Weer thuis! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

22 Februari 2008 | Nederland, Alkmaar

Hallo allemaal;
Ja ik ben weer thuis, om eerlijk te zijn, was ik maandagochtend al in Nederland. Er waren twee meiden, waar ik in Nairobi nog de kamer in het hotel mee deelde en die gingen allebei op zondag weer weg. Ik had dus niet zo'n zin om in mijn eentje in Nairobi achter te blijven. De rest van de nieuwe groep ging de andere dag ook weer door richting Tanzania. Dus alzodoende, zat ik maandagochtend al in Nederland. Heerlijk een paar dagen zonder dat iemand het wist mijn dingen kunnen doen. Albert en Maria kwamen me ophalen en dat was maar goed ook, veel te veel gekocht natuurlijk en ik had alleen nog een paar teenslippertjes, was toch wel erg koud hoor! De sloten waren licht bevroren en zo ook de auto's. Het vliegtuig zat niet vol, maar er kwam toch nog iemand naast me zitten zodoende kon ik niet languit. Maar ik heb toch wel een paar uurtjes geslapen, er was maar twee uur tijdsverschil dus geen last van een 'jetlag'. De laatste dagen vooral bij het zwembad doorgebracht, nog zoveel mogelijk zon opsnuiven, voordat ik de kou in Nederland in zou komen, heerlijk. Nu dus alweer een paar dagen hier. De accu van mijn auto is overleden, dus hup achter een nieuwe aan, gisteren alweer gewandeld met het AZV ( de donderdag wandelclub!), het was weer erg gezellig en leuk om iedereen weer te zien na ruim drie maanden. Vandaag even op mijn werk langs geweest om mijn dienstlijst voor de komende maanden op te halen. En zo zit je voordat je het weet alweer in het gareel in Nederland.
Maar ik wil nog wel even terugkijken, want men vraagt wat was of waren de hoogtepunten, wat heeft het meest indruk gemaakt. En ik merk, dat ik daar moeilijk antwoord op kan geven.
Ik vond de verscheidenheid van Zuid - Afrika wat betreft de natuur erg mooi. Het was goed om op de plek te zijn geweest waar Carol heeft geleefd en waar ze ligt begraven. Mooi om met haar kinderen kennis te maken, die het zo goed doen!
Namibie met zijn vele woestijnbeelden had weer een eigen schoonheid. Waarbij de parachutesprong natuurlijk wel een hoogtepunt was. Overigens mijn kleed, wat ik daar heb gekocht kwam afgelopen woensdag over de post binnen en het staat prachtig.
Botswana was mooi met zijn Okavangadelta en het Chobenatuurreservaat met zijn vele olifanten (en mieren), de luipaardkill op een impala.
Zimbabwe, ondanks het miljonairzijn zo'n grote armoede toch veel leuke en spannende activiteiten.
Zambia, waar we alleen maar doorheengereden zijn en vanuit de truck alleen de natuur hebben waargenomen en het slechte wegdek gevoelt.
Malawi, met het mooie meer en de prachtig houtgesneden stoeltjes, waarvan ik er dus ook twee gekocht heb! Maar ook verder een prachtig landschap waar ik beslist nog een keer naar toe wil. Wat betreft het fietsen, vanaf Zambia en Malawi zag ik dat er veel van de fiets gebruik gemaakt werd, maar beide landen zijn ook erg heuvelachtig, dus geen lichte klus om hier te fietsen.
Tanzania, mooi landschap waar we doorheen reden (het zuiden), erg heuvelachtig, helaas maar een stop en volgens mij een erg onbekend gebied bij de toeristen. Zanzibar was erg mooi en de Ngorogoro en de Serengeti waren natuurlijk het einde.
Kenia, ondanks alle verkiezingsperikelen, heb ik het als een rustig land ervaren, wij hebben van de onrust weinig gezien en meegemaakt. Angstige momenten met de leeuwen in onze 'campsite', maar ook wel weer opwindend natuurlijk.
Oeganda, het gebied waar wij doorheen gingen was in een woord prachtige en indrukwekkende natuur, met vulkanen, meren en regenwoud. De gorilla's waren zeker een van de hoogtepunten van deze reis, het was heel bijzonder om zo dicht bij ze te kunnen komen. Een gebied, waar ik ook nog wel eens naar terug zou willen.
Nou dit was het dan wel, ik ga de komende dagen proberen wat beelden bij mijn verhalen te zetten, zodat jullie je wat meer kunnen voorstellen.
Overigens wil ik iedereen bedanken voor mijn support, ook nog bedankt voor de kerstkaarten die evengoed nog heb gekregen, ik laat ze staan tot het eind van deze maand. Groeten van Marjo

  • 22 Februari 2008 - 14:58

    Jos:

    "En zo zit je voordat je het weet alweer in het gareel in Nederland", maar wel met een schat aan opwindende ervaringen en herinneringen. Welkom thuis !
    Ik ben zeer benieuwd naar jouw foto's.

  • 22 Februari 2008 - 16:39

    An:

    Goed idee om eerst even een paar dagen 'tot jezelf te komen' voor je je meldt. Het is ook nogal een overgang van zo'n avontuurlijk leven naar ons koude kikkerlandje al gaan we de goeie tijd tegemoet. Ik wens je een goeie thuiskomst
    en tot gauw, An

  • 22 Februari 2008 - 20:06

    Corry En Leo:

    welkom thuis!!!!! kom eerst maar eens lekker bij. eind van de week ga ik je wel eens bellen, dan kletsen we even bij. groetjes, ook van leo.

  • 23 Februari 2008 - 09:30

    Marianne:

    Je bent er weer!!!!Wat zal het moeilijk zijn om je weer druk te moeten maken om allerlei typisch hollandse dingen: het weer, wat zal ik eten, de was, schoonmaken, eurootjes verdienen etc.etc.
    Nog even en je bent weer aan vakantie toe.(Gewoon weer gaan met die banaan).
    We horen het allemaal wel een keer.
    Groetjes uit Oss,
    Marianne en Jaap

  • 23 Februari 2008 - 13:53

    Meelever:

    Bon bini terug in Alkmaar Marjo!
    Benieuwd naar jouw foto's en (rest vd) verhalen (met een wijn of whisky natuurlijk).
    Als je nog interesse hebt in die brokken marmer moet je 't maar laten weten, dan komen die wel een keer jouw kant op.

  • 23 Februari 2008 - 16:34

    Ard En Pleunie:

    nou, dit nemen ze je in elk geval nooit meer af.bedankt voor de mooie verhalen.we gaan de fotoos wel een keer zien.geniet maar lekker na en ja, t is niet anders:werk ze

  • 24 Februari 2008 - 07:50

    Cora En Albert:

    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent gekomen! We hebben je verhalen met veel plezier gelezen.We horen wel wanneer je eerste boek uitkomt!
    Bij ons begint het ook steeds meer te kriebelen om weer naar Afrika te gaan!
    Nog even doorsparen maar.
    Marjo, veel sterkte met het opgang komen in ons koude kikkerlandje, we hopen de foto's snel te zien van jouw Afrika-avontuur.
    Groeten uit Drenthe.

  • 24 Februari 2008 - 12:17

    Nora:

    Hoi Marjo, hier even een welkom thuis berichtje van iemand van het "eerste uur". Meid, wat heb jij een mooie reis achter de rug. Wat heb je toch veel mee mogen maken in al die weken. Een totaalreis om nooit meer te vergeten. Als ik zo al je verhalen en foto's nog eens bekijk, vooral die waar je met de dieren op staat en dan met name die met de leeuw, krijg ik echt zin om meteen m'n koffer te pakken en in jouw voetsporen te treden. Helaas gaat het "gewone" leven nu weer voor je beginnen. Een voordeel: je kunt weer lekker in je eigen bedje slapen.

    Groetjes Nora

  • 09 Maart 2008 - 01:11

    Mirjam:

    Ha die marjo,
    Alweer iets gewend in ons Hollandje? Je zietm het is bij ons stralend weer!!!!!! Als je een keer zin heb in een bakkie koffie dan ben je van harte welkom hoor.
    liefs Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 262026

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: