Nog meer spanning en sensatie! - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu Nog meer spanning en sensatie! - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Marjo Minnen - WaarBenJij.nu

Nog meer spanning en sensatie!

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

12 December 2007 | Zuid-Afrika, Knysna

Ik heb vandaag de boel eens omgedraaid, eerst mijn mail gelezen en daarna mijn verhaal schrijven. Het doet me goed om te zien dat iedereen mijn verhalen wel leuk vind. Jaap, Oud en Nieuw vieren bij jullie wordt wat lastig, maar ik neem zeker een borrel om 00.00 uur, of misschien al eerder, omdat ik dan alweer op safari ben en de vertrektijden tussen 06.00 en 08.00 uur liggen. Maar goed ik ga verder met mijn verhaal. Na Lesotho zijn we via het Karoo gebied, erg woestijnachtig en droog, naar Graaff- Reinet gereden een heel mooi plaatsje, waar we naar mijn menig veel te kort verbleven.
We stonden in de bedding van een rivier, 50 meter voor een stuwdam, met een stuwmeer van 19 meter modder vanwege de erosie en daar bovenop nog zo'n 7 meter water. Dus bij doorbraak was dat wel einde verhaal geworden, maar de dam heeft het gehouden. De camping was weer prachtig.
Daarna door naar Knysna, dit ligt aan de zuidkust. Daar hadden we een dag vrij, maar met z'n vijven hebben we er toch weer een actie-ochtend van gemaakt, kanovaren, abseilen en quatten. Nou dat laatste kende ik al, was ik toen al niet kapot van en nu nog steeds niet, wel een mooi parkoers trouwens, dus ik heb in mijn eigen tempo maar van de omgeving genoten. Wel is het me gelukt om er binnen de eerste 50 meter van af te stuiteren, onze begeleider lag in een deuk en ik onder het zand. Nou ja dat kon er nog wel bij, want met het kanovaren, zaten we vast op een zandbank, ik eruit, de kano wat verder het water ingeduwd en verloor vervolgens mijn evenwicht bij het instappen. Gevolg: een nat pak, ja, ja wij waren toen al zeker een half uur onderweg. Gelukkig was het niet koud en er stond zo'n harde wind bij het abseilen, dat we naar de 50 meter klif moesten ipv de 70 meter klif, want daar stond de wind pal op. Iets te gevaarlijk voor onervaren abseilers, was wel wat voor jou geweest Albert. Je mocht 2x naar beneden, een keer in zijn achteruit en een keer in zijn vooruit, met je gezicht naar beneden dus. Het was, dat de klim naar boven zo belabberd was en ik geen klimgeit ben, anders was ik nog een keer in zijn achteruit gegaan. Maar goed inmiddels was ik al wel weer aardig opgedroogd.
Na het quatten weer naar beneden gewandeld en daar op nog geen twee meter afstand een blauwe kraanvogel gespot. Volgens Jaco, de vogelkenner uit de groep is dit een zeldzame vogel, hij jaloers natuurlijk. Toen weer terug in de kano. Inmiddels aantrekkende wind en opkomend water. Ja je raad het al, voordat de boot van de kant was, kwam er al een golf water over ons heen. Dus alweer nat. Nou de camping was weer goed en de douche lekker, dus het leed was alweer gauw geleden.
Hierbij laat ik het voor deze keer. Ik probeer in ieder geval deze week in Kaapstad in te lopen met mijn verhaal. Want gisteren heb ik afscheid genomen van de groep, die zijn momenteel alweer bijna in Nederland, dus luitjes, WELKOM THUIS! Alleen Jan en Biena zijn nog hier, maar die hebben het druk met de trouwerij van hun zoon as. vrijdag. WQat betrefd de foto's. Ik ga volgende week proberen er een stel op te zetten, als ik bij Ruth ben. Groetjes en tot de volgende keer maar weer. Vanuit een miezerregentje in Kaapstad. Marjo

  • 12 December 2007 - 08:34

    'Nique:

    Hoi Marjo, Geweldige belevenissen weer van je!!! Vooral dat met je gezicht naar beneden abseilen, tja, ik ken eigenlijk geen andere manier........en kreeg daar ook vaak voor op mijn donder. Dus ik moet naar het Afrikaanse daarvoor! Er zijn wel veel gelegenheden waar jij een nat pak haalt! Kan me nog herinneren dat er ook veel modder bij komt kijken...Ik lees in je berichten dat je je ontzettend goed vermaakt en geniet van alles wat je meemaakt. Blijf genieten. Veel sterkte wanneer je bij Ruth bent, en tot de volgende avonturen. Veel liefs vanuit het miezerige, koude Almelo

  • 12 December 2007 - 12:28

    Pleunie:

    Hallo hier een groet uit het zonnige yerseke,leuk om je steeds te volgen, kan ook wel beelden oproepen bij de verhalen die je schrijft over b.v. het quatten en het kano varen zie het al voor me lachen natuurlijk, nou heel veel plezier bij het vervolg van je reis. liefs en groeten, pleunie

  • 12 December 2007 - 14:59

    Mirjam:

    Ha die marjo,
    Eindelijk even een berichtje. Zo te lezen geniet je er goed van. Genoeg sensatie denk ik!!! Hier alles o.k. Ben sinds 1 december vrij maar de tijd vliegt om. Ben allerlei dingen aan het regelen vooor mijn nieuwe werk, formulieren,prikken etc.en wat uitstapjes. Ben in dubio om evt. volgend jaar naar mount Kailash in Tibet te gaan. Of mischien nog een jaartje uitstellen...Het is leuk al je verhalen te lezen, heerlijk al die nieuwe ervaringen die je daar meemaakt.
    Nou marjo, alvast hele fijne feestdagen en een spetterend en liefdevol nieuwjaar!! liefs Mirjam

  • 13 December 2007 - 21:39

    Jos:

    "Die quats gaan echt niet om", dat hadden ze me verzekerd. Wat een kwats. En ja hoor in de eerste bocht ging ik ook de lucht in!
    Ik wil die foto's van jou na dat modderworstelen graag zien.
    Ben je wel een beetje voorzichtiger tijdens jou avonturen. We willen ook begin volgend jaar van jouw belevenissen genieten.

  • 14 December 2007 - 14:50

    'Nique:

    Omdat Sonja niet helemaal gerust is op het feit of je je privé mail daar leest, heeft ze de volgende vraag: Heb jij die ontzettend leuke en vooral belangrijke mail van haar gelezen? Ze wil daar graag een antwoord/reactie op. (is voor haar ook wel een beetje spannend) Mocht het zijn dat je nu zit te stuiteren en je afvraagt waar dit is hemelsnaam over gaat: nique_klompers@hotmail.com en dan maar hopen dat je meer info krijgt.......
    Geniet van je reis, je a.s. verjaardag. Ja alweer een nieuw jaarringetje!
    Dikke knuffel, 'Nique

  • 14 December 2007 - 18:48

    Tanaquil En Pieter:

    Hallo Marjo,

    Wat een prachtig verslag! En heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Dat zijn geen misselijke activiteiten die je onderneemt. Geweldig!

    Heel veel plezier nog en we blijven je volgen.

    Veel groetjes uit een koud Den Haag,

    Tanaquil en Pieter

  • 14 December 2007 - 20:05

    Det En Ruud:

    Ha die Marjo,
    mooi je verhaal te lezen zie verder bericht van ons op je gewone email adres doei doei

  • 14 December 2007 - 20:07

    Sandra Polstra:

    Hoi Marjo, eindelijk een berichtje van mij. Ik heb nu avonddienst en heb al je verhalen gelezen, en Mirjam H. ook een stukje. Wat maak je een hoop mee zeg, dat is toch niet te filmen?
    Er is hier ook een hoop gebeurd, het afscheid van Rolf en Pieter; erg leuk in cafe Bruintje. Jos v/d H. heeft afscheid genomen, begin van Petra haar baan hier. Ben is gister onder het mes gegaan en Olga gaat in januari (= te kort personeel op onze afdeling), maar goed, misschien ben jij daar helemaal niet mee bezig, maar ik wil je straks geen cultuurshok laten beleven als je weer hier komt. En ik wist dat je sportief was, maar zo sportief, je bent echt van alle markten thuis hoor!!
    Veel plezier, en ik kijk uit naar je volgende belevenis, en kijk goed uit he?
    Groetjes van mij,

    Sandra

  • 14 December 2007 - 21:48

    Krijna:

    Hoi Marjo,
    Je bent grensverleggend bezig als ik het zo hoor.Spannenden geeft je ook een kick denk ik om zulke dingen te proberen.

    Ik was even pagina kwijt maar hij is weer tevoorschijn.
    Daar door heb je geen reactie van mij op je paarden avontuur.Er valt daar heel wat te beleven begrijp ik.

    Hier wordt het weer wat beter er komt een lichte vorst periode aan met wat zon.
    Marjo tot horens maar weer en een gezellige week en verjaardag!
    hr gr Krijna.


  • 16 December 2007 - 14:29

    Jaco En Emmy:

    hallo marjo ,

    hier een paar regels uit het koude nederland .
    veel succes en geniet van de rest vd trip .
    wij zijn wel een beetje jaloers.

    groetjes en tot horens .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjo

Ik ben geboren in 1953 en sinds september 2017 met prepensioen, na 46 jaar in de zorg te hebben gewerkt, als laatste als verpleegkundige in de verslavingszorg. Woonachtig in Heerhugowaard en mijn hobby's zijn reizen, fotograferen, wandelen en beeldhouwen. Mijn motto: geniet van het leven, want het is maar kort!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 262309

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2023 - 20 Oktober 2023

Spanje, Andalusië

15 November 2022 - 11 December 2022

Noordoost India

16 Augustus 2020 - 12 September 2020

Madagascar.

11 Januari 2020 - 18 November 2019

Sneeuw en ijs!

05 Oktober 2019 - 20 Oktober 2019

Iran, een gesluierd land!

09 Maart 2019 - 16 Maart 2019

Noorderlicht????

10 November 2018 - 20 December 2018

Centraal India

14 Oktober 2018 - 20 December 2018

Bhutan en India

21 December 2017 - 28 December 2017

Bloemeneiland Madeira

14 April 2017 - 23 April 2017

Jordanie, oude beschaving!

25 September 2016 - 16 Oktober 2016

Rajasthan, kleurrijk India!

13 Januari 2016 - 07 Februari 2016

Op naar Antarctica

17 Augustus 2014 - 21 November 2014

Zijderoute! Kathmandu - Istanboel

13 Oktober 2013 - 09 November 2013

Mooi Marokko

16 November 2010 - 11 Maart 2011

rondreis Zuid - Amerika

22 Oktober 2009 - 13 November 2009

het verre oosten

19 November 2007 - 21 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: