Aapjes kijken! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Aapjes kijken! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

28 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal;

De volgende dag ben ik eerst naar de eigenaar van 'Nature Trail' gegaan om te kijken of ik nog wat meer kon zien van Nepal en ik niet de hele tijd in Kathmandu hoef door te brengen. Ik dacht dan aan het 'Chitwan Park', maar hij vertelde dat er erg veel regen was gevallen en dat het daar erg modderig is nu. Dus dat is geen optie!
Vervolgens ben ik naar de 'Swayambhunath'Tempel gewandeld, ook wel de 'Monkeytempel' genoemd omdat er apen rondlopen en die zijn heilig verklaard. Ik kwam eerst nog bij een ander tempeltje voorbij en daarna was het klimmen geblazen, maar goed ik had gisteren al geoefend! Hahaha, wel lastig dat die treden allemaal zo ongelijk zijn! Maar het was wel de moeite waard, prachtig uitzicht over een deel van Kathmandu en omdat de apen werden gevoerd vielen ze ook niet lastig. Gelukkig had ik wel mijn knieband omgedaan en mijn kuiten beginnen ook al uit te dijen, van al die trappen. Daarna weer terug gewandeld naar mijn hostel, daar geprobeerd een plekje in een hostel in de wijk 'Patan. Waarbij ik het gevoel had, dat het mij niet lukte, nou ja dat zie ik dan morgen wel weer. Het is geen hoogseizoen dus er zal wel een plekje voor me zijn. Even weg uit die hectiek in de binnenstad.
De volgende dag had het hostel mij beloofd naar 'Patan' te brengen, maar goed het busje was er niet en dat kwam ook pas na ruim een uur. De grote spullen in het 'Dream Nepal' hotel gedumpt, daar start de reis aan het eind van deze week. En met een klein tasje richting 'Patan' gereden, nou dat was wat, ze waren met zijn tweeen, maar konden het hostel niet vinden. Na een paar rondjes en een paar keer vragen, kwamen we daar toch aan. Het was inderdaad niet zo goed aangegeven, en mijn hotelreservering was ook niets terecht gekomen. Maar er was plek genoeg, dus ik kon blijven! In ieder geval heerlijk schoon hier, douche en toilet op de gang, maar ook erg schoon! wat een verademing met mijn vorige hostel! Er was hier ook een zwembad en prachtig uitzicht over de stad, maar stom, stom, stom, geen zwempak meegenomen hiernaartoe.
Het is een schitterend complex met appartementen, hotelkamers en studentenkamers en in zo'n studentenkamer slaap ik. De middag bij het zwembad door gebracht, heerlijk.
De andere dag ben ik eerst naar de dierentuin gewandeld, die ging net open om 10.00 uur en daardoor lekker rustig. Zo heb ik dan in ieder geval een Bengaalse tijger mogen zien, weliswaar niet in het wild, maar hij is wel groot hoor! De dierentuin waren ze aan het op knappen en sommige dieren zaten wel erg klein behuisd, maar voor een Aziatisch land viel het me niet tegen. Het blijven altijd pareltjes van de stad, het is rustig en je hoort niks meer van de hectiek die er in zo'n grote stad heerst. Heerlijk!
Daarna ben ik naar 'Patan Durban Square' gewandeld, daar staan tempels en 'shrines', allemaal gebouwd omstreeks 1600-1700. Veel ambachtelijk werk, prachtig houtsnijwerk. Dit gebied wordt ook wel Lalithpur genoemd en is bekend om zijn vakmanschap van oa tapijten, hout, zilver en koper. Dit wordt vaak al generaties lang in de families beoefend. Deze winkeltjes en werkplaatsen liggen allemaal in de buurt van dit plein!
ik had erg veel last van mijn linkerenkel, nou ja ik had ook al weer 7 uur in de benen zitten!
Inmiddels ben ik al aardig ingeburgerd, ik loop zowel met regen als met zonneschijn met een paraplu!
Nou volgende keer weer verder, groetjes

  • 03 September 2014 - 17:56

    Miep Peelen:

    Hee Marjo,

    Weer genoten van dit verslag.
    Op naar het volgende..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 262029

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: