Hot,hot,hot! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Hot,hot,hot! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Hot,hot,hot!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

06 Maart 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Na een kleine 4000 km vliegen via Calafate zijn we aangekomen in Buenos Aires.
Het is zowel een cultuur - als ook een temperatuurschok. Van de relatieve rust op Antarctica en het schip naar de hectiek van een miljoenenstad! Van drie weken leven tussen de 2 en 7 graden naar meer dan 30 graden.
Het is effe wennen!
De avond van aankomst hadden we geen energie meer om te gaan eten, dus direct naar bed. Hoe moe kun je worden van een dag luchthavenhangen en vliegen?
De andere ochtend fris en fruitig om 08.00 uur aan het ontbijt, daarna gingen we ieder ons weegs. Anja en ik zijn door de Botanische tuin gewandeld, meer met het idee om er aan de nadere kant weer uit te lopen, maar dat ging niet door! Hahaha.
Daarna na een heerlijk bakje koffie naar Recoletta, de begraafplaats waar Evita Peron ligt in een marmeren graf. Ik kan niet zeggen begraven, want de meeste graven zijn marmeren gebouwen, met evenwel een kelder, maar de meeste kisten zijn zichtbaar. Het zijn hele families die hier komen te liggen, gezien de gebouwen van marmer ook niet de meest armlastige! Wel is er verschil in onderhoud, dus niet alle gebouwen zijn even mooi verzorgd. Het ligt midden in de stad en het maakt op mij weer net zoveel indruk als toen ik hier vijf jaar geleden was. Het was overigens wel weer even zoeken naar het graf van Peron.
Daarna nog de ernaast gelegen 'Iglesia de Nuestra Señora de Pilar' bezocht, waar vandaan je een bijzonder uitzicht heb op de begraafplaats.
Het was wel erg wennen aan de warmte en we hebben veel gelopen, nog richting 'Puerto Madero' een haven, waar twee replica's van driemasters liggen, deze kun je ook bezoeken.
Vervolgens zijn we langs het 'Casa Rosada' gewandeld, waarvandaan de beruchte balkonspeech van Evita Peron kwam in 1940.
Het was donderdag en op 'Plaza de Mayo' demonstreren nog altijd de vrouwen, die willen weten waar hun mannen en zonen zijn gebleven ten tijde van de dictatuur! Ik heb ze maar weer ondersteund, door een T-shirt te kopen. Maar er zaten nog meer demonstranten, ik kon niet helder krijgen waarom zij daar zaten met spandoeken en tenten. Wel stonden er politie en mobiele eenheid bij! Na een dag sjouwen in deze hitte zijn we heerlijk met de metro terug gegaan naar ons hotel. Met zijn vieren een heerlijke mojito gedronken, wat smaakt dat toch heerlijk met deze warmte! En het was een best glas! Vervolgens in de buurt gaan eten.
's Avonds niet eens meer gelezen, helemaal 'out'. Het zal de warmte wel zijn en het vele lopen!
De laatste dag zijn we weer met de metro naar het centrum gereden en vandaaruit weer gaan lopen. Eerst een postkantoor opgezocht en dat stond er nog! Ik wist hem ook nog te vinden. Hahahaha, de kaarten op de bus voor de deur gestopt, maar deze zijn tot op heden niet aangekomen!(we zijn nu een maand verder) Wel de enige waar ik geen postzegel voor had en die ik naar mijn werk had gestuurd, die heeft die mevrouw in de postzak naast haar gegooid, postbus wordt hopelijk ooit nog eens geleegd, hahaha
Het was nog warmer dan de dag ervoor en ik voelde al blaren opkomen onder mijn voeten, maar langzaam door de wijk 'San Telmo' gewandeld, ons doel van vandaag was 'Caminita'. Ik vond de eerste wijk nu erg tegenvallen in vergelijk met vijf jaar geleden, zal de recessie wel zijn!
Ook kwamen we hier een dronken Nederlander tegen, die tegen ons aan begon te praten met een erg zielig verhaal, ik had hier geen zin in, maar ja! Hij vroeg ons om wat geld, ik heb hem maar naar de ambassade verwezen.
In 'Caminita' was het erg gezellig, heerlijk geluncht en ondertussen van 'de tango' genoten. Nog een schilderijtje gekocht en toen weer terug gewandeld naar de 'Puerto Madero' gewandeld, hier hadden we afgesproken met Albert en Maria. We hebben veel van bankjes gebruik gemaakt vandaag, het was echt zooo heet vandaag!
Uiteindelijk besloten we om daar niet te eten, maar weer terug te gaan naar het terras waar we gisteren de mojito hadden gedronken, daar hebben we ook gegeten. Het was vrijdagavond en gezellig druk, alleen ging het bij de bestelling mis, ipv 3 risotto en 1 pizza, kregen 1 risotto en 1 pizza, nou ja, uiteindelijk hadden we er genoeg aan met zijn allen! Hahaha
Vroeg naar bed! doodmoe, die hitte is slopend!
De laatste dag een beetje uitgeslapen en niks meer gedaan, om 12.00 uur kwam de taxi die ons naar de luchthaven bracht. Gelukkig geen vertraging en om 16.40 vlogen we weer terug naar Nederland.
In het vliegtuig naar 'Spectre' gekeken en een halve 'Bonbinibeach'.
Zeer matig geslapen, onder andere door een meneer in een Tenerife shirt, die dacht dat hij in het café stond of zo, hij bleef maar lullen! Jammer dat ik bij het raam zat, anders had ik er wel wat van gezegd, het is zoooo irritant.
Om 09.55 landden we weer op Schiphol, keurig op tijd! De koffers waren er ook erg snel en om 12.00 uur waren we weer thuis.
Nu maar beginnen met nagenieten!
Dit was het verhaal en nu de foto's nog!

  • 07 Maart 2016 - 16:48

    Krijna:

    Hoi Marjo,

    Dank je wel voor je reisverslag,mooie reis geweest begrijp ik en lees ik.

    groetjes maar weer en tot ziens in Alkmaar.

    Krijna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 262046

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: