weinig spectakel dit keer - Reisverslag uit Chitimba, Malawi van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu weinig spectakel dit keer - Reisverslag uit Chitimba, Malawi van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

weinig spectakel dit keer

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

21 Januari 2008 | Malawi, Chitimba

Hallo allemaal;
Ik heb mijn berichten nog niet gelezen, want het is een beetje duur hier in Malawi om te internetten. Ik heb ook niet zoveel gedaan, behalve luieren aan het meer van Malawi, op twee verschillende plekken. Het enige wat er te melden valt, is dat we twee nachten heel zwaar onweer en regen hebben gehad, ik vond het doodeng in mijn tentje en Mariette sliep er gewoon doorheen, ongelooflijk. En dat een bewaker een slang heeft gedood, misschien wel een 'black mambo, maar dat kon men niet met zekerheid zeggen. Verder is er een groene spin gesignaleerd en werden er een paar wakker met een krab in de tent. Ze dachten eerst dat het een spin was, dus dat werd gillen, maar hoe deze krab in de tent is gekomen is een volledig raadsel. De groep is inmiddels behoorlijk veranderd, er zijn een paar australiers vertrokken, maar daar hebben we er weer voor teruggekregen. Bijzonder, dat het deze mensen lukt om steeds erg op de voorgrond te treden, al is het alleen door hun stemgebruik. Niet altijd even prettig. Verder zijn er alleen maar dames bijgekomen. De enige heer die erbij kwam, is een 'trainee', een meelopende reisleider dus. Hij is prettiger in de omgang dan JeJe, die ik vooral erg grof vind, erg hard praat en zichzelf vooral erg graag hoort praten, zeer irritant. En ja er is een nederlandse uit Amsterdam bijgekomen, dit is wel gezellig. Verder hebben we nog in de groep een cannabisgebruiker, volgens mij een ADHDer van hier tot Tokio. Hij vertelde me, dat hij deze reis deed om van zijn verslaving af te komen, maar dat is hem tot op heden nog niet gelukt, verder is het een prettig gestoorde vent, soms een beetje buiten de realiteit. Als je verteld, dat Mugabe zo'n slechte vent nog niet is, ben je toch niet echt op de hoogte. Verder hebben we nog een borderliner in de groep, soms dikke pret en dan weer strontchagrijnig. Zij komt uit Amerika en praat ook al zo hard. Momenteel zit ik aan het meer in Malawi bij een stel limburgers, die sinds ruim een jaar deze 'campsite' runnen. Ik hoorde ineens Doe Maar voorbij komen met het liedje Als de Bom valt, apart hoor zo midden in Afrika.
Gisteravond was het erg gezellig, we hadden een jarige in de groep en we hadden een 'punch and fancydresses party' een grote verkleedpatij dus. We hadden een naam getrokken en daar moesten we op een markt 'foute kleding' voor kopen en deze 's avonds aanbieden aan die persoon. Veel gelachen want onze prettig gestoorde man kreeg een prachtig sexy pakje en zag eruit als de in een vrouw verkleedde man, die ook in 'Mash' meedeed. Het werd een latertje vannacht, wel 00.30 uur. Nou dit was het voor deze keer. Groetjes Marjo

• 21 Januari 2008 - 20:04

Jos:

een verkleedpartijtje met limburgers ?
    dat heet hier carnaval. Alaaf

• 21 Januari 2008 - 20:38

Ruud En Det:

het laatste stukje verhaal doet denken aan carnaval dat wij trouwens dit jaar op Malta vieren. Ruud gaat daar optreden met het dweilorkest uit Zevenaar en ik mag ook mee ter opvulling en voor verdere leukigheden. Verder Marjo gewoon lekker doorgaan met vakantiehouden mooie dingen etc zien, malle mensen ontmoeten en te maken hebben met een ander moeten als wij hier in het zeer regenachtig nederland. doei doei

• 21 Januari 2008 - 22:23

Tante Riet:

Het is inmiddels helf twaalf, dus eigenlijk bedtijd voor een oud mens. Gelukkig keek ik nog even of er een mail was en ja,weer van mijn nichtje. Spinnen en krabben zij niet de leukste beestjes. dus buiten de tent houden maar. Ik ga naar bed. Welterusten en tot de volgende keer. Liefs tante Riet.

• 25 Januari 2008 - 10:28

Pleunie:

Haaloo,lukt het allemaal nog een beetje daar? zo te horen wel een erg divers gezelschap, saai is het in ieder geval niet adhd,verslaving, borderliner, wat zal het weer stil zijn als je thuis bent, maar dat duurt gelukkig nog even.Nou geniet ze,liefs en groeten.