nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

nieuwe avonturen!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

23 December 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal;
Ik was gebleven bij de donderdag. Die nacht ben ik om 03.00 uur wakker geworden door een geluid in mijn kamer, ik had een apart huisje tot mijn beschikking, dit bestond uit een kamer met een heerlijke twijfelaar erin. Ik had ook het gevoel dat het binnen was, maar iedere keer als ik mijn zaklamp aandeed zag ik niks. De eigenaar had de electriciteit afgesloten van dit huisje (Ruth en Derek huren het). Maar ik kon echt niet meer slapen want iedere keer was er dat geluid, dat er iets over de houten vloer rolde. Nou dat bleek toen ik op onderzoek uitging een muisje te zijn, die mijn plastic tas, waar wat snoep inzat kapot had gemaakt en hij speelde vrolijk met dat snoepje. Snoepje naar buiten gegooid, oordoppen in en ik heb weer lekker verder geslapen. Met het opruimen van mijn kamertje vond ik de kapotte papiertjes terug. De snoepjes maar op een stoel gezet. Deze ochtend zijn we lekker gaan zwemmen bij de dam. een heerlijk klein strandje, niet ver van hun huis. Opvallend was, dat het water zo rood was, volgens Ruth komt dat door het fijnbos. Daar ook geluncht en verder bij terugkomst wat geluierd in het gras. Ik wilde nog erg graag naar de kapper en op advies van een tante van Derek, die zelf geen tijd had, zijn we naar Fish Hoek gereden. Leuke boel, het leek de serie 'are you being served' wel, kom je binnen, zit er een dame bij de kassa, die vraagt of er iemand vrij is om mij te knippen en dan wordt je geholpen door een meisje, die je haren wast en een heerlijke hoofdmassage doet en daarna nam een gezette man, homo denk ik, die met zijn buik tegen mijn schouders aan stond te knippen. Was wel humoristisch vond ik. In ieder geval kan het er weer mee door. Toen we terugwaren, was het bijna tijd om naar een personeelsbraai van Ruth haar werk te gaan, Derek zou daar een miniconcert geven. Ruth had in ieder geval goed haar best gedaan, het smaakte heerlijk. Ik kreeg die avond 3 cd's van Derek, ook een, waarop hij samenspeelt met Alex, de man van Kate.
De laatste wijn opgedronken en vroeg naar bed.
De andere dag moest de auto worden teruggebracht, ik had natuurlijk op een stuk weg gereden wat niet mocht en hij zag er niet uit. Nadat ik afscheid had genomen van de familie en Ruth met me meereed naar haar werk en ik van haar daar afscheid had genomen, ben ik weer via 'Chapmans Peak' teruggereden naar Kaapstad. Weinig gezien, er was steeds wat met het weer als ik deze mooie route reed. De auto afgetankt en voor 5 euro door de wasstraat laten gooien. Het verhuurbedrijf gaf geen problemen, een pak van mijn hart.
Daarna op US dollar jacht, nu dat bleek een sport op zich. Ik had het al eerder gevraagd, en men had mij geadviseerd naar het 'Waterfront' te gaan. Want daar komen de meest buitenlanders en daar zijn dan ook gemakkelijk dollars te krijgen. Nou dat viel even tegen! Affijn, eerst naar de bank; nee die hadden geen dollars, 'waar moet ik dan zijn? Bij het hoofdbureau in de stad, maar dat gaat zo dicht(vrijdagmiddag). 'Is er nog een andere mogelijkheid?' Ja americain express, hier aan de overkant. Ik er naar toe. Ja ze hadden wel zoveel dollars, maar dan moest ik eerst valuta in randen hebben en dan konden zij wisselen. Ik weer terug naar de bank, want volgens de meneer van A.E. hebben ze zulke grote bedragen alleen maar binnen, want bij de automaat is er een beperking. Ik weer naar de bank; Nee, met mijn pasje kan ik alleen bij de geldautomaat geld pinnen. Langzaamaan begint de wanhoop toe te slaan. Ik naar de pinautomaat, daar kun je een beperkt bedrag per dag opnemen, dan zit je aan je dagtax. Inmiddels had ik op deze manier de helft van het benodigde bedrag bij elkaar. Ik weer naar de overkant, maar de meneer van A.E. was niet tevreden, want op het recu stonden niet de gegevens van mijn pasje en die had hij nodig. Ik inmiddels mijn wanhopige act uitgevoerd; ogen naar boven gericht, diep zuchten en zeggen het echt niet meer te weten, alleen dat ik US dollars nodig heb en gevraagd, waarom dit zo ingewikkeld moet zijn hier. Nou dat wist hij ook niet, maar er bestond wel een mogelijkheid, dat hij wat voor me kon regelen. Ondertussen was de middag al om. Ik ben bij Cubana beland en heb een heerljke mojito gedronken.
Gisteren was mijn laatste dag in Kaapstad. Om 10.00 uur had ik mijn pakje op de post en om 11.00 uur had ik mijn US dollars, zucht,zucht. Verder niet zoveel meer uitgevoerd, het was waanzinnig warm 35 graden. Wel nog een moooie lap gekocht, voor als ik doodga en verder in het museum beland, lekker koel. Om 17.00 de groep ontmoet, 17 vrouwen en 2 mannen. En er vinden tijdens de reis wisselingen plaats. Ik wens iedereen een fijne kerst toe. Ik ben in ieder geval tot vrijdag uit de lucht. Groetjes Marjo

  • 23 December 2007 - 10:15

    Lydia,Ton En Joost:

    Marjo wij wensen jou heel leuke feestdagen en een heel goed 2008.
    natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je verjaardag en hopen dat je reis verder goed,leuk en spannend mag verlopen.
    heel veel groetjes van Lydia,Ton en Joost

  • 23 December 2007 - 17:03

    Wim En Iet:

    hallo Marjo,

    Leuk jouw reisje mee TE REIZEN!!!!!!!!!!

  • 24 December 2007 - 10:00

    Harm En Marja:

    Behalve de bureaucratie bij de banken gaat je reis nog steeds voorspoedig en volop avontuur. Heerlijk toch.
    Wij hadden een paar weken geleden ook een muis op zolder. Gek werd je van dat getrippel boven je hoofd. Je snapt niet waar zo n klein beest s nachts de energie vandaan haalt. Maar een muizenval loste dat probleem gauw op. Wij vertrekken a.s. zondag dus naar Costa Rica en Nicaragua en komen 6 maart terug. Lekker naar de warmte. Eeest naar de kust aan de Stille Oceaan, dan de binnenlanden in en dan naar kust aan de Caribische zee en dan via een rivier naar
    Nicaragua. Via de internet cafe s blijven we je volgen. Voor nu, als je dit nog leest, hele fijne kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2008 toegewenst, ook nemenst de AZV ers.

    Harm en Marja

  • 24 December 2007 - 12:29

    Jos:

    fijne kerst
    wilma en jos

  • 24 December 2007 - 12:33

    Frederique:

    Hoi Marjo, wat een mooie uitgebreide verhalen! Ik wens je fijne kerstdagen toe en veel inspiratie voor het nieuwe jaar!

    Voor my raam
    Satynwit, borriegeel en poustertblou:
    die krokusse is uit, daar staan hulle nou
    -kleurgesorteer, klein bendes bijmekaar-
    geskaar rondom die rommel van 'n jaar.

  • 24 December 2007 - 15:09

    Ellen Broug:

    hoi Marjo,
    Volg vanaf het begin je verhalen en belevenissen.Wij hebben net voor de apartheid door zuid afrika gereist.En desondanks ben ik jaloers op je.Geniet er maar met volle teugen van,wat je ook doet.Hele gezellige kerstdagen en tot de volgende keer.
    groetjes Ellen

  • 24 December 2007 - 20:09

    Marjan:

    Hoi Marjo,
    Jij ook fijne Kerstdagen en een prachtige reis door 2008!
    Liefs,
    Marjan.

  • 25 December 2007 - 14:04

    Pleunie:

    Hallo,Hier een kerstgroet vanuit Yerseke, bij jullie kerst in de zon ,hier wat grijzig weer, geen sneeuw jammer genoeg, we wensen je een heel goed vervolg met je reis, hopen dat het weer net zo spannend wordt als het eerste deel,tot mails maar weer.Liefs Ard en Pleunie

  • 26 December 2007 - 04:26

    Ulrich:

    Marjo, ik wens je vanuit de nachtdienst hele fijne feestdagen en een gezond 2008.

  • 27 December 2007 - 12:57

    Nora:

    Hoi Marjo,
    Zo te horen heb je het, ondanks hier en daar een horde, nog prima naar je zin! Wat zullen die 2 mannen in je "nieuwe" groep het moeilijk krijgen met al die vrouwen of juist niet. Geniet ervan meid. Tegen de tijd dat je dit leest is het waarschijnlijk al januari. Ik hoop dat je leuke kerstdagen en een gezellig jaarwisseling hebt gehad en ik wens je een gelukkig, gezond en avontuurlijk 2008.
    Ik kijk uit naar je nieuwe verhalen.

    Groetjes Nora

  • 28 December 2007 - 03:03

    Ineke:

    Marjo, ik wens je een heel mooi vervolg van je reis, en al het goeds voor in het nieuwe jaar.
    Groet Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 262046

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: