Nog 50 dagen te gaan! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Nog 50 dagen te gaan! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Nog 50 dagen te gaan!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

27 September 2010 | Nederland, Alkmaar

Lieve mensen;
Ja , nog 50 dagen te gaan. Het gaat wel snel nu. Inmiddels heb ik alles wel voor elkaar denk ik. Ik zit erg op de grammen wat betreft mijn mee te nemen bagage. Omdat ik weer met een truck ga, is dit weer beperkt op ongeveer 12 kg. Uit die tas moet ik wel 4 maanden leven!
Inmiddels heb ik een lichtgewicht matje aangeschaft en ook is er een boek gesneuveld en heb ik een 'e-book' gekocht.
Heel veel boeken mee en het gewicht is maar 220 gram.
Inmiddels ben ik ook bij de reispoli geweest en ik heb alleen maar een rabies inj. nodig, dit zijn er dan wel weer drie. Dag 0, dag 7 en dag 21. Nou ja nog één te gaan! Wat betreft de malaria profylaxe heb ik maar 12 pillen nodig, ik zit maar drie dagen in 'gevaarlijk' gebied. Maar de rest van de reis, moet er wel gesmeerd worden.
Momenteel ben ik bezig mijn muziek bestand weer wat op te leuken, zodat ik ook weer verse melodieen in mijn geluidsdrager heb staan.
Verder wordt er al wat over en weer gemaild met groepsgenoten, het ziet er naar uit, dat ik de enige Nederlander ben.
Nou dit was het wel voor nu. Groetjes Marjo

• 28 September 2010 - 08:00

Hans & Margriet:

Klinkt allemaal knus Marjo, die dingetjes als e-book en e-music. Geweldig die moderne mogelijkheden. Gewoon een klein kastje volgepropt met afleiding, info, `eigen nestgeur´. Heerlijk voor momenten waarop je de tijd moet doden, ontspannen of energie moet opladen. Zo kun je natuurlijk ook foto´s van Nederland en/of familie meenemen. Onze ervaring is dat locals waarmee we in contact kwamen zich geen beeld konden vormen van onze wereld, van waar en hoe wij leven. Dan was het altijd fijn een aantal foto´s bij ons te hebben van typisch Nederlandse dingetjes. Landschap, molens, sinterklaasfeest, de stad en straat waarin we wonen, familie, noem maar op. Ook leuk om je reisgenoten te laten zien waar je vandaan komt. Zo leuk altijd en ook deze foto´s nemen geen fysieke ruimte in.
    Leuk Marjo, Nog even doorgaan met aftellen.
    Enne..., hoe ga je daar nou oefenen voor Nijmegen?