij lucht enorm op moet je maar denken. `maar ik heb toch het idee dat deze reis niet zo gezellig is als je vorige " tripjes". Geniet maar lekker van al het moois dat je ziet en beleeft en sommige personen kunnen de pot op!! Wij zijn ons aan het opmaken voor de verhuizing dus als je terug bent kun je niet meer terecht in Kloetinge, maar in Vlissingen hebben we ook een logeerkamer. Je moet dan alleen wat vroeger opstaan!!!
    Groetjes van ons en veel plezier.

• 18 Januari 2011 - 10:05

Krijna:

Ha Marjo,

had ik je een berichtje terug geschreven komt er zo,n vervelende reclame er door heel toeteren ,weg bericht,nu waar was ik b gebleven.
    Eigenlijk klaar ik ga dit bericht verzenden en misschien ,komt het wel uit de krochten van de computer te voorschijn.
    Marjo hartelijke groet en heel veel plezier weer krijna.