Geen spektakel dit keer - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Geen spektakel dit keer - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Geen spektakel dit keer

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

17 Januari 2008 | Zambia, Chipata

Hallo allemaal,
Weer bedankt voor jullie reacties, het blijft gezellig om ze te lezen. De afgelopen dagen niet zo heel veel beleefd. Behalve, dat ik een helicoptervlucht over de 'Vic Falls' heb gedaan. Ik vond het schitterend, zowel de vlucht met de helicopter, al een langbestaande wens van mij, als ook om over de watervallen te vliegen. Het was goed te zien, dat het water in een smalle kloof donderde en daardoor dus als sproeiregen weer omhoog komt. Ook kon je goed de kloof volgen, waar ik een dag ervoor doorheen was gegaan met de rafting. In een woord grandioos.
Daarna, na de lunch zijn we naar Zambia vertrokken, net over de grens. Daar alleen een bootttocht gedaan met gratis drank en eten, over 'Lake Kariba', dit ligt zo'n 4 km voor de Falls. Dit was vooral gezellig en verder nog wat dieren gespot, zoals een krokodil, nijlpaarden en een giraffe. De andere dag hadden we weer veel regen onderweg en de weg was erg slecht te berijden. Veel gaten in de weg, die door de regen van de afgelopen maand alleen maar erger zijn geworden. Het was dus hobbelen en schudden in de truck.
Bij ons kamp aangekomen stond dit nog net niet onder water, maar het was wel een danige glijpartij, als je niet uitkeek. Ik kon samen met Mariette, mijn 'roommate' de tent in een kleine ruimte met een dak opzetten, normaal wordt deze ruimte gebruikt om er droog te kunnen zitten tijdens de maaltijd en zo. Voor het eerst weer eens tv en een filmpje gekeken. Ik had besloten om maar geen douche te nemen want dit had toch geen zin in deze bende. De volgende dag alweer een lange rit. Ik heb gemerkt, dat ik het reizen erg leuk vind, maar doordat de reisdagen zo lang zijn en de campings vaak ver van de bewoonde wereld, maak ik weinig contact met de mensen van het betreffende land en dat is toch wel wat ik een beetje mis in deze reis. Nou ja je kunt niet alles hebben. Opvallend was wel, dat er veel mensen op het land aan het werk waren, er is veel landbouw hier in Zambia. Nou dit weer voor deze keer, mijn tijd is weer om. Groetjes Marjo

  • 17 Januari 2008 - 11:56

    Tante Riet:

    Hallo Marjo, Zo nu ben ik eens de eerste die wat terugschrijft. Weer een mooi verhaal. Kom je in februari nog wel terug? We zijn allemaal jaloers op je. Geniet ervan voor je het weet is het voorbij. Liefs je tantetje.

  • 17 Januari 2008 - 14:40

    Marianne:

    Hoi Marjo,
    Wat me zo opvalt in jouw verhalen is dat je blijkbaar helemaal niet ziek wordt van al die toestanden: het eten, het vliegen, het varen, het rondhobbelen in een auto, het ultieme genot van het slapen in een vochtige tent in de modder.
    Waarschijnlijk weegt jouw plezier zo op tegen ieder ongemak dat je er gewoon geen punt van maakt. Hou vol, keep on smiling en blijf genieten. Wat zul jij in september veel te vertellen hebben.
    Groetjes en houdoe van Marianne (en Jaap).

  • 17 Januari 2008 - 15:16

    Barbara:

    Nee, weinig meegemaakt inderdaad; helicoptervluchtje en alleen maar wat hippo's, krokodillen en giraffen gezien. Waaah, ik rek me nog maar eens uit.... Saai zeg...


  • 17 Januari 2008 - 17:24

    Maria:

    Nou Marjo, als je een helicoptervlucht al onder het kopje 'geen spektakel' hangt, ga ik me toch afvragen of je verwend met leuke dingen begint te worden. Het lijkt me een geweldige belevenis om zo door het Afrikaanse land te trekken. Fijn dat je er zo van geniet (en in die truck gewoon extra kussens gebruiken tegen het hobbelen).
    Groetjes en tot mails.

  • 17 Januari 2008 - 19:55

    Carla:

    Hallo Marjo.
    Ik geniet nog steeds van je mooie verhalen en avonturen. Het lijkt me fantastisch zo'n helicoptervlucht. Hier is alles oke. Veel plezier en maar weer tot horens.
    groet Carla.

  • 18 Januari 2008 - 15:02

    Jos:

    waarom heb je niet gebungy jumped vanaf de brug bij de vic falls ? Dat valt me tegen van jou. Mocht jij ook (net ls ik) voorin de helikopter zitten met een glazen bodem ? Ik vlieg weer met je mee !

  • 18 Januari 2008 - 21:42

    Harm En Marja:

    Ja, hoor een helocoptervlucht en toch niet veel beleven! Wij zitten in Costa Rica en hebben tot nu toe ver van stadjes, maar in the bush, geleefd en dus geen internet om je te mailen.

    Als nog een van harte reislustig 2008 toegewenst.

    De natuur is hier prachtig en over het spotten van dieren hebben wij niet te klagen. Vooral de vogels zijn echt buitennissig van kleur. Diverse apen, luiaards, schildpadden, lenguanen, krokodillen etc. teveel om op te noemen.
    Wij hebben ook minder contact met de bevolking, ookal reizen we per bus, dit komt door de taal barriere. Ons Spaans is nog niet uit de kunst.

    Waarschijnlijk gaan we ook nog naar Nicaragua.

    Veel reisgenot!!!

    Groetjes

    Harm en Marja


  • 20 Januari 2008 - 13:10

    Sandra:

    Hoi marjo,

    bedankt voor je mailtje, al vond ik niet leuk wat er in stond, dat je dus niet mee gaat skieen. We zijn nog niet rond met de boeking, en ik weet ook niet of het lukt. Ik heb i.i.g. doorgegeven dat je niet mee gaat.
    Leuk om weer een spannend verhaal te lezen van wat je meemaakt, en inderdaad; ben je daar nog helemaal niet ziek geworden?

    Groetjes!

  • 26 Januari 2008 - 20:43

    Mirjam:

    ha die marjo
    Bedankt voor al je verhalen. Ik heb er nu een paar uitgeprint en ga ze rustig even lezen. Daar was nml. weinig van gekomen. Ben per 01/2008 met een niuewe baan begonnen zoals je weet.. Schrijf binnenkort meer. Liefs en veel plezier!!! Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 262032

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: