Het buggie avontuur! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Het buggie avontuur! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Het buggie avontuur!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

15 December 2010 | Peru, Arequipa

Hoi, daar ben ik weer. Blijkbaar gaat het niet altijd goed met het verzenden van het hele verhaal, maar goed dan doe ik het nog eens dunnetjes over.
Na inkopen te hebben gedaan, werden we gedropt in Ica, een oase omgeven door hoge zandduinen. daar gingen we in de duin buggies. Dit zijn buggies, die je normaal ook wel eens ziet, maar deze zijn voor 10 personen plus een chauffeur. Alles ging mee voor een nacht en al spoedig gingen we het eerst hoge duin op en ook weer af, recht naar beneden, nou ik kan jullie zeggen de adrenaline giert door je lijf. Maar gelukkig weet de chauffeur wel wat hij doet. Na drie keer zo´n stunt stopte we voor onze eerste afdaling op het zandboard. Ik moest weer aan Koos zijn suis buizen denken, want wij gingen op ons buik al buik schuivend het duin af. De eerste keer was dat wel erg eng, maar wij kregen er al snel plezier in en de wedstrijd wie er voor de eer het verste kwam was geboren. Nou ik was het dus niet, ondanks mijn gewicht haha.
We zijn in totaal 3x al buik schuivend naar beneden gegaan. Verder nog een beetje stunten met de buggies. Ik vond het soms wel een beetje eng hoor, maar het was ook wel kicken! Om een uur of vier werd het ineens erg koud en moest alles aan wat je mee had, want je werd compleet gezandstraald. Nou ja wel goed voor mijn teint! Gelukkig hadden we ook een afsluitbare bril gekregen, nou die hadden we ook wel nodig.
Na de middag reden we in een keer door naar onze overnachtingsplek langs het strand vergezeld van zeehondjes en een groepje flamingo´s.
Er was op het strand een BBQ geregeld en een heleboel ´Pisco´ een lokale drank die in Peru veel gedronken wordt, het lijkt wat op port, maar dan zachter en minder alcohol en het moet koud gedronken worden. De BBQ was echt fantastisch, veel vlees, veel salade. Om 23.00 uur hield ik het weer voor gezien en ben in mijn ´single´ tentje gaan liggen op een gezellige jongensmatras met auto´s erop.
De andere ochtend was ik al erg vroeg wakker en ben langs het strand gaan wandelen. We vertrokken om 07.00 uur in de hoop er na twee uur terugrijden weer in Ica te zijn voor het ontbijt. Het werd wat later, ja je gaat ´adventure´ of niet. Ik zat natuurlijk in de foute buggie. Onze chauffeur had moeite met de versnellingsbak, hij kon niet genoeg schakelen. Gevolg, wij bleven net onder de top van een duin hangen omdat hij niet genoeg ´power´ had om op de top te komen. Hmmmmm was even wat minder! Maar goed er moest af en toe geduwd en af en toe getrokken worden door de andere buggie en dit kostte nogal wat tijd. De verdere rit verliep heel rustig, omdat de chauffeur wel probeerde te schakelen, maar het niet lukte, was ik verbaasd, dat het hele systeem het 'uberhaupt' nog deed. Ik had wel verwacht hem ineens met de pook in zijn handen te zien zitten. Maar we zijn goed aangekomen, alleen hebben we er ruim een uur langer over gedaan. Nou ja, dit hoort er allemaal bij.
Na weer inkopen te hebben gedaan zijn we naar Nasca vertrokken. Ongeveer de helft van de groep wilde wel vliegen om de ´Nascalines´ echt vanuit de lucht te zien. Dit ondanks, dat er dit jaar al 2 vliegtuigjes zijn neergestort! Ik ben ook zo´n held, nou ja, held?
In ieder geval konden we met de tweede vlucht mee. 4 passagiers en 2 piloten, een erg klein vliegtuigje dus! We zaten nog steeds aan de kust en er stond ook nogal wat wind, ik moet eerlijk zeggen ik vond het niet altijd even prettig!
Maar goed iedereen heeft het er levend vanaf gebracht dus vooruit maar weer. Het was bijzonder om te zien, ook al moet je soms erg goed kijken. Mijn nieuwe toestel heeft alleen maar een schermpje dus dat is erg irritant, want ik zie daar met een beetje zon geen moer door! Maar het is me toch gelukt om wat fragmenten van de figuren te fotograferen. Toen we bij de camping kwamen, kon ik eindelijk gaan douchen, het zand zat werkelijk overal! En kwam dagen later nog uit mijn oren! Ik laat het hierbij, want misschien klets ik wel teveel en kan de computer het niet aan of zo! Tot de volgende keer. Lieve groet Marjo O ja, ik ben jarig, overmorgen geloof ik, wel lekker hoor 5 uur langer je verjaardag kunnen vieren!

  • 15 December 2010 - 23:19

    Marja:

    Hé avonturierster, jij durft veel hoor! Ik zou meer een angsthaas zijn met zaken zoals je nu hebt beschreven! Ik wens je alvast een, vast heel aparte maar, fijne verjaardag! Take care!

  • 15 December 2010 - 23:59

    'Nique:

    Marjo, Hiep, hiep hoera! Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Leuk om je avonturen te volgen. nou maar hopen dat verzenden voortaan beter gaat.

    Liefs vanuit Almelo

  • 16 December 2010 - 00:02

    'Nique:

    Aanvulling op reactie:
    Dat met die buggy op de rand van de zandduinen doet me denken aan een avontuur met semi-jeeps in de woestijn van Egypte.
    Geweldig, toen hadden wij de "verkeerde" chauffeur! Volgens mij was het de eerste keer dat hij buiten de bebouwde kom reed. Was wel erg gezellig in de jeep.
    Het vervolg ken je!

  • 16 December 2010 - 04:54

    Ulrich:

    Wat een mooie vakantie beleef je toch.
    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Veel plezier daar!!

  • 16 December 2010 - 08:15

    Bert:

    Zo te lezen heb je het prima daar. Dat van de duinen afsnowboarden heb ik ook in Nieuw Zeeland gedaan helemaal te gek!
    En ja je bent morgen jarig dus weer een stuk ouder dan ik..............veel plezier en houd het mooi.

    Groet Bert

  • 16 December 2010 - 08:50

    Albert En Cora:

    Hoi Marjo,
    Vanuit het koude en witte Drenthe willen we jou een leuke verjaardag wensen. Geniet er van en drink niet te veel Pisco! We kijken uit naar een volgend verhaal over je avonturen bij de Inca's.

  • 16 December 2010 - 10:27

    Willeke:

    Hartelijk Gefeliciteerd vrijdag met je verjaardag, nog hele fijne dagen met veel avontuur, een goede jaarwisselig ,en alle goede wensen voor 2011.
    We genieten van je verhalen en kijken weer uit naar de foto's.
    Groetjes Willeke.


  • 16 December 2010 - 10:40

    Helene En Martin:

    Hallo Marjo,
    We volgen je weer op je reis door Zuid Amerika. Volop belevenissen en
    avontuur. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne feestdagen en
    jaarwisseling. Nog veel plezier op deze
    mooie reis.
    Groetjes Helene en Martin

  • 16 December 2010 - 12:33

    Jan:

    Hallo Marjo,
    Alvast hartelijk gefelciteerd met je verjaadag. Je belevenissen zijn erg leuk om te volgen. Pas goed op je zelf.
    Hartelijk groeten.
    Jan.

  • 16 December 2010 - 17:31

    Det Overkemping:

    Hei Marjo, je schrijft het zelf al, je bent bijna jarig. Ik wens je bij deze een heel mooie verjaardag toe, veel liefs Det

  • 16 December 2010 - 18:27

    Anja:

    Hoi Marjo,
    Jer reis is een aaneenschakeling van avonturen. Mijn leven is heel wat minder avontuurlijk, eigenlijk momenteel erg saai. Doe niet veel anders dan werken de laatste tijd. Wel lopen de over-uren flink op, die kan ik t.z.t goed gebruiken voor New-Zealand.
    Morgen ben je jarig, alvast van harte gefeliciteerd en tot de volgende keer.

    Groetjes,
    Anja.

  • 16 December 2010 - 19:23

    Henny.:

    Hoi Marjo, Van Harte Gefeliciteerd met je lange verjaardag,kun je een drankje extra nemen met 5 lange uren extra.Je maakt wel veel bijzondere dingen mee he, geniet er maar van en groeten van ons.

  • 16 December 2010 - 19:46

    Marleen:

    Hoi Marjo,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    Het is weer genieten van al jouw avonturen.

    groetjes Marleen

  • 16 December 2010 - 19:58

    Shirley:

    Hiep hiep hoera nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    Groet
    Shirley

  • 16 December 2010 - 20:51

    Krijna:

    Ha Marjo,
    Jij kampt met zandstormen en wij met sneeuw stormen,nu ja het viel wel een beetje mee.

    Nu ik had je graag foto ruimte cadeau gedaan maar weet glad niet hoe het werkt,zo ingewikkeld, dus je verjaardag cadeautje houw je tegoed.
    alvast van harte gefeliciteerd en veel geluk en gezondheid in jouw nieuwe jaar.
    Neem maar wat vuurwater of met z,n allen de vredespijp.
    Marjo veel plezier en hr gr Krijna.


  • 16 December 2010 - 20:55

    Jos:

    Hiep Hiep Hoera
    Heb je getrakteerd op zandtaartjes ?
    En is er flink gedronken op je verjaardag ?
    Ben benieuwd naar het volgende avontuur.

  • 17 December 2010 - 06:22

    Marjan:

    Heh jarige jet, Van Harte Gefeliciteerd meid en maak er maar (weer) een spectaculaire dag van. Nou zo te lezen is je dat wel toevertrouwd. Veel plezier Marjo en pas goed op je mooie zelf. Een dikke knuf, Marjan.

  • 17 December 2010 - 06:47

    Cor En Annemiek:

    Hoi Marjo,
    Van harte gefeliciteerd!!! Hopelijk voel je je vandaag nog een beetje jarig. We volgen met plezier je avonturen. Zelf vinden we onze aanstaande verblijf in het Zwarte Woud (wat momenteel behoorlijk wit is), met Kerst en Oud en Nieuw al spannend genoeg. Gelukkig heeft ons vakantiehuis een internet aansluiting dus hoeven we je berichten niet te missen

  • 17 December 2010 - 06:50

    Cor En Annemiek:

    Hoi Marjo,
    Gefelicirteerd met je verjaardag. Hopelijk voel je je vandaag ook een beetje jarig. Wij volgen met plezier je verhalen en vinden zelf onze aanstaande vakantie in het Zwarte Woud (dat momenteel behoorlijk wit ziet) al spannend genoeg. Ons vakantiehuis heeft een internetaansluiting, dus blijven we actueel op de hoogte van je avonturen

  • 17 December 2010 - 09:52

    Petra:

    Hoi Marjo. Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. En dat je nog maar heel veel leuke en spannende dingen mag beleven! Kun je daar ook nog een leuk feestje bouwen of gaat je verjaardag een beetje aan je voorbij? Geniet ervan en tot later. Adios!

  • 17 December 2010 - 15:27

    Riet Keizer:

    Lieve Marjo, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop, dat je een fijne dag hebt. Straks neem ik er wel een wijntje op. Veel liefs en tot de volgende keer. Er ligt hier zeker 15 cm. sneeuw. Wel een mooi gezicht.Doei.

  • 18 December 2010 - 15:07

    Lydia Ton En Joost:

    Hoi Marjo wij feliciteren jou nog van harte en hopen dat het een leuke gezellige dag was.Ik ben er nu eens voor gaan zitten om je verslagen eens door te lezen het ontbreekt mij soms aan tijd. Het zijn wel spannende en snelle avonturen meid en dat voor een dame op leeftijd . Een lieve groet uit Zaandijk een leuke jaarwisseling en alle goeds voor het komende jaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 262440

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: